10. Pelin koodaus: Flappy Bat

Flappy Bat



Tässä pelissä väsynyttä lepakkoa autetaan lentämään läpi porteista. Painovoima vetää lepakkoa alaspäin eikä punaisiin palkkeihin saa osua.

Tämän pelin koodaamisen haasteena on punaisten palkkien sattumanvarainen ilmestyminen ja liike oikealta vasemmalle.

1. Aloita luomalla hahmot: jokin lentävä hahmo ja liukuva palkki. Liukuvan palkin voit itse piirtää.



2. Luo liukuva palkki -hahmolle eri asusteita, joissa valkoinen aukko on eri kohdissa.



3. Ohjelmoidaan lentävä hahmo liikkumaan ylös ja alas. Painovoiman vaikutus saadaan jatkuvalla y-koordinaatin muutoksella. Välilyönnillä, tai jollain muulla näppäimellä, lentävä hahmo liikkuu ylöspäin.



4.
Seuraavaksi pitäisi saada punaiset palkit liikkumaan oikeasta reunasta vasempaan reunaan satunnaisessa järjestyksessä. Tämä tapahtuu luomalla klooneja punaisesta palkista eri asusteilla, jotka ilmestyvät yksi toisen perään oikeasta reunasta ja liukuvat vasemmalle.



Sitten hoidetaan vielä palkkien ilmestyminen oikealta vasemmalle.



Miten saat palkit liikkumaan nopeammin/hitaammin?

5. Lisää viimeiseksi Ikuisesti-silmukka, jonka sisälle laita ehto, joka lopettaa pelin kun lentävä hahmo osuu palkkiin.

6. Voit lisätä vielä elämä- ja pistelaskurin. Voit kokeilla myös ajastimen lisäämistä peliin.

7. Kun peli on valmis ja toimii, niin tallenna se.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä