Ohjelmoinnin integrointia muihin oppiaineisiin

Esimerkkitöitä

Boteilla:

  1. Laskeminen ruudukkoalustalla (kertolaskut, kymppiparit..)
  2. Kirjainten/sanojen etsiminen ruudukkoalustalla
  3. Paritarinan kirjoittaminen ja ohjelmointi. Eriyttäminen Bottien määrällä (esim. vuorokeskustelu)
  4. Joukkuepelin suunnittelu
  5. Bottitanssi, johon itse soitetaan/rytmitetään musiikki. Tanssitaan Bottien kanssa.
  6. Bottien maantieteellinen reitti
  7. Itse- ja vertaisarviointi janalla


Scratch Jr:lla:

  1. Ohjelmoin kirjoitettu teksti. Teksti voi olla esim. aapisesta, tai itse kirjoitettu.
  2. Animaatiotyö, jonka tarinaa jatketaan draaman keinoin näytellen
  3. Pelisuunnittelu, johon valmistetaan taiteillen iso pelialusta. Siitä kuvan ottamalla jatketaan ohjelmointia tabletilla.
  4. Suomi-seikkailu: Etsitään kuvia Suomesta, kuvataan se Scratchiin ja ohjelmoidaan hahmo(t) seikkailemaan Suomessa nähtävyyksiä opetellen
  5. Kirjoitetaan vuorokeskustelu ja ohjelmoidaan se.
  6. Teematyö monialaiseen oppikokonaisuuteen liittyen