Kahoot!

Opetuskäyttö

Useimmin käytän kahoottia FyKe-tunneilla opetetun asian varmentamiseen, jolloin saan myös itse palautteen siitä, miten hyvin käsitelty asia on opittu. Olen tehnyt kahootit jokaisesta Avain-sarjan kappaleesta ja tallennan oppilaiden tulokset arviointia varten.
Kahootin käyttö osana arviointia olisi jouhevampaa, jos sivulle saisi luoda omia ryhmiä, ja saisi koonnin useasta pelatusta kahootista kootusti. Thatquiz on tuossa suhteessa parempi arviointikäytössä, mutta se ei taas olekaan peli, jossa oppilaat kilpailevat toisiaan vastaan.

Olen kevään 2016 aikana antanut muutamille ryhmille arvosanan heidän Kahoot!-menestyksestään, ja merkinnyt sen Wilmaan pistokokeena painokertoimella 0,20. Sellaisen huomion tein, että muutamat oppilaat, jotka saivat alussa heikon arvosanan, nostivat tasoaan pelikertojen edetessä.

Kirjasarjojen sähköisten materiaalien käyttö helpottui, kun tekijänoikeudella suojattujen aineistojen kopiointi- ja käyttöluvat muuttuivat juuri alkuvuodesta 2016 Oph:n tiedote.