1.-2. luokka

1.-2. luokalle sopivat pelit

Eedu Elements
eEemeli 2013 pääsarjan voittaja

10monkeys
10monkeys -matematiikkaohjelmassa lapsi voi harjoitella matematiikan perustaitoja ja soveltamisia hauskassa pelillisessä ympäristössä. 10monkeys on suunniteltu alakouluihin sekä harjoitteluun kotona. 10monkeys on suunniteltu yhteistyössä suomalaisten alakoulujen ja yliopistojen kanssa. Opetussisällön on suunnitellut kokenut oppimateriaalien suunnittelija Lisen Häggblom.
Ilmaisversiossa on yli 100 erilaista tehtävätyyppiä seitsemästä eri aihealueesta: numeroiden ymmärtäminen, yhteen- ja vähennyslasku, sanalliset ja rahatehtävät, jako- ja kertolasku.

Ekapeli-Matikka
Ekapeli-Matikka harjoittaa yksi-yhteen vastaavuutta, vertailua, järjestämistä, lukusanan, -määrän ja numerosymbolin vastaavuutta sekä lukujono- ja yhteenlaskutaitoja lukualueella 0-10. Ekapeli-Matikka on tarkoitettu esiop. - 2. luokkalalaisille, joille matematiikan oppiminen on haasteellista.

Alkuopetuksen matematiikkapelejä
Runsaasti lukukäsitettä drillaavia pelejä ja pelillisiä harjoitteita.

Kymppi - havainnollistavaa matikkaa alakouluun
Tehtäviä alkuopetuksen kymppiparien sekä kymmenylityksen ja -alituksen harjoittelemiseen. 1.-2.luokkalaisille

Rahalaakso
Rahankäyttöä ja talousasioita leikkimielisesti opettava peliympäristö 5-9-vuotiaille. Suomenkielinen. Mahdollisuus saada myös tekstitettynä suomeksi.

Tarjan Matikkamaa
Linkistä löytyy alkuopetuksees sopivia pelillisiä tehtäviä.
1. Lukujonot Tässä oppimisaihiossa on 6 erilaista tehtävää, joissa harjoitellaan lukujonoja luvuilla 1-20.
2. Pikaluku Aihiossa harjoitellaan lukujen 0-10 tunnistamista pallojen avulla.
3. Lukujen hajotelmat Tämä oppimateriaali koostuu kokoelmasta oppimisaihioita, joissa harjoitellaan lukujen 2-9 hajotelmia summina ja erotuksina. Kaikista luvuista välillä 2-9 voidaana harjoitella summia tai erotuksia joko helmijonoilla, avoimilla käsillä tai hajotelmakorteilla. Valitse valikosta ensin metodi, sitten luku, jonka hajotelmia harjoitellaan. Tarkemmat ohjeet näkyvät ruudulla tehtävän ohessa.
4. Etsi erilainen Tässä hahmotusharjoituksessa valitaan ruutuun ilmestyvistä kuvioista yksi erilainen.
5. Täydennä samanlaiseksi Tässä hahmotusharjoituksessa täydennetään kuvio samanlaiseksi kuin mallikuva siirtämällä tarvittavat elementit kuvan päälle.
6. Tee samanlaiseksi Tässä aihiossa rakennetaan nappuloista samanlainen kuvio kuin mallikuvassa.

Matikka
Linkin takaa löytyy runsaasti pelejä, joissa harjoitellaan hahmottamista, lukujonoja alueelta 0-10 alueelle 0-100, luku- ja määräharjoituksia, yhteen- ja vähennyslaskupelejä, kerto-, jako- ja prosenttilaskupelejä.

Sumdog
Tässä englanninkielisessä peleihin perustuvassa matematiikan opetusohjelmassa on n. 20 peliä, joista kussakin voi valita yli 100 laskutoimituksesta, joita harjoitellaan. Valitsemalla training-valikosta Show levels, ja valitsemalla level 1, sopii peli jo alkuopetuksen oppilaille. Pelaaja valitsee vastustajan joko samaan aikaan pelaavista on-line-pelaajista, peliin kirjatusta luokkakaverista tai pelaa tietokoneen hahmoa vastaan.Tehtävät vaikeutuvat pelaajan edetessä, joten peli sopii kaiken ikäisille ja -tasoisille laskijoille. Pelaaja saa peleistä palkinnoksi kolikoita, joilla hän voi hankkia pelihahmolleen uusia varusteita shopista.
Ohjeet on englanniksi, mutta pelaaminen ei vaadi kuin muutaman pelisanaston sanan oppimista. Peli vaatii sisäänkirjautumisen (pelinimi ja salasana). Pelaaminen on ilmaista, mutta jos opettaja haluaa ryhmästä koosteen, mitkä asiat oppilailla sujuvat hyvin, mitkä tarvitsevat tukea, muuttuu palvelu maksulliseksi.