Boteilla:
- Laskeminen ruudukkoalustalla (kertolaskut, kymppiparit..)
- Kirjainten/sanojen etsiminen ruudukkoalustalla
- Paritarinan kirjoittaminen ja ohjelmointi. Eriyttäminen Bottien määrällä (esim. vuorokeskustelu)
- Joukkuepelin suunnittelu
- Bottitanssi, johon itse soitetaan/rytmitetään musiikki. Tanssitaan Bottien kanssa.
- Bottien maantieteellinen reitti
- Itse- ja vertaisarviointi janalla
Scratch Jr:lla:
- Ohjelmoin kirjoitettu teksti. Teksti voi olla esim. aapisesta, tai itse kirjoitettu.
- Animaatiotyö, jonka tarinaa jatketaan draaman keinoin näytellen
- Pelisuunnittelu, johon valmistetaan taiteillen iso pelialusta. Siitä kuvan ottamalla jatketaan ohjelmointia tabletilla.
- Suomi-seikkailu: Etsitään kuvia Suomesta, kuvataan se Scratchiin ja ohjelmoidaan hahmo(t) seikkailemaan Suomessa nähtävyyksiä opetellen
- Kirjoitetaan vuorokeskustelu ja ohjelmoidaan se.
- Teematyö monialaiseen oppikokonaisuuteen liittyen