Sivukartta Sulje Varoitus: täysi sivukartta on liian suuri – alla on vain osittainen sivukartta. Koulutusteknologia Opintoneuvonta Koulutusteknologian opinnot Käyttäjätunnukset kuntoon Henkilökohtainen opintosuunnitelma OPS 2014-2017 Maisteriopintojen täydentävät opinnot Maisteriopintojen rakenne Koulutusteknologia sivuaineena Opintojen ajoitus OPS 2017-2020 Maisteriopintojen täydentävät opinnot Maisteriopintojen rakenne Koulutusteknologia sivuaineena Opintojen ajoitus Siirtymäohjeet OPS 2020-2023 Oman osaamisen kansio (mallipohja) Opiskelu Orientaatio opintoihin Tietotekniikan perus- ja aineopinnot Tietotekniikan syventävät opinnot Muut yhteiset opinnot Vapaastivalittavat opinnot Projektit Työssäoppiminen Harrastukset Omat materiaalit Ilmoittautuminen eri opintojaksoille Opiskelu työn ohella tai etänä Koulutusteknologian opintojaksot TIEP161 Opetusteknologia TIEA261 Tietotekniikan rooli opetuksessa TIEA361 Tietotekniikan opettajan työvälineitä TIES460 Oppimateriaalituotanto TIES461 Tietotekniikan opetuksen perusteet - VANHAT KURSSIT Aiemmat harjoitustyöt Harjoitustyöt 2016 TIES462 Virtuaaliset oppimisympäristöt - POISTUU! TIES4620 Digitaaliset oppimisympäristöt - UUSI! TIES463 Verkkokurssin tuotantoprosessi - POISTUU! TIES4630 Opetus ja ohjaus verkossa - UUSI! TIES465 Tieto- ja viestintätekniikan pedagogisen käytön tuki - POISTUU! TIES4650 TVT-ohjaajana toimiminen TIES467 AsiantuntijaTET TIES4680 Koulutusteknologian projekti TIES560 Tietotekniikan opintojakson suunnittelu ja toteutus TIES561 Koulutusteknologian seminaari KOTEA362 ja KOTES679 Koulutusteknologian kirjareferaatit, 2-5 op TIEA362 ja TIES6790 Koulutusteknologian kirjatentti tai -referaatti Arkisto Koulutusteknologiaa-blogi Yliopisto-opintojen FAQ Ohjelmointi perusopetuksessa Miksi pitäisi opettaa ohjelmointia? Ohjelmoinnillinen ajattelu Ohjelmointi osana tulevaisuuden taitoja Ohjelmoinnin opettaminen Ohjelmointi haltuun, opettaja! Käytännönesimerkki ohjelmoinnillisen ajattelun tärkeydestä Ohjelmointi vuosiluokilla 1-2 Äidinkieli Ympäristöoppi Käsityö Liikunta Ohjelmointi vuosiluokilla 3-6 Koodaustunti Robogem Scratch ScratchJr Lego Mindstorms Hopscotch Sphero Ohjelmointi vuosiluokilla 7-9 Ohjelmointia aloittelijoille Scratch Jypeli Kodu Game Lab Racket Mobiilisovelluksia ohjelmoinnin opetukseen KEOS 2017 Drone Robbo Robbo Robot kit ja Robbo Lab Robbon ohjelmoiminen Jimu Jimun kokoaminen Jimun ohjelmoiminen Algoritminen ajattelu Makey Makey Linkkivinkkejä ja materiaaleja Kirjallisuutta Opettajien täydennyskoulutus Ohjelmointia luokanopettajille Ohjelmointia aineenopettajille Opesilta eYO-koulutus Keski-Suomen eYO-koulutus Etelä-Savon eYO-koulutus Taulukkolaskenta opetuksessa Koulussa digittää 1. Ohjelmoinnin perusteet aloitteleville alakoulussa Algoritminen ajattelu Hello Ruby Bee-Bot ScratchJr Robogem 2. Ohjelmoinnin perusteet aloitteleville yläkoulussa Koodaustunti Scratch Robbo Robogem Lego Mindstorms Kodu Game Lab Codecademy CodeCombat 3. Ohjelmoinnin jatko jo ohjelmointiin perehtyneille alakoulussa Koodaustunti Scratch Lego Mindstorms 4. Ohjelmoinnin jatko jo ohjelmointiin perehtyneille yläkoulussa Algoritminen ajattelu Scratch Robogem Lego Mindstorms Kodu Game Lab Codecademy CodeCombat Netiquette workshops - Netikettityöpajat Workshop 1 - Työpaja 1 Results Workshop 2 - Työpaja 2 If you have time.. Jos jää aikaa.. Workshop 3 - Työpaja 3 Results Wrapping up the workshops - työpajojen yhteenveto Line instructions Kuoreveden kouluvaltaus Yleishyödylliset Käsitekartat Android-tabletilla QR koodin luonti ja hyödyntäminen Ohjelmointi ja robotiikka Videot ja editointi Musiikki Matematiikka Tarinankerronta Biologia ja maantieto Historia ja yhteiskuntaoppi Äidinkieli Kemia Koulutusteknologian projektit KotKoe-projekti Tapahtumia EduFutura Forum 2019 Arkisto Yleistä yliopisto-opinnoista Ryhmät Lomakkeet Etäseminaarin osallistuminen