MAJAKAT

🎄🎁JOULUPUUHIA🎁🎄

Mm:
⭐Joulukalenteri: Lumiukko tarina joka rakentuu seinälle jouluun asti.
⭐Lumihiutalepallon askartelu.
⭐Joulukortteja vanhainkoteihin
⭐Joulutorttujen leivontaa

Kesän puuhia

Saippuakuplia vanhalla pihalla, dino/eläinmaa leikkejä terassilla ja käpyjen maalaamista ulkona.
Lasten toiveita kaikki.

Jalkapalloa Haukkiksen koululla

Kävimme pelamassa vähän jalkapalloa Haukkavuoren koulun kentällä. Vauhti oli kova ja hiki virtasi. Lopuksi joimme mehua ja söimme voileipäkeksejä, hedelmiä ja vohveleita.

KESÄ

Majakka ryhmän lapset saivat esittää toiveita kesäkaudelle. Ja koska kesäkuu alkoi, toteutimme heti yhden toiveen. Kävelimme reippaina retkelle Sapokan kynäpuistoon ja yllätyksenä kaikki saivat leikkien lomassa maistuvat jätskit.

Haukkavuoren koulun pihalla

Lähdimme lauantaina retkeilemään Haukkiksen pihapiiriin.
Kiipeilyteline oli merirosvolaiva, millä lähdimme aarrejahtiin. Katta kun oli valmiina. Aarrehan tietenkin löytyi.

Luonnosta oli samalla hauska tutkailla pakkasaamun jälkiä. Huurre-enkelitkin tehtiin.

Kauppaleikki

Harjoittelimme vähän kaupassa käyntiä pienryhmissä. Olikin yllättävän vaikeaa ostaa kun rahaa ei olekaan kaikkeen ja pitäisi ruokaakin ostaa 😁

Haamu-peli

Pelasimme sivupihalla noppapeliä. Pelissä kerätään kortteja yhdessä ja yritetään voittaa inha haamu 😬
Liikuntaa pelissä riitti, ja onneksi saatiin kaikki kortit talteen ja haamu sai pitkän nenän

Retkellä

Tekijä: Enni Suutari
Tänään suuntasimme retkelle metsään. Esitimme kalliolla teatterin; Kolme pukkia. Vietimme mukavan lauluhetken ja lopuksi teimme nuotion, jossa paistoimme pipareita.
Matkalla takaisin päiväkodille ylitimme krokotiilijoen, hypimme purojen ylitse ja suhistelimme lehtikasoissa.

Valokuvasuunnistusta pihalla majakoiden ja eskareiden kanssa

Valokuvasuunnistuskuvien mukaan juostiin pihalla ja etsittiin kirjaimia. A, R, O, A, V... mikähän sana niistä muodostuu. Otava? Arvailtiin, vaiko orava? No oravahan se. Innolla pareittain paikat ja kirjaimet löytyivät. Ryhmillä kivat nimet: kissat, koirat, pöllöt, Darth vaderit ja merihevoset.

Retki Katariinan meripuistoon

Tänään teimme eväsretken ihanan aurinkoisessa säässä. Retkikohteena oli Katariinan meripuisto. Lapset leikkivät leikkipaikalla, ihastelivat majakoita, nauttivat mehusta ja muumipipareista ja tervehtivät kohteliaasti vastaantulijoita "hei mummot ja hei papat" 😄. Bongattiin myös leskenlehtiä, muutama koira, veneitä ja lentokonekin lenteli taivaalla.

Tasapainoilukin sujui hienosti Majakoilta 👍

Pääsiäisen odottelua

Viime viikolla kylvimme ohran siemeniä lasten kanssa. Hienosti ovat alkaneet kasvamaan.

Tänään pääsiäistipu oli käynyt vierailemassa Majakoissa lasten ollessa ulkona. Tipu oli piilottanut päiväkotiin korillisen munia, joita lapset saivat vihjeiden avulla etsiä. Hienosti munakori löytyi leluvarastosta. Taitavia lapsia Majakoissa.

Majakat toivottavat ihanaa pääsiäistä kaikille 😊🐣

Luistelua jäähallilla

Käytiin tänään luistelemassa Kotkan jäähallilla. Jäähallille oli bussikuljetus, mikä oli lapsista todella hauskaa. Paikan päällä meitä odotti kaksi ihan oikeaa jääkiekkoilijaa, joilta lapset saivat opastusta luistelun saloista ja toiset pääsivät kokeilemaan, miten mailaa pidetään kädessä. Lopuksi joimme vielä mehut ja palasimme bussilla takaisin päiväkodille. Alun haparoinnin jälkeen jokainen lapsista pysyi jonkin aikaa pystyssä luistimilla ja potkuttelivatkin jo vähän. Hienoa kehittymistä oli havaittavissa. Hyvä Majakat 👍

Joulu lähestyy

5.12. vietimme salissa koko päiväkodin voimin itsenäisyyspäivää. Saavuimme saliin marssin soidessa. Tanssimme kansantansseja ja valssia sekä nostimme mehumaljan juhlan kunniaksi.

10.12. Vietimme oman ryhmän joulujuhlaa laulaen, askarrellen ja mehua sekä piparia nauttien. Juhlat onnistuivat hyvin ja väkeä oli paljon paikalla.

12.12. Lauluhetkellä Lucia-kulkue ilahdutti lapsia.

Joulukalenterissa on ollut kivoja tehtäviä jokaiselle arkipäivälle. Joulusatuja sekä pelejä on ehditty muun toiminnan lomassa puuhailemaan.

Joulun odotusta ❤🎄

Joulun odotus on alkanut Majakoissa 🥰
Joulukalenteri on ollut toiminnallinen tehtävä ulkona ja joka päivä joku lapsi saa valita tontun itselleen.
Tänään leivoimme lasten kanssa pipareita. Lapset olivat innoissaan ja ruuan jälkeen riemu oli rajaton, kun herkkuja sai maistaa.

Isovanhempien ja läheisten päivä Meripirtissä

Tänään vietimme Meripirtissä isovanhempien ja läheisten päivää. Ensi aloitimme yhteisillä leikeillä "piiri pieni pyörii" ja "huugi guugi". Sen jälkeen lapset kiersivät läheistensä kanssa liikuntapisteissä. Lopuksi kokoonnuimme omiin ryhmiin, jossa maalasimme käden kuvat ja joimme pullakahvit 😋

Hämäränhyssy

Tänään vietimme hämäränhyssyä.
Lapsilla oli mukana kotoa tuodut taskulamput. Tanssimme valojen loisteessa. Tutkimme kuinka heijastimet näkyvät pimeässä. Kuuntelimme sadun hämähäkistä ja kivestä.

Herkuttelimme suklaamuffinseilla, popcorneilla sekä mehulla.
Lopuksi katsoimme Kaapo-ohjelman.

Näiden juhlien voimalla jaksamme pimeän yli ja kohdistamme katseen kohti isänpäivää ja sen jälkeen joulukin hiipii jo ajatuksiin.

Satuviikko

Tällä viikolla luemme lasten omia kirjoja, joita saa tuoda päiväkotiin.

Maanantai alkoi pöytäteatteri esityksellä.
Lapset olivat jännityksestä huolimatta erittäin hieno yleisö. Lopulta lapsetkin saivat esittää kukin omalla vuorollaan.

Retkellä

Torstaina kävimme retkellä näkötornilla.
Lilli hyppäsi mukaan!
  1. Eväinä oli voimapipareita, joiden voimin jaksoimme laskeutua alas polkua takaisin päiväkodille.

Nimijuhlat

Lapset ovat olleet innoissaan uudesta ystävästämme ja laittaneet sitä päiväunille, sekä leikkineet tämän kanssa. Muutaman kerran hämähäkki on ollut jo paikkauksessakin kun hoitajat ovat rutistaneet niin kovasti.

Tänään vietimme nimijuhlaa. Oli rummunpärinää ja jännitystä. Nostimme mehumaljat ja lauloimme sekä tanssimme.

Juhlien lomassa maalasimme Lillille kenkälaatikosta oman pesän ja tarkoitus olisi koristella sisäosat ja sisustaa pesä viihtyisäksi.

Yksinäinen hämähäkki ilmestyy 🕸🕷

Tänään Majakat saivat kirjeen hämähäkiltä, joka kaipaa uusia ystäviä. Myös hämähäkin rusetti oli kateissa, joten lapset lupasivat auttaa hämähäkkiä etsimään sen. Hämähäkki ja rusetti löytyi nukkarin seinän hämähäkin verkosta. Lapset olivat innoissaan ja lauloivat hämähäkille "hämä, hämähäkki"- laulun.

Hämähäkki toi lapsille yllätyksenä hienot värityskuvat. Hämähäkin rusetin lapset päättivät asettaa hämähäkin päähän. Todettiin, että hämähäkki on tyttö. Lapset ehdottivat hämähäkille muutamaa eri nimeä. Äänestyksen tulos julkaistaan huomenna nimenantojuhlassa.

Hämäkkejä

Majakoissa hämähäkit ovat alkaneet kiinnostaa kovasti lapsia ja niinpä olemmekin päättäneet keskittyä tähän lasten mielenkiinnonkohteeseen syksyn aikana.

Tänään pelasimme jännittävää hämähäkkipeliä ja maalasimme pieniä hämhäkkejä.

Syksy Majakoissa

Syksy näkyy Majakoissa monin eri tavoin.

Olemme retkeilleet metsässä ja etsineet syksyn eri värejä. Maistelimme rohkeasti myös syksyn makuja; kuten parsakaalia, sipulia, kurkkua ja retiisiä.
    Olemme askarrelleet hienoja lehtiä ja tutustuneet liikennemerkkeihin. Päivittäin laulamme ja loruilemme vuodenaikaan liittyviä juttuja. Kaikkien suosikki lorut tällä hetkellä ovat loru tappelevista käenpojista sekä vesisadeloru.

Retki Sapokkaan

Tekijä: Emma Saalasti
    Viime viikolla retkeilimme Sapokkaan leikkipuistoon. Samalla etsimme ensimmäisiä kevään merkkejä ja lapset saivat valokuvata leikkipuiston ympäröivää luontoa tabletilla.

Aurinko lämmitti meitä mukavasti ja huomasimme että nurmikkokin oli tullut osittain jo esiin lumen alta. Koivun oksissa ei vielä näkynyt kevään merkkejä.

Majakat leipoo

Tekijä: Emma Saalasti
    Majakat ryhtyivät eilen aamusta leipomaan mustikkamuffinseja. Paikalla oli taitavia ja innokkaita leipureita.

Ensin mitattiin kaikki ainekset...

Sitten sekoitettiin...
    Lisättiin mustikat...

Laitettiin taikinat muffinsivuokiin...

Ja valmista, eikun herkuttelemaan!😊

Luistelun iloa

Vihdoin pakkaset hellittävät hetkeksi niin päästiin luistelemaan. Majakka lapset olivat tosi taitavia ja sinnikkäitä luistelijoita. Luistelun jälkeen herkuteltiin mehulla ja pipareilla 🙂

Synttärijuhlat

Nyt syksyllä ollaan saatu juhlia monet, monet syntymäpäiväjuhlat! Posteljooni tuo synttärisankarille postia ja onnittelulaulu lauletaan. Sitten vuorossa sankarin omat toivelaulut. Tällä kertaa leikittiin "Nipsun rohkeuslaulu."

4-vuotias syntymäpäiväsankari pukeutunut juhlaan mitä sopivammin.

Leipomispäivä!

Tänään pienryhmillä leikkiä, isänpäiväyllätysten valmistamista ja leipomista!
    Leipojaryhmä valmisti kavereille kaurakeksejä. Muisteltiin, että isin kanssa oli leivottu pipareita, mummin kanssa pullia.
    Yhdessä teimme taikinan, jokaisen lisäsi jotain ja sekoitti. Pikkulusikoilla nostelimme taikinakasoja pellille. Taikinaa myös maistelimme, vähän totisia ilmeitä, kun kyseltiin, oliko hyvää.
    Kaurakeksit maistuivat kyllä jälkkäriksi. Joku kyseli, miksi oli liimaa laitettu, kun tarkasteli keksin ulkonäköä. Keksimme, että kananmunasta tulee kiiltoa. Muuten keksit maistuivat lähes jokaiselle!

Kolme pukkia-projekti syksyllä 2018

Jo keväällä retkellä Vesitornille innostuimme laulelemaan 3- pukkia-laulua, kun ylitimme kapeita siltoja ylös mennessämme. Se oli joillekin tuttu laulu edellisistä päiväkodeista ja päätimmekin laulella sitä vielä lisää myöhemmin.

Lomien jälkeen laulu tuli tutuksi ja ja siihen valmistettiin päähineet ja etsittiin peikkopukukin. Laululeikistä tuli heti suosittu. Luimme lähes kaikista mahdollisista kirjoista tätä satua, hauskinta oli, kun yhdessä sadussa pukit olivat muuttuneet Pekka-pukeiksi eli oli pikku-Pekka-pukki, keskisuuri Pekka-pukki ja iso ja vahva Pekka-pukki.

Jostain löytyi vielä vanhat pukki-keppinuket. Retkeltä etsimme sopivia keppejä sillan rakennukseen, peikkohan asuu siellä sillan alla. Yhteistyöllä valmistui hieno silta! Ei muuta kuin esittämään satua. Lapset valitsivat innokkaina rooleja, peikon rooli oli suosituin. Koko talon lauluhetkellä esitimme näytelmän muille talon lapsille. Saimme isot aplodit!

Välillä vielä esitämme näytelmää toisillemme ja laululeikki säilyy varmasti ohjelmistossa jatkossakin. Aiomme tutustua vielä netissä olevaan 3 pukkia-satuun; siinä lapset pääsevät itse kertomaan tarinaa, voihan olla että vielä satuilemme itsekin pukkisatuja.

Satuviikon päätös

Teatteriryhmä Kimara esitti loruja, satuja, laulua, soittoa kirjastossa. 'lirularuloru", "Kolme varista" (se oli jäänyt mieleisimpänä mieleen useimmalle) "Ihme ja kumma" jne. Suut hymyssä poistuimme, hyvän mielen saimme.

Satuviikko 15.10-19.10.2018

Tällä viikolla satuillaan! Oman kirjan voi tuoda päiväkotiin, sitä luetaan ja katsellaan yhdessä ja erikseen. Prinsessasatuja, Muumeja, Pipsa-possua tuli jo heti maanantaina.
    Kirjastossa meitä nauratti Professori Komponentti. Parasta oli, kun professori tippui monta kertaa pöydältä. Jotain lasta se vähän pelottikin. Näimme vanhan tutun tarinan '3 possua ja iso paha susi' vähän nykyaikaistettuna. Possujen taloissa oli telkkarit, kaukosäädin, tietokone jne. Päiväkodin henkilökuntakin pääsi näyttelemään.
    Näytelmän loputtua lapset saivat pukeutua roolivaatteisiin: näkyi prinsessoja, spidermaneja jne. Oli kiva päivä!

Mitä värejä löytyy ?

Pienryhmällä menimme tänään Sapokkaan etsimään värejä, kuvaamaan niitä sekä Sapokkaan leikkipuistoon leikkimään.
    Värejä löytyi ja niitä sai itse tabletilla kuvata. Saimilla punainen pihlaja, Ilmarilla keltainen aurinko, Jarella ruskea puu, Evelialla vihreät lehdet, Amandalla sinistä leikkivälineessä. Muut värit, mitkä kuvattiin olivat: musta, valkoinen, pinkki, oranssi ja harmaa.

Syyskuun retki vesitornille

Lasten ottivat valokuvia itse: puista, merestä jne. Eväänä oli kurkkunäkkäri, se oli parasta. Yksi lapsista piti muille taukojumppaa, se oli myös kivaa😊😊😊.Etsimme syksyn merkkejä, punaisia lehtiä näkyi jo.

Elokuussa marjat suussa

Meripirtin takapihalla on makea paikka: punaisia ja mustia viinimarjoja oksat notkollaan, niitä ei ole kuiva kesä vienyt. Sieltä käyvät päiväkodin lapset napsimassa vitamiineja!

Kuva-arvoitus eli mikä on kuvassa? Ampiaispesä vai jotain muuta?

Vastaus: puusta pudonnut omppo😁.

Katariinanniemen retki

Elokuinen kesäsää helli meitä, kun pakkasimme eväät ja vesilelut reppuun, ja suuntana Katariinanniemi. Lampaat olivat paikalla, Noki, Vieno, Junnu, Mustikka...mutta eivät halunneet tulla silitetyiksi, vaan olivat auringonsuojassa. No nähtiin ne kuitenkin. Mukava retki ja ruoka ja lepo maistui päiväkodilla! Skeittipaikkaa ihasteltiin kovasti ja se viritti jopa räppäykseen matkalla.

:medium
    o

Ruusurannassa kiviä heittämässä

Kävimme heittelemässä kiviä mereen ja tarkkailimme samalla miten vesi "liikkuu" kun kivet osuvat pintaan...
    Toiset heittivätkin hienosti tosi pitkälle...

Samalla kertaa kerättiin isompia kiviä mukaan, päiväkodilla maalattaviksi.

Helteisen päivän retki Katariinaan

Majakat kävivät tänään hikoilemassa Katariinan puistossa. Lampaita ei näkynyt alueella. Ne todennäköisesti vilvoittelivat katoksessa.

Onneksi lapsille vilvoitusta antoi merivesi, missä lapset innokkaina kahlailivatkin niin, että vaatteetkin kastui 😊 Kivetkin saivat kyytiä kun niitä viskeltiin rantaveteen...

Mehu ja näkkärit maistuivat toiminnan välissä.

Retkeilyä Ruusurannalle ja Reduttiin

Joskus ihan paras retkipaikka on ihan lähellä, niinkuin Ruusuranta. Se sijaitsee aivan päiväkodin vieressä, ikkunastakin sen näkee. Tänään heiteltiin kiviä(se on paras juttu) ja lapset innostuivat tekemään veneitä. Takaisin tullessa käytiin Redutissa, siellä maisteltiin ruohosipulia. Mieli olisi tehnyt metsämansikoita, mutta olivat vielä raakileita. Eräs koirakin sai lapsilta silityksiä ja hienot kengät se oli saanut etutassuihin. Omistaja kertoi, että sen etutassujen anturat olivat kipeät.

Retkeilyä Sapokkaan 12.6.2018

Majakka-ryhmä suuntasi matkansa taas kauniiseen Sapokkaan. Alppiruusut ja atsaleat katsastettiin, leikkipuistossa oli ainakin merikapteeni tähyilemässä, kiikuttiin jne. Osa majakoista innostui etsimään käpyjä. Laskettiin niitä ja etsittiin oikea numero. Ilmari antoi ohjeen, että piti löytää 7 ruohonkortta😊. Oman nimen etukirjain tulikin kävyistä ja koko nimi kepeistä.
    Vesiputousta ihasteltiin, nähtiin vesimittareita, niitä on myös kuulemma mummolassa. Veden pinta oli täysin tyyni, jossain joku kala teki siihen renkaita. On meillä kaunis Sapokka!

Aurinkoinen retki vesitornin juurelle...

Kummitus ja kettu
    "Olipa kerran kummitus jolla ei ollut kotia. Se meni vesitorniin. Sen kaveri oli kettu. Ne lukivat laivakirjaa ja söivät banaania. Sit ne lähtivät risteilylle Ruotsiin. Ne leikki siellä hippaa. Sit ne meni kotiin ja söivät iltapalan ja menivät iltapesuille ja menivät nukkumaan."

Näin tarinoivat Majakoiden retkeilijät tänään ylhäällä, kallioiden päällä. Vesitornia samalla katsellen ja ihmetellen sen suuruutta. Taisipa pulukin saada huomiota, kun kaarteli tornin ympärillä ja sinne lopulta laskeutuessa. Eväät nautittiin maisemia ihaillen ja lauluja laulellen. Tulipa "vaahteranlehti- piiputkin" tehtyä alaspäin tultaessa ☺

Retki Katariinanpuistoon

Tänään retkeiltiin Katariinanpuistoon pienten eväiden kera. Puistossa kiipeiltiin, kiikuttiin, hyppittiin ja heiteltiin kiviä mereen. Keli oli todella kuuma ja mehut tulivat tarpeeseen. Matkalla tutkailimme vielä ötököitä, veneitä ja luontoa. Kaikilla taisi olla hiki kun takaisin päiväkodille päästiin! Kiva päivä ☀

Majakat ulkona maalailemassa

Majakat maalasivat tänään kesäisiä kuvia ihanassa aurinkoisessa kelissä ☀☺ nurmialustallakin on kiva tehdä hommia...

Retki Sapokkaan

Tänään suuntasimme retkelle sapokkaan ja lapset olivat hyvämuistisia, kun muistuttivat, että otetaan mukaan Miisa-peippo. Harmi vaan sillä vähän kurkku käheänä(patterit loppu?), mutta matkaan tuli mukaan. Kevään merkkejä tarkkailtiin: puihin oli tullut silmuja, linnut etsivät pesäntekoon risuja ja varsinkin sapokan kukat ilahduttivat. Neljä pörriäistä(isoja!) nähtiin kukissa. Eväät on tietty kohokohta:juustonäkkärit maistuivat! Takaisin tullessa nähtiin KTP:n pelaajia harjoittelemassa, nähtiin maalikin ja innostuttiin kannustamaankin: KooTeePee, KooTeePee!!!!
    Miisa-peippo, retkikaveri.

Leipomista...

Että voivatkin omatekemät banaanimuffinssit olla herkullisia, siitä kerrottiin kotonakin. Majakat mittasivat aineita:3 oli tuttu numero ja kotoa löytyy samanlainen mittakuppi. Mm. mummin kanssa oli leivottu pullaa. Vaniliinisokeri tuoksui hyvältä. Banaanit survottiin soseeksi ja muffinssivuoat täyttyivät herkullisella taikinalla ja paras juttu varmaan oli, kun lopuksi sai kapsuttaa kulhot ja kupit omaan suuhun. Nam!

Tabletti tutuksi

Pikkuhiljaa tutustumme tabletin käyttöön Majakoissa. Olemme mm. ottaneet valokuvia, videoita, pelanneet pelejä ja nyt tutustuimme Quiver-ohjelmaan, jolla saamme itseväritetyn lentokoneen, dinon, paloauton, koiran eläväksi eli koira haukkuu ja pelaa palloa, dino tekee maalin ja tuulettaa, paloauto ruiskuttaa vettä jne. Riemun kiljahduksia siis riitti!

Muskaripäivä ja viskarihommia 11.4.2018

Seurakunnan työntekijät pitivät mukavan muskarihetken: lapset pääsivät soittaen ja laulaen musiikkimatkalle. Osa lauluista tuttuja kuten Lentokone-laulu, uusissa lauluissa kerrottiin mm. Norsun pyörälläajosta, onko se totta, vai onko pää pyörällä?
    Viskareilla oli tänään omia juttuja.

Retkipäivä Katariinanpuistoon

Tänään olimme retkeilemässä Katariinanpuistossa. Aurinko paistoi kirkkaasti ja lämmitti kivasti, vaikka olikin pakkasasteita. Majakat kiipeilivät, keinuivat, pomppivat ja yllätys, harjoittelivat tasahyppyjä eri alustoilta 😂 Näimme samalla reissulla myös palomiesten sukellusharjoitukset! Sinne kaksi palomiestä laskeutui sukelluspuvuissa jään alle. Siinä oli vähän miettimistä, eikö niitä palele kun vesihän on kylmää...

Tien vieressä olevassa "jättiputkessa" oli vielä lopuksi kiva mönkiä ja kivetyksillä tasapainoilla.

Jumppapäivä

Tänään Majakat olivat salissa "jumppailemassa". Harjoittelimme tasahyppyjä eri tavoin, tasapainoiltiin ja loikittiin. Otimme myös "uudet" liikuntakortit kokeiluun. Niissä jokaisessa jokin motoriikkaan liittyvä liike, mitä kokeillaan yhdessä. Nämä olisi tarkoitus jäädä arkeen lasten käytettäviksi. Liikuntaa tullaan lisäämään lasten joka päiväiseen toimintaan.
    Minnin liikuntakoulutuksen myötä Majakat harjoittelevat tasahyppyjä sekä pallon heittoa. Pyrimme tekemään niitä mahdollisemman useasti ja eri paikoissa. Ulkonakin niitä voi harjoitella sekä kotona.

Dinosauruksia liikkeellä... RÄYH!!!!!

Syksystä lähtien lasten kiinnostus dinosauruksiin on vaan jatkunut. Päätimmekin tutkia niitä hieman tarkemmin. Minkä nimisiä niitä oli, mitä söivät, lentoliskot kiinnostavat, kun osaavat lentää jne. Kirjoista tutkimme ulkonäköä, jalanjälkiä, kokoa ym. Jalanjäljet painettiin paperille dinon jalat maalaamalla. Dinovauvat syntyvät munista, ei muuta kun omavalitsema dino muovipussiin, veden väritys mieleiseksi ja pussit ulos puuhun tekeytymään pakkaseen. Ilo olikin suuri, kun ensimmäiset vauvat syntyivät perjantaina lämpimässä vedessä.
    Suosikkikirjaksi on jo tullut "Dinojen iso hätä" - kirja, se jaksaa naurattaa aina uudestaan ja uudestaan.
    Röllin "Dinosaurus viimeinen" kuultiin lauluhetkellä. Mitähän vielä tulossa?

Dinovauvat syntyvät...

7.3.2018 luistelemassa

Vieläkin pääsimme luistelemaan tällä viikolla! Useamman kerran olemme talven aikana käyneet Arto Tolsa-areenalla, hyvin sujuu luistelut. Tänään mukaan oli tullut tonttukin!