Toukokuu

Puuhapeukkujen päivän puuhat

Torstai 30.5. Nappasimme matkaamme viltit ja käpsyttelimme kirjaston takana sijaitsevalle nurmikko alueelle. Istahdimme vilttien päälle ja kuuntelimme satua eläin ystävistä jotka olivat päättämässä viskaria. He kertoivat meille mitä ovat oppineet viskari vuoden aikana. Lopuksi lapset tahtoivat otse näytellä käsinykeilla omia näytelmia ja ne vasta olikin ihania.Keskiviikko 29.5. Kevät retki päivä. 🚌Vihdoin oli koittanut miedän kauvan odotettu kevät retki päivä. Heti aamusta starttasi bussi kohti Ähtäriä ja ähtärin eläin puitosa. Aloitimme banda talossa jossa ihastuttavat Lumi ja Pyry köllöttelivät.🐼Puston matkan varrelta löysimme monen monia erillaisia isoja ja pieniä eläimiä.🐍🦅🐻 Söimme puistossa myös eväät. Lähtiessä koukkasimme vielä koti eläin puolen kautta jossa innostuimme kokeilemaan lypsämistä, se vasta olikin hauskaa.🐄🐑 Onnistunut retki oli tullut päätökseen ja torkahdimme bussissa.🚌💤Pian pian olimmekin palanneet päiväkodille.Maanantai 27.5. Ranta retki. Lähdimme tallustelemaan kohti Kuortaneen kirkko rantaa. Aurinko lämmitti ja meillä oli ihanat hiekka leikit järven rannalla. Teimme kauniita hiekkakakkuja ja ikkunan järvelle. Osa jopa hautautui hiekkaan.Perjantai 24.5. Kävimme tänään opistolla tartsan  puistossa leikkimässä.Torstai 23.5. Lähdimme käpsyttelemään kohti kahvilaa. Päästiin herkuttelemaan ja nautiskelemaan maukkaista pullista ja pillimeuhusta, ihanassa kahvila tunnelmassa. Lapset nauttivat tunnelmasta ja käyttäytyivät kohteliaasti. Keskiviikko 22.5. Kevät juhla. Pääsimme nauttimaan kevät juhlaamme upeassa säässä. Piippolan vaarin ja hiippolan vaarin talolla paistoi aurinko ja kanat, lampaat ja possut lauloivat hienosti kesäisän auringon paisteessa. kulta kutrilla ja kelta kutrilla oli jännittävä retki läpi metsän pikku pupujen, hiirien ja karhujen ja läpi kolmen karhun mökin. Onneksi kaikki kääntyi parhain päin ja pääsimme nauttimaan krillatusta makkarasta. Ilta oli loistava siitä saa kiittää lapsia ja vanhempia. Tiistai 21.5
Kevätjuhla näytelmän harjoituksia, koko päiväkodin kesken
Maanantai 20.5
Teimme retken Merirosvopuistoon, jossa nautimme liikunnallisista leikeistä sekä mukavista yhdessäolon hetkistä. ☺️

Perjantai 17.5
Metsäpäivä 🌲 auringonpaistetta🌞 linnunlaulua, yhteisleikkiä ison kuusen alla. Rakennettiin muurahaisille pesää ja nautittiin kaikin aistein metsän rauhasta.

Torstai 16.5. Kevät juhlan harjoitukset koko päiväkodin väen kesken. Käy nyt, jos et vielä ole ilmottautumassa meidän kevät juhlaan, joka on 22.5. Klo:18.00Keskiviikko 15.5. 🎳Kauvan odotettu keilaus päivä oli vihdoin ja viimein koittanut🎳. Starttasimme pyörät heti aamusta ja polkaistiin huikean hienossa jonossa opistolle. Liikenteessä täytyi keskittyä ja toimia tarkasti annettujen ohjeiden mukaan ja senhän me osasimme.🚴‍♀️🚴Saavuimme opistolle ja ulkoilimme hetken aikaa lasten suosikissa eli tartsan puistossa.Sitten olikin meidän vuoro päästä keilaamaan. Kuinka hienostikkaan pallot vierivät vauhdilla ja useat keilat kaatuivat, kun puuhapeukut pääsivät vauhtiin.🎳Kaiken touhun jälkeen olikin jo kova nälkä ja pääsimme opistolle ravintolaan ruokailemaan herkullisia annoksia. Harjoittelimme myös kuinka ravintolassa kuuluu käyttäytyä.Keskiviikko 8.5. Konsertti kuurnalla. Pääsimme tanssahtelemaan musiikin tahdissa. Huikea eläimellistä esitys sai meidät nauttimaan esityksestä ihanassa auringon paiseessa.☀️❤️Kysimme lapsilta miksi äiti on kiva. He vastasivat näin. Käy lukemassa tarkemmin eteisen kaapin seinältä❤️Tiistai 7.5. Jatkoimme äitienpäivä askartelut loppuun.🫶🏻
🌲🍃Lähdimme metsään seikkailemaan. Kävimme puuhapeukkujen mörri majassa🪨, Ylitimme kaatuneita puu siltoja, Morjestimme hevosia🐴, tutkimme luontoa🐜🍃, rakensimme luontotauluja ja leikimme luonnossa.⛅️Maanantai 6.5. Tänään askartelimme yllätyksiä tulevaan juhlapäivään🤫❤️. Täytyi leikata ja liimata, taitella ja kirjoittaa. Tämän päivän pihapuuhasteluja. Lapset rakensivat leiriytyjille kodin. Lapset innostuivat pelaamaan polttopalloa.

Perjantai 3.5. 🎒Eskariin tutustumis päivä🎒.

Torstai 2.5.
Tänään lauleskelimme muskarissa.🎶 Lauleskelimme lapsille tuttuja lauluja, kuten piippolan vaaria ja tule ystäväksi näin. Lapset osasivatkin ihanasti jo laulun sanat🎼. Aloitimme harjoittelemaan kevätjuhlaan tulevia lauluja.☀️