Puuhapeukkujen päivän puuhat 2018-19

Päivän puuhat 2018-19

Päivän puuhat jää kesälomalle ja seuraavat tämän ryhmän päivitykset tulevat elokuussa.
Leppoisaa kesää kaikille 🍀☘️🌿

Viikko 26  24-28.6.2019
Maanantaina ryhmäämme tuli Vauhtivarpaiden ja yhden ryhmiksen lapsia, joten leikimme, pelasimme ja tutustuimme toisiimme.
Tiistaina teimme pienen kävelyretken Merirosvopuistoon, mutta sade hätyytteli meitä melko pian paluumatkalle.
Keskiviikkona, sadepäivänä, leikimme, pelasimme ja luimme kirjoja.
Torstaina jumppasimme salissa ns. temppurataa kiertäen ja kuuma tuli.

Viikko 25 17-20.6.2019
Tänään maanantaina jouduimmekin yhdistelemään ryhmiä, joten osa puuhapeukuista oli Vauhtivarpaiden ryhmässä ja osa Touhutöppösten ryhmässä. Leikki- ja ulkoilupäivä.
Tiistaina suunnistimme kirkkorantaan leikkimään ja uimaan. Vedestälöytyi mielenkiintoisiä näkinkenkiä. Retken päätteeksi menimme syömään Keskuskeittiölle. Mukava retkipäivä 😊

Keskiviikkona retkokohteenamme oli paikallinen ihana kahvila eli Kahran kahvila. Lapset nauttivat pillimehut ja pullat, nam kun oli hyvää tuoretta pullaa ❤️ Kiitos leipurille!

Viikko 24 10-14.6.2019
Maanantaina meidän ryhmän kävelyretken kohteena oli opiston puisto uimahallin pihapiirissä. Tuulinen, mutta kesäinen sää oli meidän ilona.

Tiistaina kävelyretki vei meidät lopulta Merirosvopuistoon, jossa oli mukavat leikit kauniissa säässä.
Keskiviikkona meidän ryhmän lapset viettivät päivän Vauhtivarpaiden ryhmässä, kun me Puuhisten henkilökunta järjestelimme osastoamme uuteen uskoon tulevaa toimintakautta varten.
Tortaina oli vastaavasti Vauhtiparpaiden lapset meidän ryhmässä samanlaisesta syystä.

Viikko 23  3 -7.6.2019
Tiistain joukkueen kanssa retkeilin kohtuullisen kävelylenkin pojilta kysyen: mennäänkö oikealle vai vasemmalle, jossakin risteyksessä jouduimme tehdä kompromissin enemmistön äänien turvin. Matkalla näimme koivuja, mäntyjä, vuorenkilpiä, vuohenjuuria, siankärsämöitä, voikukkia, saniaisia, kuoveja, naakkoja, leppiä, vaahteroita jne.

Keskiviikkona harjoiteltiin jalkapallon kuljetusta, potkimista yms koulun kentällä.
Torstaina oli aamupäivän retki kirkkorantaan kuin myös perjantaina.Vesi oli yllättävän lämmintä ja välillä kävi pieni tuulen vire, joka vilvoitti meitä. Lapset leikkivät hiekalla, vedellä ja kaisloilla kesäpäivästä nauttien. Välillä etsimme litteitä kiviä ” leipien” heittämistä varten, mutta niitä ei juuri löytynyt.

Viikko 22 27 -31.5.2019
Tiistaina 28.5. poliisit vierailivat päiväkodilla.
Tutustuttiin innolla ja uteliaisuudella poliisiautoon ja moottoripyörään...ja käsirautoihin.

Viikko 21 20-24.5.2019
Maanantaina lähdimme liikkartunnilla museolle leikkimään pöttistä pitkästä aikaa ja olipas kivaa. Poikkesimme paluumatkalla Merirovopuistoon pieneksi hetkeksi leikkimään.
Tiistaina saimme lukea monta erilaista kirjaa oman kirjan päivänä, kiitos siitä viskareille👍.
Keskiviikkona oli jännittävä päivä, kun saimme lähteä pyöräilemään pitkässä letkassa kohti urheilukenttää. Kohteeseen saavuttuamme  harjoittelimme juoksua radalla sekä pituus- että korkeushyppyä. Lisäksi lapset saivat tutustua vapaasti katsomon jännittäviin portaisiin ja penkkeihin nauttien välillä pillimehut 😊.

Torstai oli touhua täynnä 😊 Pikkuviskarit eli nelivuotiaat kävivät keilaamassa ensin kävellen matkat mennen ja tullen.

Viskari pyöräilivät ensin opistolle ja sitten leikimme ensin ulkona leikkipuistossa ja sen jälkeen menimme keilaamaan. Kaiken kruunasi ihana lounas opiston ravintola Aallossa.

Perjantaina vietimme mukavan aamun Sport  & Funissa Opistolla. Iso liukumäki oli monelle haaste, mutta kaikki ylös kiivenneet uskalsivat laskea myös alas 👍💪😊

Viikko 20 13 -17.5.2019
Maanantaina harjoittelimme Kevätjuhlan varten ja sitten metsämörreilimme kevään viimeisen kerran. Eväiden jälkeen kiinnitämme katseemme teiden varsiin, josta keräsimme paljon roskia.
Tiistaina jatkui juhlatreenit sekä ulkoilu ja leikit.
Keskiviikkona harjoitusten jälkeen menimme metsäretkellä, jossa näimme paljon muurahaisia ja mielenkiintoisia toukkia.
Iltapäivällä pidimme vielä lasten kokouksen, jossa lapset saivat valita leikkejä leikkitaululle.

Torstaina oli kevätjuhlan kenraaliharjoitus
ja lasten tekemä prinsessalinna kaivettiin kaapin kätköistä.

Torstain kevätjuhla onnistui hienosti, kiitos kaikille lapsille ja vieraille 🌹
Näyttämöllä oli hienot satuaiheiset somisteet.

Perjantaina lapset ovat saaneet leikkiä omilla leluilla, oman lelun päivää olikin jo  odotettu kauan. 😊

Viikko 19 6-10.5.2019
Maanantaina metsämörreilimme lähimetsässä, jossa tutkimme männyn ja kuusen käpyjä.

Tiistai oli odotettu päivä, koska viskarit tutustuivat eskariin aamupäivällä ja Pikkuviskarit askarrellevat.
Keskiviikkona askartelimme ja leivoimme salaisuuksia, joka jatkui torstainakin. Lisäksi kertailimme Salaisen maan viimeisellä kerralla kaikkia aakkosia.

Perjantaina aamulla kahvittelimme äitejä ja isoäitejä aamupan merkeissä sekä teimme pitkän kävelyretken ja poikkesimme leikkimään merirosvopuistoon.

Viikko 18 29.4.-3.5.2019
Vauhtivarpaat järjestivät koko talolle vauhdikkaat vappunaamiaiset!
Simaa ja munkkeja nautimme ulkona aurinkoisessa säässä!
Torstaina oli noppakerho, jossa tutustuimme numeroihin 9 ja 10. Perjantaina harjoittelimme kevätjuhlan lauluja.

Viikko 17 22-26.4.2019
Keskiviikkona teimme kauniissa säässä linturetken näkötornille
Perjantaina leivoimme Korvapuusteja

ja nautimme välipalan ulkona kauniissa kevätsäässä 😊

Viikko 16  15-18.4.2019
Tänään mörreiltiin lähimetsässä ihanassa säässä: tarkasteltiin kevään heräämistä; löytyykö ötökköjä luupilla tutkailtaessa maasta, puun rungoilta tai kannoilta. Lisäksi etsittiin samanlaisia kuvia ja tietysti nautittiin
17.4. Puuhapeukut kävivät linturetkellä.

Tässä myös lasten pääsiäisaskarteluja, joita v1arten halunneet tehdä.

Viikko 15 8 -12.4.2019
Liikkarissa harjoittelimme pallonheittoa niin alakautta kuin yläkauttakin. Pallo on vikkelä kaveri 😊 Jos mahdollista, antakaa lastenne heitellä palloa kotonakin ovea tai seinää vasten sisällä tai ulkona👍. Ulkoilun aikana leikimme metsässä ja useinmiten lasten parhaat leikkipaikat löytyvät kivien päältä.
Tiistaina oli Salainen maa, jossa tutustuimme kirjaimiin: J niin kuin jänis ja V niin kuin vasara. Keskiviikkona askartelimme huopakankaasta joutsenia ja pieniä ankanpoikia tekivät pikkuviskarit.

Torstaina oli toinen Salainen maa, jossa laskettiin tavuja taputtamalla. Kaksi uutta kirjainta H niin kuin harava ja Y niin kuin yö, saatiin seinälle. Pikkuviskarit tutustuivat muotoihin ja miettivät mikä ei kuulu joukkoon eri asioissa.
Perjantaina laulettiin ja ulkoiltiin metsässä

Viikko 14  1-5.4.2019
Maanantai aamupiirissä tutustuimme uusiin Puuhapeukkuihin, joita muutti meille Vauhtivarpaista. Metsämörrin kokoontuminen oli lähimetsässä. Kaikilla oli mörrieväät mukana ja ne maistuivat hyviltä 😊Ilma oli ihanan keväinen.

Tiistaina esitin Metsän eläimillä pöytteatterin aiheesta hyväksyminen.
3.4. keskiviikkona tutustuimme perjantain äänestyksessä voittaneeseen satuun eli Ruma ankanpoikanen. Pikkuviskarit siirtyivät omaan ryhmään valmistamaan rairuohopurkkia sekä kylvämään rairuohon siemenet.

Viskarit siirtyivät askartelemaan joutsenia huopakankaasta, josta ne ensin leikattiin ja sitten ommeltiin.

Iltapäivällä liikuntakummit vierailivat ja ohjasivat liikuntatuokion salissa. He ohjasivat erilaisia hippoja, peiliä ja vähän palloilua.
Torstaina oli Noppiksen vuoro, jossa tutustuimme numeroon 8. Lisäksi teimme erilaisia tehtäviä. Ruokapiirissä opettelimme laulua Karhuperhe
Perjantaina
Viikko 13  25 -29.3.2019
Puuhisten viikko alkoi pallojumpalla salissa, jossa kertailtiin pallonheittoa. Ruokapiirissä lauloimme ja leikimme Kolme pukkia ja Prinsessa ruusu linnassa sekä opettelimme uuden laulun Nallet tallustaa.
Tiistaina draamailtiin eli eläydyttiin kolmen pukin ja peikon rooleihin. Ulkoilun aikana lähdettiin leikkimään lähimetsään. Ruokapiirissä lauloimme ja leikimme.

Keskiviikkona 27.3. askartelimme pöytäteatteria varten kartonkiset kolme pukkia, peikko ja silta.
Ulkoilun aikana lähdimme kävelylle kokeilemaan hankikantoja ja päädyimme museon pihaan leikkimään piilosta. Kivaa oli 😊

Torstaina tutkimme mm. Salaisessa maassa kirjaintaikoja sekä tosia että epätosia lauseita.
Perjantain draamaleikien jälkeen lähdimme lähimetsään katsomaan kevään edistymistä ja olihan siellä muutahaiset jo työn touhussa.

Viikko 12 18 -22.3.2019

Viikko alkoi Mesämörriseikkailulla lähimetsässä.

Ruokapiirissä opettelimme laululeikkiä Kolme pukkia.
Tiistaina 19.3. katsoimme Kolme pukkia-pöytäteatteriesityksen ja sen jälkeen askartelimme kartonkiset Kolme pukkia, peikko ja silta. Sen jälkeen jokainen sai esittää niin halutessaan niillä.

Viikko 11 11-15.3.2019

Maanantain liikkari houkutteli meidät ulos laskemaan mäkeä seurakuntatalon ulkovaraston taakse. Näimme monet eläinten jäljet lumessa samalla reissulla.
Tiistaina 12.3. kävimme ensin tapaamassa Osuuspankilla Keijo-robottia, joka osasi mm. tervehtiä, kertoa sadun ja tanssia 😊

Matkamme jatkui ensin Merirosvopuistoon, sitten pilkille Kotolan Jukan opastuksella ja viimein laavulle makkaralle & mehulle.

Keskiviikkona askartelimme ihania keväisiä kukkia, jossa opettelimme pistelytekniikkaa.

Ja valmiit kukat näyttävät tältä:

Pistellyistä kukista ja lehdistä teimme lisäksi kukkataulut.

Torstaina 14.3. tutkimme Salaisen maan hetkellä kirjaimia M ja T tekemällä napeista kirjaimet.

Lisäksi riimittelimme ja laskimme sanojen tavuja.
Perjantaina aamulla lapset leipoivat ison kasan sämpylöitä ja lähtivät laskettelemaan opiston mäkeen. Iltapäivällä vierailivat lasten isovanhemmat / kummit. Heidän kanssa lapset nauttivat välipalaksi aamulla leipomat sämpylät ja sitten pelailtiin lauta- ja palapelejä. Yhteinen hetki päättyi koko talon lauluhetkeen salissa. Kiitos kaikille vierailijoille 😊

Viikko 10  4-8.3.2019 / Eemeli-kirja jatkuu lepohetkellä vielä tälläkin viikolla.
Ma aamulla leivoimme Laskiaispullat ja tutustuimme paloautoon.

Tiistaina 5.3. aamulla lapset täyttivät omat laskiaispullansa, reppuun pakattiin myös lämmintä mehua ja liukurin otettiin mukaan.
Ensin suuntasimme Kirkkorantaan ja herkuteltiin meidän eväät ja sitten maistui mäenlasku upean aurinkoisessa säässä.

Kävimme laskettelemassa myös seurakuntatalon ulkorakennuksen takana olevassa mäessä. Sieltä lähdimme testaamaan hankikantoa, joka kantoikin hyvin lapsia, mutta ei aivan joka kohdasta meitä aikuisia 😊
Keskiviikkona mörreilimme pellolla tutkien eläinten jälkiä ja teimme ihania lumienkeleitä.

Viikko 9 25.2. - 1.3.2019 / Lepohetkellä luemme Eemelin kootut metkut- kirjaa.
Maanantaina hiihtoladut olivat niin huonossa kunnossa, joten vietimme leikkipäivää.
Tiistaina lähdimme laskemaan mäkeä seurakuntatalon ulkorakennuksen takana olevaan rinteeseen ja hyvin liukuri luisti sielläkin.
Keskiviikkona on tehty palapelejä, leikitty kuularadalla, Kim- ja Kurki & sammakkoleikkejä sekä luettu kirjoja.

Torstaina oli mukava Risto Räppääjä ja yöhaukka-esitys.
Perjantaina opettelimme laulun Kolmesta pukista ja lauloimme ja soitimme rytmikapuloilla muitakin lauluja. Tuokion päätteeksi aloimme rakentamaan kauan suunniteltua eläinsairaalaan.

Viikko 8  18 -22.2.2019
Viikko alkoi tanssiaisilla jumppasalissa. Tytöt laittoivat prinsessamekot päälle ja prinsessahattu päähän ja kuvaukseen tietysti kaunis peili käteen. Pojat laittoivat prinssin viitan harteille, kruunu päähän ja kuvaukseen miekka sekä kilpi käsiin. Klassisen musiikin tahdittamana kävelimme parijonossa samalla tavoin kuin lukiolaiset Vanhat tanssiaisissaan, joita olimme olleet katsomassa. Ulkoilun aikana aloitimme hiihtokoulun, jota Sari ohjasi. Opettelimme ylösnousemista ja tähtikäännöstä sekä keräsimme ladun varresta satuihimme: Prinsessa Ruusunen, Lumikki sekä Tuhkimo liittyviä hahmoja ryhmittäin.
Iltapäivällä lapset maalasivat tekemiämme linnoja valmiiksi.
Tiistaina 19.2. esitin pöytäteatterin Metsän eläimillä aiheesta ulkopuolelle jättäminen ja keskustelimme sekä  leikimme aiheen tiimoilta. Hiihtokoulu jatkui ulkoilun aikana ja tänään kertasimme eilen opittuja taitoja sekä harjoittelimme Lapinkäännöstä. Lopuksi pelasimme bingoa pareittain keräten numeroita ladun varrelta, se pari voitti, joka toi kolme numeroa samalta riviltä ( vaaka, pysty tai viisto) ensimmäisenä. Voittajapari sai valita bingolaatikosta palkinnot.
Keskiviikon tuulessa ja tuiskussa opettelimme tasa- ja vuorotyötöä pellon laduilla sekä kertasimme jo opittuja asioita.
Torstaina teimme mukavan hiihtoretken opistolle, jossa harjoittelimme mäenlaskua. Opiston kodalla söimme eväät ja makkarat.
Mukavasta hiihtoviikosta jokainen sai muistoksi Muumihiihtokoulusta hiihtopassin.

Perjantaina olikin tuikea pakkanen, mutta happihyppely pidettiin aamupäivällä ja sisäleikkejä ja pelejä pelattu myös.

Hyvää hiihtolomaa niille, jotka saavat lomailla!

Viikko 7 11 -15.2.2019
Maanantaina mörreilimme metsässä pitkästä aikaa: teimme kaksi lumiukkoa ihanan kosteasta lumesta😊 ja söimme ihanat eväät  iloisin mielin 😊

Tiistaina 12,2, oli pääsimme hiihtämään ensimmäistä kertaa ja  hiihtosää oli ihanan aurinkoinen 😊😊😊

Keskiviikkona lähdimme heti aamulla uimahalliin, jossa Lpt-opiskelijat ohjasivat Kristiina-open johdolla vesileikkejä /veteen tutustumista. Iltapäivällä opiskelijat ohjasivat liikuntatuokion.

Torstaina 14.2.2019 askarreltiin ystävänpäivän merkeissä taikataikinasta sydämet, teatterihetkellä draamailtiin Kolmea pientä Porsaste ja lounaan jälkeen kävimme katsomassa Abiturienttien ajelua Alvarin koulun pihassa ja karkkisadetta riitti 😊

Torstaina askarreltiin myös kauniit korut taikataikinasta

Perjantaina alkoi linnan ulkomaalausprojekti. Lapset olivat toivoneet linnan väreiksi vaaleansinistä ja -punaista.

Ja vielä menimme katsomaan iltapäivällä lukiolaisten vanhojentanssit  opistolla ❤️ Olipas kaunista katseltavaa 😍

Viikko 6  4 - 8.2.2019
Maanantaina lähdimme opiston pulkkamäkeen luistelun sijaan, koska koulun kenttä ei oltu aurattu.
5.2. Tiistaina osa askareli ja osa pelaili lautapelejä. Lumiukkojoukkue sai kavereita lisää kuvaan. Viskarit luistelivat ulkoilun aikana ja hienoa oli kuulla yhdenviskarin toteavan: ” olen oppinut nousemaan ylös jäällä ja kävelemään teräsuojat luistimissa.” Täkeitä taitoja molemmat 😊

Nämä hiihtäjät on valmistettu jo muutama viikko sitten ja nämä ovat esillä akvaarion vieressä.

Keskiviikkona Lpt-opiskelijat ohjasivat uimahallissa vesileikkejä ja veteen tutustumista. Mukavaa oli kaikilla 😊
Torstaina tutustuimme kirjaimiin E ja O sekä lajittelimme sanoja alkukirjaimen mukaan, tutkimme synonyymejä sekä erilailaisia lauseita. Ulkoilun aika luistelimme.
Perjantaina luistelimme koulun kentällä keräten timantteja, leikkien jäämiestä sekä karhu nukkuu leikkejä.
Ennen lounasta lauloimme ja leikimme Seitsemän leikkiä sekä draamaleikimme pianonsoittamista ja kokosimme talvisista korteista tehtyjä korttipalapelejä.

Viikko 5 28.1-1.2.2019
Maanantaina kylmän pakkasen vuoksi ”mörreilimme” sisällä eli leikimme draamaleikkiä Tuhkimo-sadun kohdasta, kun prinssi etsii lakeijan kanssa lasikengän omistajaa.
Tiistaina katselimme pöytäteatteriesitystä  Todellinen Prinsessa ( Prinsessa ja herne)

Ulkoilun aikana luistelimme koulun kentällä leikkien Kuka pelkää jäämiestä-leikkiä.

Keskiviikkona on askarreltu lumiukkoja

Torstaina ahkeroitu noppiksen tehtäviä ja perjantaina oli viskareiden oma laulutuokio.

Viikko 4 21-25.1. 2019 alkoi loistavasti upealla luistelutreenillä jäähallissa, jonka piti Sjk:n taitovalmentaja Antti Uitto.

MaaaaTiistaina Marianne esitti Metsän eläimillä pöytäteatterin aiheesta häviäminen / huijaaminen.
Ke askarreltiin hiihtäjiä sekä lautailijoita ja iltapäivällä oltiin valmistautumassa luistelemaan, kun yllättäen traktorimies tulikin jäädyttämään koulun kenttää. Meidän  piti muuttaa suunnitelmaa ja me menimme laskettelemaan liukureilla kentän laidalle.
Torstaina 24.1. viimein lasten ehdottama linnaprojekti pääsi vauhtiin heti aamulla.
Isosta laatikosta aloitettiin ja lapset ehdottivat, mitä tehdään ja mitä linnaan voisi tulla. Tarvikkeita etsittiin varastoista.

Viskarit miettivät tapeettien ja mattojen värejä, piirsivät tauluja.

Projekti levisi kaikille pöydille, että välipala piti syödä kahvihuoneessa 😂

Perjantaina lauloimme, leikimme ja soitimme innosta puhkuen laulu- ja leikkihetkellä. Iltapäivällä  luistelimme pienen ryhmän kanssa.

Viikko 3 14-18.1.2019
Maanataina Peukut laskettelivat opiston mäessä ja paistoivat makkaraa laavulla.

Tiistaina 15.1. Kati esitti kaksi pöytäteatteria: Prinsessa Ruusunen ja Metsän eläimet: toisen kannustaminen.

Keskiviikkona 16.1. lapset askartelivat prinsessojen hattuja ja peilejä sekä prinssien kilpiä ja miekkoja. Ulkona laskettelimme poikien kanssa mäkeä.
Meidän ihanat Prinsessat

ja Prinssit 😊

To 17.1 tutustuttiin numero 5 sekä mitä tarkoittaa enemmän ja vähemmän.
Perjantaina lauloimme koko talon voimin talvilauluja salissa mm. Koska luistellaan, Lumiukot, lumiukot ketjussa kulkee, Viisi lumiukkoa muhkeaa, Pieni pilvi pehmoinen sekä Puuhapeukkujen esittämänä laululeikki Prinsessa Ruusu linnassa. Ulkoilun aikana laskimme liukureilla mäkeä.
Viikko 2 7-11.1.2019
Maanantaina tutustuimme Metsän eläimet pöytäteatterin eläinhahmoihin ja liikkarissa opettelimme kuperkeikkaa ja ruokapiirissä luimme Tuhkimo-sadun
Tiistaina 8.1. Pöytäteatterissa metsän eläimillä oli aiheena auttaminen: pöllö oli kadottanut aapisensa ja tarvitsi peuran ja suden apua sen etsimiseen.

Viikko 2-4.1.2019
Keskiviikkona maalattiin rakettien väriloistoa.
Torstaina sai tuoda kotoa pelin tai kirjan ja perjantaina oman lelun. Oli mukava opetella uusia pelejä ja lukea mielenkiintoisia kirjoja lasten kanssa. Tänään perjantaina on leikitty omilla leluilla.
Hyvää Uutta Vuotta 2019!
Toiminnallinen joulukalenterimme

Viikko 51 17-21.12.2018
Maanantaina teimme metsäretken, jossa etsimme pieniä tonttuja, evästauolla maistui piparit ja mehu. Lisäksi leikimme poliisia ja rosvoa sekä lasten omia
Tälläisiä herkullisia joulutorttuja viskarit leipoivat tänään 18.12.2018 - nam

Vauhtivarpaiden henkilökunta esitti ke 19.12. nukketeatteriesityksen: Tonttu-Hyvänmielen joulupuuhia

Ke 19.12. söimme herkullisen jouluaterian
To 20.12. Katsoimme koko talon joukolla elokuvan Viirun ja Pesosen joulupuuhista

Tälläisiä ihania pesiä syntyi joulupolulla 15.12. villieläimille ❤️

Lauantaina 15.12. tapasimme joulupukin joulupolun päätteeksi Kympin majalla 😊

Viikko 50  10-14.12.2018
Maanantai alkoi Niku-opiskelijan liikkarilla.Tiistaina askartelimme tonttuja ja...

punatulkkuja.

Torstaina leivoimme pipareita ja jokainen sai niitä myös kotiin vietäväksi

Lisäksi lapset askartelivat joulukortit

Kaiken lisäksi lapset pääsivät iltapäivällä luistelemaan Nikun ohjauksessa. Torstai oli Superpäivä 😊

Perjantaina oli koko talon muskari salissa

Viikko 49, maanantaina avasimme joulukalenterin luukun numero 3, josta tuli Tontun joulujumppa, ulkoilun lisäksi Niku piti liikkarin.
Tiistaina 4.12 joulukalenteritehtävänä oli etsiä tonttuja 😊 Ke 5.12. Niku piti aamujumpan ja sitten kävimme lasten jouluhartaudessa eli kynttiläkirkossa.

Viikko 48 alkoi maanantai aamuna lumihiutaleiden valmistamisella 😊
Tälläinen lumihiutalekuusi syntyi lasten tekemistä lumihiutaleista 😍
Kuusi sai keskiviikkona ympärilleen söpöt tontut orrelle tähtitaivaan alle

Lumiutaleita...

Näppärät viskarit askartelivat myös ihanat kyntteliköt.

Saimme 28.11. ihanan valopäydän  asioiden tutkimiseen 🤔

Torstaina tutustuimme numeroon 4 noppakerhossa

Perjantaina oli Puuhapeukkujen esittämä teatteri: Hiiri kissalla räätälinä.
Kissa halusi ensin takin, ei tullut takkia. Hiiri ehdotti housujen tekoa, mutta ei tullut housujakaan. Sitten liiviä ja kukkaroa, mutta ei tullut niitäkään. Viimeiseksi hiiri ehdotti rusetin tekoa, mutta sitten kissalta paloi hermot, vaan onneksi hiiri pääsi pakoon 😊

Viikolla 47 eli 19-23.11. on liikuttu ma-ti Niku-opiskelijan tahdissa aamu- ja iltapäivillä salissa. Keskiviikkona leivomme pullapoikia sekä sydämiä ja niistä tuli aivan ihania ❤️
Välipalalla maistelemme toisen ja kotiin saa viedä toisen pullan.
Torstaina tuli tutuksi A-kirjain ja perjantaina
Nikun liikkaria on ollut monena päivänä 👍 niin sisällä kuin ulkonakin ja lapset ovat innoissaaan ❤️

Pullaa leivoimme ke 21.11. ja lapset saivat maistiaisia kotiinkin :)

Osa keskiviikkona lisäksi maalasi ja askarteli kauniita kynttilöitä.

Metsämörrissä 23.11. Mörri oli tehnyt yllätyksen, metsästä löytyi lahjapussi 😊

Kuluneella viikolla 46 eli 12-16.11. on mm.
liikuttu opiskelijan tahdissa monta kertaa, tutustuttu numeroon 3 sekä tehty vuodenaikapuut. Perjantaina musisoimme koko talon voimin Sarin musiikkituokion tahdissa 😊

Viikolla 45 on valmistettu
Ihanat kynttilälyhdyt

Perjantaina 9.11. Isät ja papat saivat nauttia lasten kanssa yhdessä aamiaisen päiväkodilla ❤️ Oli mukavan tunnelmallista, kiitos kaikille osallistujille ❤️

Torstaina 8.11. leivottiin huomista Isäpäiväaamiaista varten sämpylöitä viskareiden kanssa

Torstaina 8.11. kävimme katsomassa Soiva sammakko ja kadonnut talvi- näytöksen 😊

Maanantaina 5.11. leikimme pöttistä sekä poliisia ja rosvoa museon ihanassa pihapiirissä.

2.11. Sytytimme kynttilän Pyhäinpäivän muistoksi

1.11. Ryhmämme retkeili osuuspankille ja lauloi pari laulua. Palkaksi saivat kivat heijastimet, kiitos niistä!
O
Matkalla Metsämörriin 26.10.2018

Tutkimuksia Metsämörrissä: löytyykö ötököitä?

Evästauko lopuksi metsässä 😊

Opiskelija-Katrin Piki-esitys syyskuulla
Kuvissa kotileikki, lääkärileikki ja junaleikki