8. Pelin koodaus: Pallo labyrintissa

Pelin koodaus

Liikuta palloa nuolinäppäimillä.​



Luodaan yksinkertainen interaktiivinen pallopeli, joka tottelee näppäinkomentoja.

1. Piirrä taustaksi mieleisesi labyrintti, jonka seinät on väritetty tietyllä värillä. Piirrä myös maali, jonka värität tietyllä värillä.

Hahmoksi voit piirtää esimerkiksi pallon.



2. Aseta pallo tottelemaan nuolinäppäimiä.



3. Aseta pallo palaamaan lähtöruutuunsa kun vihreää lippua klikataan.



4. Lopuksi pallon ja labyrintin seinien välille pitää muodostaa vuorovaikutus. Esimerkiksi pallo voisi aina pompata taaksepäin osuttuaan seinään.



5. Peli loppuu, kun osut maaliin.



Miten voisit tehdä pelistä mielenkiintoisemman?

Lisähaasteena peliin voi tehdä pistelaskurin ja/tai ajastimen tai vaihtaa labyrinttia aina kun maali saavutetaan.

Tallenna pelisi kun olet valmis.