Matematiikka
Esiopetukseen sopivat pelit
10monkeys
10monkeys -matematiikkaohjelmassa lapsi voi harjoitella matematiikan perustaitoja ja soveltamisia hauskassa pelillisessä ympäristössä. 10monkeys on suunniteltu alakouluihin sekä harjoitteluun kotona. 10monkeys on suunniteltu yhteistyössä suomalaisten alakoulujen ja yliopistojen kanssa. Opetussisällön on suunnitellut kokenut oppimateriaalien suunnittelija Lisen Häggblom.
Ilmaisversiossa on yli 100 erilaista tehtävätyyppiä seitsemästä eri aihealueesta: numeroiden ymmärtäminen, yhteen- ja vähennyslasku, sanalliset ja rahatehtävät, jako- ja kertolasku.
Ekapeli-Matikka
Ekapeli-Matikka harjoittaa yksi-yhteen vastaavuutta, vertailua, järjestämistä, lukusanan, -määrän ja numerosymbolin vastaavuutta sekä lukujono- ja yhteenlaskutaitoja lukualueella 0-10. Ekapeli-Matikka on tarkoitettu esiop. - 2. luokkalalaisille, joille matematiikan oppiminen on haasteellista.
Kukkuluuruu
Väritä kuvioiden mukaan. Napauta ensin maalipurkkia.
Rahalaakso
Rahankäyttöä ja talousasioita leikkimielisesti opettava peliympäristö 5-9-vuotiaille. Suomenkielinen. Mahdollisuus saada myös tekstitettynä suomeksi.
10monkeys -matematiikkaohjelmassa lapsi voi harjoitella matematiikan perustaitoja ja soveltamisia hauskassa pelillisessä ympäristössä. 10monkeys on suunniteltu alakouluihin sekä harjoitteluun kotona. 10monkeys on suunniteltu yhteistyössä suomalaisten alakoulujen ja yliopistojen kanssa. Opetussisällön on suunnitellut kokenut oppimateriaalien suunnittelija Lisen Häggblom.
Ilmaisversiossa on yli 100 erilaista tehtävätyyppiä seitsemästä eri aihealueesta: numeroiden ymmärtäminen, yhteen- ja vähennyslasku, sanalliset ja rahatehtävät, jako- ja kertolasku.
Ekapeli-Matikka
Ekapeli-Matikka harjoittaa yksi-yhteen vastaavuutta, vertailua, järjestämistä, lukusanan, -määrän ja numerosymbolin vastaavuutta sekä lukujono- ja yhteenlaskutaitoja lukualueella 0-10. Ekapeli-Matikka on tarkoitettu esiop. - 2. luokkalalaisille, joille matematiikan oppiminen on haasteellista.
Kukkuluuruu
Väritä kuvioiden mukaan. Napauta ensin maalipurkkia.
Rahalaakso
Rahankäyttöä ja talousasioita leikkimielisesti opettava peliympäristö 5-9-vuotiaille. Suomenkielinen. Mahdollisuus saada myös tekstitettynä suomeksi.
1.-2. luokalle sopivat pelit
Eedu Elements
eEemeli 2013 pääsarjan voittaja
10monkeys
10monkeys -matematiikkaohjelmassa lapsi voi harjoitella matematiikan perustaitoja ja soveltamisia hauskassa pelillisessä ympäristössä. 10monkeys on suunniteltu alakouluihin sekä harjoitteluun kotona. 10monkeys on suunniteltu yhteistyössä suomalaisten alakoulujen ja yliopistojen kanssa. Opetussisällön on suunnitellut kokenut oppimateriaalien suunnittelija Lisen Häggblom.
Ilmaisversiossa on yli 100 erilaista tehtävätyyppiä seitsemästä eri aihealueesta: numeroiden ymmärtäminen, yhteen- ja vähennyslasku, sanalliset ja rahatehtävät, jako- ja kertolasku.
Ekapeli-Matikka
Ekapeli-Matikka harjoittaa yksi-yhteen vastaavuutta, vertailua, järjestämistä, lukusanan, -määrän ja numerosymbolin vastaavuutta sekä lukujono- ja yhteenlaskutaitoja lukualueella 0-10. Ekapeli-Matikka on tarkoitettu esiop. - 2. luokkalalaisille, joille matematiikan oppiminen on haasteellista.
Alkuopetuksen matematiikkapelejä
Runsaasti lukukäsitettä drillaavia pelejä ja pelillisiä harjoitteita.
Kymppi - havainnollistavaa matikkaa alakouluun
Tehtäviä alkuopetuksen kymppiparien sekä kymmenylityksen ja -alituksen harjoittelemiseen. 1.-2.luokkalaisille
Rahalaakso
Rahankäyttöä ja talousasioita leikkimielisesti opettava peliympäristö 5-9-vuotiaille. Suomenkielinen. Mahdollisuus saada myös tekstitettynä suomeksi.
Tarjan Matikkamaa
Linkistä löytyy alkuopetuksees sopivia pelillisiä tehtäviä.
1. Lukujonot Tässä oppimisaihiossa on 6 erilaista tehtävää, joissa harjoitellaan lukujonoja luvuilla 1-20.
2. Pikaluku Aihiossa harjoitellaan lukujen 0-10 tunnistamista pallojen avulla.
3. Lukujen hajotelmat Tämä oppimateriaali koostuu kokoelmasta oppimisaihioita, joissa harjoitellaan lukujen 2-9 hajotelmia summina ja erotuksina. Kaikista luvuista välillä 2-9 voidaana harjoitella summia tai erotuksia joko helmijonoilla, avoimilla käsillä tai hajotelmakorteilla. Valitse valikosta ensin metodi, sitten luku, jonka hajotelmia harjoitellaan. Tarkemmat ohjeet näkyvät ruudulla tehtävän ohessa.
4. Etsi erilainen Tässä hahmotusharjoituksessa valitaan ruutuun ilmestyvistä kuvioista yksi erilainen.
5. Täydennä samanlaiseksi Tässä hahmotusharjoituksessa täydennetään kuvio samanlaiseksi kuin mallikuva siirtämällä tarvittavat elementit kuvan päälle.
6. Tee samanlaiseksi Tässä aihiossa rakennetaan nappuloista samanlainen kuvio kuin mallikuvassa.
Matikka
Linkin takaa löytyy runsaasti pelejä, joissa harjoitellaan hahmottamista, lukujonoja alueelta 0-10 alueelle 0-100, luku- ja määräharjoituksia, yhteen- ja vähennyslaskupelejä, kerto-, jako- ja prosenttilaskupelejä.
Sumdog
Tässä englanninkielisessä peleihin perustuvassa matematiikan opetusohjelmassa on n. 20 peliä, joista kussakin voi valita yli 100 laskutoimituksesta, joita harjoitellaan. Valitsemalla training-valikosta Show levels, ja valitsemalla level 1, sopii peli jo alkuopetuksen oppilaille. Pelaaja valitsee vastustajan joko samaan aikaan pelaavista on-line-pelaajista, peliin kirjatusta luokkakaverista tai pelaa tietokoneen hahmoa vastaan.Tehtävät vaikeutuvat pelaajan edetessä, joten peli sopii kaiken ikäisille ja -tasoisille laskijoille. Pelaaja saa peleistä palkinnoksi kolikoita, joilla hän voi hankkia pelihahmolleen uusia varusteita shopista.
Ohjeet on englanniksi, mutta pelaaminen ei vaadi kuin muutaman pelisanaston sanan oppimista. Peli vaatii sisäänkirjautumisen (pelinimi ja salasana). Pelaaminen on ilmaista, mutta jos opettaja haluaa ryhmästä koosteen, mitkä asiat oppilailla sujuvat hyvin, mitkä tarvitsevat tukea, muuttuu palvelu maksulliseksi.
eEemeli 2013 pääsarjan voittaja
10monkeys
10monkeys -matematiikkaohjelmassa lapsi voi harjoitella matematiikan perustaitoja ja soveltamisia hauskassa pelillisessä ympäristössä. 10monkeys on suunniteltu alakouluihin sekä harjoitteluun kotona. 10monkeys on suunniteltu yhteistyössä suomalaisten alakoulujen ja yliopistojen kanssa. Opetussisällön on suunnitellut kokenut oppimateriaalien suunnittelija Lisen Häggblom.
Ilmaisversiossa on yli 100 erilaista tehtävätyyppiä seitsemästä eri aihealueesta: numeroiden ymmärtäminen, yhteen- ja vähennyslasku, sanalliset ja rahatehtävät, jako- ja kertolasku.
Ekapeli-Matikka
Ekapeli-Matikka harjoittaa yksi-yhteen vastaavuutta, vertailua, järjestämistä, lukusanan, -määrän ja numerosymbolin vastaavuutta sekä lukujono- ja yhteenlaskutaitoja lukualueella 0-10. Ekapeli-Matikka on tarkoitettu esiop. - 2. luokkalalaisille, joille matematiikan oppiminen on haasteellista.
Alkuopetuksen matematiikkapelejä
Runsaasti lukukäsitettä drillaavia pelejä ja pelillisiä harjoitteita.
Kymppi - havainnollistavaa matikkaa alakouluun
Tehtäviä alkuopetuksen kymppiparien sekä kymmenylityksen ja -alituksen harjoittelemiseen. 1.-2.luokkalaisille
Rahalaakso
Rahankäyttöä ja talousasioita leikkimielisesti opettava peliympäristö 5-9-vuotiaille. Suomenkielinen. Mahdollisuus saada myös tekstitettynä suomeksi.
Tarjan Matikkamaa
Linkistä löytyy alkuopetuksees sopivia pelillisiä tehtäviä.
1. Lukujonot Tässä oppimisaihiossa on 6 erilaista tehtävää, joissa harjoitellaan lukujonoja luvuilla 1-20.
2. Pikaluku Aihiossa harjoitellaan lukujen 0-10 tunnistamista pallojen avulla.
3. Lukujen hajotelmat Tämä oppimateriaali koostuu kokoelmasta oppimisaihioita, joissa harjoitellaan lukujen 2-9 hajotelmia summina ja erotuksina. Kaikista luvuista välillä 2-9 voidaana harjoitella summia tai erotuksia joko helmijonoilla, avoimilla käsillä tai hajotelmakorteilla. Valitse valikosta ensin metodi, sitten luku, jonka hajotelmia harjoitellaan. Tarkemmat ohjeet näkyvät ruudulla tehtävän ohessa.
4. Etsi erilainen Tässä hahmotusharjoituksessa valitaan ruutuun ilmestyvistä kuvioista yksi erilainen.
5. Täydennä samanlaiseksi Tässä hahmotusharjoituksessa täydennetään kuvio samanlaiseksi kuin mallikuva siirtämällä tarvittavat elementit kuvan päälle.
6. Tee samanlaiseksi Tässä aihiossa rakennetaan nappuloista samanlainen kuvio kuin mallikuvassa.
Matikka
Linkin takaa löytyy runsaasti pelejä, joissa harjoitellaan hahmottamista, lukujonoja alueelta 0-10 alueelle 0-100, luku- ja määräharjoituksia, yhteen- ja vähennyslaskupelejä, kerto-, jako- ja prosenttilaskupelejä.
Sumdog
Tässä englanninkielisessä peleihin perustuvassa matematiikan opetusohjelmassa on n. 20 peliä, joista kussakin voi valita yli 100 laskutoimituksesta, joita harjoitellaan. Valitsemalla training-valikosta Show levels, ja valitsemalla level 1, sopii peli jo alkuopetuksen oppilaille. Pelaaja valitsee vastustajan joko samaan aikaan pelaavista on-line-pelaajista, peliin kirjatusta luokkakaverista tai pelaa tietokoneen hahmoa vastaan.Tehtävät vaikeutuvat pelaajan edetessä, joten peli sopii kaiken ikäisille ja -tasoisille laskijoille. Pelaaja saa peleistä palkinnoksi kolikoita, joilla hän voi hankkia pelihahmolleen uusia varusteita shopista.
Ohjeet on englanniksi, mutta pelaaminen ei vaadi kuin muutaman pelisanaston sanan oppimista. Peli vaatii sisäänkirjautumisen (pelinimi ja salasana). Pelaaminen on ilmaista, mutta jos opettaja haluaa ryhmästä koosteen, mitkä asiat oppilailla sujuvat hyvin, mitkä tarvitsevat tukea, muuttuu palvelu maksulliseksi.
3.-4. luokalle soveltuvat pelit
Arcademic skill builder
Academics + Arcade = Fun Learning!
Boost student engagement with our free multiplayer educational games, math games, language arts games, and much more.
Siellä on moninpelejä ja yksinpelejä, sivusto lajittelee pelit haluttaessa luokka-asteittain tai aihepiireittäin.
10monkeys
10monkeys -matematiikkaohjelmassa lapsi voi harjoitella matematiikan perustaitoja ja soveltamisia hauskassa pelillisessä ympäristössä. 10monkeys on suunniteltu alakouluihin sekä harjoitteluun kotona. 10monkeys on suunniteltu yhteistyössä suomalaisten alakoulujen ja yliopistojen kanssa. Opetussisällön on suunnitellut kokenut oppimateriaalien suunnittelija Lisen Häggblom.
Ilmaisversiossa on yli 100 erilaista tehtävätyyppiä seitsemästä eri aihealueesta: numeroiden ymmärtäminen, yhteen- ja vähennyslasku, sanalliset ja rahatehtävät, jako- ja kertolasku.
Summaa hulluna
Summaa, kerro tai vähennä ruudukossa olevilla luvuilla. Laske niin monta laskua kuin ehdit kahden minuutin aikana. Nopeus ja nokkeluus on valttia!
Matikkanarkki
Testaa matikkataitojasi! Kehity mestariksi. Taistele konetta vastaan laskennassa.(Mathemaddicts)
Pelin ohje: Valitse matikka operaatori (yhteen-, vähennys-, kerto- tai jakolaslut). Vastaa laskuihin oikein niin saat pisteitä. Mitä nopeammin vastaat niin enemmän saat pisteitä.
Sumdog
Tässä amerikkalaisessa ohjelmassa on 17 peliä, joista kussakin voi valita yli 100 laskutoimituksesta, joita harjoitellaan. Pelaaja valitsee vastustajan joko samaan aikaan pelaavista on-line-pelaajista tai pelaa tietokoneen hahmoa vastaan.Tehtävät vaikeutuvat pelaajan edetessä, joten peli sopii kaiken ikäisille ja -tasoisille laskijoille. Pelaaja saa peleistä palkinnoksi kolikoita, joilla hän voi hankkia pelihahmolleen uusia varusteita shopista.
Ohjeet on englanniksi, mutta pelaaminen ei vaadi kielitaitoa. Peli vaatii sisäänkirjautumisen (pelinimi ja salasana). Pelaaminen on ilmaista, mutta jos opettaja haluaa ryhmästä koosteen, mitkä asiat oppilailla sujuvat hyvin, mitkä tarvitsevat tukea, muuttuu palvelu maksulliseksi. Pelejä joka makuun mm. Junk Pile - Jätepino, Endangered - Pelasta eläimiä häkistä, Jet-Ski Rescue - Aja vene omaan satamaan, Dress Down - Pukemiskilpailu, Pop Tune - Sävelyskisa, jossa vastaukset muodostaa melodioita, Submarine - Kalasta sukellusveneessä jne.
Matikkamaan pelimatto
Pelimatolta löytyy kaksinpelejä, muistipelejä ja matopelejä. Kaksinpelejä voi pelata yksittäisellä työasemalla yksin tai kaksin. 3.-4.luokkalaisille sopivia aiheita: Vetomitat, Massat, Ajat.
Muistipelejä voi pelata yksittäisellä työasemalla tai interaktiivisella esitystaululla. Aiheet: Kertotaulut 2-9 , Pyöristäminen, Desimaaliluvut ja Murtoluvut.
Lisäksi sivustolla on puuhamatto (puuhaa ilmaisohjelmien ja toimisto-ohjelmien parissa), muovimatto (yhdistää muoviset toiminnalliset välineet sekä interaktiiviset tutkimustehtävät), fakiirimatto (haastaa perinteisillä ja ajankohtaisilla ongelmatehtävillä) ja punaisen maton tavoitteena on muodostaa kuva matematiikan historiasta ja sen merkkihenkilöistä.
Tarjan Matikkamaa
Tämän linkin takaa 3.-4. luokkalaisille sopii ainakin seuraavat pelilliset tehtävät.
7. Kertolaskuja Ohjelman aluksi valitaan kertolaskutehtävien tekijöiden suuruusluokka. Oppilaan tehtävänä on tehdä mahdollisimman monta kertolaskua ennen kuin taivas putoaa. Lopuksi ohjelma näyttää vaikeusasteen ja saavutetun tuloksen.
8. Desimaalinen pyöristys Tehtävänä on pyöristää annettu desimaaliluku vaadittuun tarkkuuteen. Työskentelyaika päättyy, kun taustamaisema on muuttunut!
Timez Attack
Englanninkielinen kertolaskuja drillaava seikkailupeli, jossa useita eri vaikeustasoja eri luokille. Hieno 3D-ympäristö ja hyvä pelattavuus innostavat jatkamaan kertolaskujen harjoittelua. Pelin perusversio on ilmainen ja ladattavissa pelin nettisivulta.
MatikkaLinkin takaa löytyy runsaasti pelejä, joissa harjoitellaan hahmottamista, lukujonoja alueelta 0-10 alueelle 0-100, luku- ja määräharjoituksia, yhteen- ja vähennyslaskupelejä, kerto-, jako- ja prosenttilaskupelejä.
Perunakellarin matematiikan tehtävät
Academics + Arcade = Fun Learning!
Boost student engagement with our free multiplayer educational games, math games, language arts games, and much more.
Siellä on moninpelejä ja yksinpelejä, sivusto lajittelee pelit haluttaessa luokka-asteittain tai aihepiireittäin.
10monkeys
10monkeys -matematiikkaohjelmassa lapsi voi harjoitella matematiikan perustaitoja ja soveltamisia hauskassa pelillisessä ympäristössä. 10monkeys on suunniteltu alakouluihin sekä harjoitteluun kotona. 10monkeys on suunniteltu yhteistyössä suomalaisten alakoulujen ja yliopistojen kanssa. Opetussisällön on suunnitellut kokenut oppimateriaalien suunnittelija Lisen Häggblom.
Ilmaisversiossa on yli 100 erilaista tehtävätyyppiä seitsemästä eri aihealueesta: numeroiden ymmärtäminen, yhteen- ja vähennyslasku, sanalliset ja rahatehtävät, jako- ja kertolasku.
Summaa hulluna
Summaa, kerro tai vähennä ruudukossa olevilla luvuilla. Laske niin monta laskua kuin ehdit kahden minuutin aikana. Nopeus ja nokkeluus on valttia!
Matikkanarkki
Testaa matikkataitojasi! Kehity mestariksi. Taistele konetta vastaan laskennassa.(Mathemaddicts)
Pelin ohje: Valitse matikka operaatori (yhteen-, vähennys-, kerto- tai jakolaslut). Vastaa laskuihin oikein niin saat pisteitä. Mitä nopeammin vastaat niin enemmän saat pisteitä.
Sumdog
Tässä amerikkalaisessa ohjelmassa on 17 peliä, joista kussakin voi valita yli 100 laskutoimituksesta, joita harjoitellaan. Pelaaja valitsee vastustajan joko samaan aikaan pelaavista on-line-pelaajista tai pelaa tietokoneen hahmoa vastaan.Tehtävät vaikeutuvat pelaajan edetessä, joten peli sopii kaiken ikäisille ja -tasoisille laskijoille. Pelaaja saa peleistä palkinnoksi kolikoita, joilla hän voi hankkia pelihahmolleen uusia varusteita shopista.
Ohjeet on englanniksi, mutta pelaaminen ei vaadi kielitaitoa. Peli vaatii sisäänkirjautumisen (pelinimi ja salasana). Pelaaminen on ilmaista, mutta jos opettaja haluaa ryhmästä koosteen, mitkä asiat oppilailla sujuvat hyvin, mitkä tarvitsevat tukea, muuttuu palvelu maksulliseksi. Pelejä joka makuun mm. Junk Pile - Jätepino, Endangered - Pelasta eläimiä häkistä, Jet-Ski Rescue - Aja vene omaan satamaan, Dress Down - Pukemiskilpailu, Pop Tune - Sävelyskisa, jossa vastaukset muodostaa melodioita, Submarine - Kalasta sukellusveneessä jne.
Matikkamaan pelimatto
Pelimatolta löytyy kaksinpelejä, muistipelejä ja matopelejä. Kaksinpelejä voi pelata yksittäisellä työasemalla yksin tai kaksin. 3.-4.luokkalaisille sopivia aiheita: Vetomitat, Massat, Ajat.
Muistipelejä voi pelata yksittäisellä työasemalla tai interaktiivisella esitystaululla. Aiheet: Kertotaulut 2-9 , Pyöristäminen, Desimaaliluvut ja Murtoluvut.
Lisäksi sivustolla on puuhamatto (puuhaa ilmaisohjelmien ja toimisto-ohjelmien parissa), muovimatto (yhdistää muoviset toiminnalliset välineet sekä interaktiiviset tutkimustehtävät), fakiirimatto (haastaa perinteisillä ja ajankohtaisilla ongelmatehtävillä) ja punaisen maton tavoitteena on muodostaa kuva matematiikan historiasta ja sen merkkihenkilöistä.
Tarjan Matikkamaa
Tämän linkin takaa 3.-4. luokkalaisille sopii ainakin seuraavat pelilliset tehtävät.
7. Kertolaskuja Ohjelman aluksi valitaan kertolaskutehtävien tekijöiden suuruusluokka. Oppilaan tehtävänä on tehdä mahdollisimman monta kertolaskua ennen kuin taivas putoaa. Lopuksi ohjelma näyttää vaikeusasteen ja saavutetun tuloksen.
8. Desimaalinen pyöristys Tehtävänä on pyöristää annettu desimaaliluku vaadittuun tarkkuuteen. Työskentelyaika päättyy, kun taustamaisema on muuttunut!
Timez Attack
Englanninkielinen kertolaskuja drillaava seikkailupeli, jossa useita eri vaikeustasoja eri luokille. Hieno 3D-ympäristö ja hyvä pelattavuus innostavat jatkamaan kertolaskujen harjoittelua. Pelin perusversio on ilmainen ja ladattavissa pelin nettisivulta.
MatikkaLinkin takaa löytyy runsaasti pelejä, joissa harjoitellaan hahmottamista, lukujonoja alueelta 0-10 alueelle 0-100, luku- ja määräharjoituksia, yhteen- ja vähennyslaskupelejä, kerto-, jako- ja prosenttilaskupelejä.
Perunakellarin matematiikan tehtävät
5.-6. luokalle soveltuvat pelit
Mittaamisen pelit
Laaja kokoelma erilaisia mittaamiseen liittyviä pelejä. Tilavuus, pinta-ala jne.
Tilavuustehtäviä
Pythagoraan -teoria joukkuepeli
Jopa neljä joukkuetta voi ratkaista hypotenuusaa ja muita haasteita
tässä Jeopardy -tyyppisessä pelissä.
Arcademic skill builder
Academics + Arcade = Fun Learning!
Boost student engagement with our free multiplayer educational games, math games, language arts games, and much more.
Siellä on moninpelejä ja yksinpelejä, sivusto lajittelee pelit haluttaessa luokka-asteittain tai aihepiireittäin.
Manga High
Hyvä englanninkielinen peleihin perustuva matematiikan opetusohjelma, jossa on 17 erilaista eri luokka-asteille sopivaa peliä. Pelit edistävät matemaattisten taitojen lisäksi oivaltamista ja ne vaikeutuvat tasolta toiselle edetessä. Pelaaminen on ilmaista, mutta palvelun käyttö vaatii opettajan ja koulun rekisteröimistä. Rekisteröidyttyään opettajalle on tarjolla valmiita tuntisuunnitelmia peleihin (englanniksi) sekä mahdollisuus seurata opiskelijan edistymistä peleissä (Prodigy-opetus). Jotkut peleistä sopii jo alakouluikäisille, mutta peleissä riittää haastetta yläkoululaisillekin.
Sumdog
Tässä amerikkalaisessa ohjelmassa on 17 peliä, joista kussakin voi valita yli 100 laskutoimituksesta, joita harjoitellaan. Pelaaja valitsee vastustajan joko samaan aikaan pelaavista on-line-pelaajista tai pelaa tietokoneen hahmoa vastaan.Tehtävät vaikeutuvat pelaajan edetessä, joten peli sopii kaiken ikäisille ja -tasoisille laskijoille. Pelaaja saa peleistä palkinnoksi kolikoita, joilla hän voi hankkia pelihahmolleen uusia varusteita shopista.
Ohjeet on englanniksi, mutta pelaaminen ei vaadi kielitaitoa. Peli vaatii sisäänkirjautumisen (pelinimi ja salasana). Pelaaminen on ilmaista, mutta jos opettaja haluaa ryhmästä koosteen, mitkä asiat oppilailla sujuvat hyvin, mitkä tarvitsevat tukea, muuttuu palvelu maksulliseksi. Pelejä joka makuun mm. Junk Pile - Jätepino, Endangered - Pelasta eläimiä häkistä, Jet-Ski Rescue - Aja vene omaan satamaan, Dress Down - Pukemiskilpailu, Pop Tune - Sävelyskisa, jossa vastaukset muodostaa melodioita, Submarine - Kalasta sukellusveneessä jne.
Geogebra
Ohjelmaa geometrian oppimisen ja opettamisen avuksi. Monentasoisia tehtäviä, jotka sopivat alakoulusta lukioon.
Timez Attack
Englanninkielinen kertolaskuja drillaava seikkailupeli, jossa useita eri vaikeustasoja eri luokille. Hieno 3D-ympäristö ja hyvä pelattavuus innostavat jatkamaan kertolaskujen harjoittelua. Pelin perusversio on ilmainen ja ladattavissa pelin nettisivulta.
10monkeys
10monkeys -matematiikkaohjelmassa lapsi voi harjoitella matematiikan perustaitoja ja soveltamisia hauskassa pelillisessä ympäristössä. 10monkeys on suunniteltu alakouluihin sekä harjoitteluun kotona. 10monkeys on suunniteltu yhteistyössä suomalaisten alakoulujen ja yliopistojen kanssa. Opetussisällön on suunnitellut kokenut oppimateriaalien suunnittelija Lisen Häggblom.
Ilmaisversiossa on yli 100 erilaista tehtävätyyppiä seitsemästä eri aihealueesta: numeroiden ymmärtäminen, yhteen- ja vähennyslasku, sanalliset ja rahatehtävät, jako- ja kertolasku.
Summaa hulluna
Summaa, kerro tai vähennä ruudukossa olevilla luvuilla. Laske niin monta laskua kuin ehdit kahden minuutin aikana. Nopeus ja nokkeluus on valttia!
MatikkaLinkin takaa löytyy runsaasti pelejä, joissa harjoitellaan hahmottamista, lukujonoja alueelta 0-10 alueelle 0-100, luku- ja määräharjoituksia, yhteen- ja vähennyslaskupelejä, kerto-, jako- ja prosenttilaskupelejä.
Matikkanarkki
Testaa matikkataitojasi! Kehity mestariksi. Taistele konetta vastaan laskennassa.(Mathemaddicts)
Pelin ohje: Valitse matikka operaatori (yhteen-, vähennys-, kerto- tai jakolaslut). Vastaa laskuihin oikein niin saat pisteitä. Mitä nopeammin vastaat niin enemmän saat pisteitä.
Lukusuora
Siirrä murtoluvut, desimaalit ja prosentit oikeille kohdille lukusuoralla.
Kung Fu kulmat
Taltuta vihollinen laskemalla oikea kulma.
Jn- Matematiikan opetusohjelmia
Power Pointilla ja Excelillä toteutettuja pelillisiä harjoituksia 5-6. luokan desimaali-, prosentti- ja geometrian jaksoihin. Täältä löytyy myös kertotaulupelejä.
Matikkamaan pelimatto
Pelimatolta löytyy kaksinpelejä, muistipelejä ja matopelejä. Kaksinpelejä voi pelata yksittäisellä työasemalla yksin tai kaksin. Aiheita: Vetomitat, Massat, Ajat, Etuliitteet, Prosentit, Kokonaisluvut, Jaollisuus, Potenssit, Termit ja Yhtälöt.
Muistipelejä voi pelata yksittäisellä työasemalla tai interaktiivisella esitystaululla. Aiheet: Kertotaulut 2-9 , Pyöristäminen ja Desimaaliluvut, Murtoluvut, Negatiiviset luvut, Neliöt, Pituuden yksiköt, Pinta-alan yksiköt, Tilavuuden yksiköt, Vetomitat, Kulmat ja Tasokuviot.
Lisäksi sivustolla on puuhamatto (puuhaa ilmaisohjelmien ja toimisto-ohjelmien parissa), muovimatto (yhdistää muoviset toiminnalliset välineet sekä interaktiiviset tutkimustehtävät), fakiirimatto (haastaa perinteisillä ja ajankohtaisilla ongelmatehtävillä) ja punaisen maton tavoitteena on muodostaa kuva matematiikan historiasta ja sen merkkihenkilöistä.
Tarjan Matikkamaa
Tämän linkin takaa löytyy ainakin seuraavat 5.-6.-luokkalaisille sopivat tehtävät:
7. Kertolaskuja Ohjelman aluksi valitaan kertolaskutehtävien tekijöiden suuruusluokka. Oppilaan tehtävänä on tehdä mahdollisimman monta kertolaskua ennen kuin taivas putoaa. Lopuksi ohjelma näyttää vaikeusasteen ja saavutetun tuloksen.
8. Desimaalinen pyöristys Tehtävänä on pyöristää annettu desimaaliluku vaadittuun tarkkuuteen. Työskentelyaika päättyy, kun taustamaisema on muuttunut!
9. Desimaalien kertolasku Tehtävänä on laskea mahdollisimman monta desimaalilukujen kertolaskua ennekuin loora putoaa alas. Laskun tuloksen voi syöttää hiirellä tai kirjoittaa näppäimistöllä.
10. Päässälaskuja kokonaisluvuilla Peruslaskutoimitukset kokonaisluvuilla päässälaskuna Tehtävänä on laskea ohjelman arpomat päässälaskutehtävät. Aluksi valitaan harjoitustehtävätyypit.
Perunakellarin matematiikan tehtävät
Laaja kokoelma erilaisia mittaamiseen liittyviä pelejä. Tilavuus, pinta-ala jne.
Tilavuustehtäviä
Pythagoraan -teoria joukkuepeli
Jopa neljä joukkuetta voi ratkaista hypotenuusaa ja muita haasteita
tässä Jeopardy -tyyppisessä pelissä.
Arcademic skill builder
Academics + Arcade = Fun Learning!
Boost student engagement with our free multiplayer educational games, math games, language arts games, and much more.
Siellä on moninpelejä ja yksinpelejä, sivusto lajittelee pelit haluttaessa luokka-asteittain tai aihepiireittäin.
Manga High
Hyvä englanninkielinen peleihin perustuva matematiikan opetusohjelma, jossa on 17 erilaista eri luokka-asteille sopivaa peliä. Pelit edistävät matemaattisten taitojen lisäksi oivaltamista ja ne vaikeutuvat tasolta toiselle edetessä. Pelaaminen on ilmaista, mutta palvelun käyttö vaatii opettajan ja koulun rekisteröimistä. Rekisteröidyttyään opettajalle on tarjolla valmiita tuntisuunnitelmia peleihin (englanniksi) sekä mahdollisuus seurata opiskelijan edistymistä peleissä (Prodigy-opetus). Jotkut peleistä sopii jo alakouluikäisille, mutta peleissä riittää haastetta yläkoululaisillekin.
Sumdog
Tässä amerikkalaisessa ohjelmassa on 17 peliä, joista kussakin voi valita yli 100 laskutoimituksesta, joita harjoitellaan. Pelaaja valitsee vastustajan joko samaan aikaan pelaavista on-line-pelaajista tai pelaa tietokoneen hahmoa vastaan.Tehtävät vaikeutuvat pelaajan edetessä, joten peli sopii kaiken ikäisille ja -tasoisille laskijoille. Pelaaja saa peleistä palkinnoksi kolikoita, joilla hän voi hankkia pelihahmolleen uusia varusteita shopista.
Ohjeet on englanniksi, mutta pelaaminen ei vaadi kielitaitoa. Peli vaatii sisäänkirjautumisen (pelinimi ja salasana). Pelaaminen on ilmaista, mutta jos opettaja haluaa ryhmästä koosteen, mitkä asiat oppilailla sujuvat hyvin, mitkä tarvitsevat tukea, muuttuu palvelu maksulliseksi. Pelejä joka makuun mm. Junk Pile - Jätepino, Endangered - Pelasta eläimiä häkistä, Jet-Ski Rescue - Aja vene omaan satamaan, Dress Down - Pukemiskilpailu, Pop Tune - Sävelyskisa, jossa vastaukset muodostaa melodioita, Submarine - Kalasta sukellusveneessä jne.
Geogebra
Ohjelmaa geometrian oppimisen ja opettamisen avuksi. Monentasoisia tehtäviä, jotka sopivat alakoulusta lukioon.
Timez Attack
Englanninkielinen kertolaskuja drillaava seikkailupeli, jossa useita eri vaikeustasoja eri luokille. Hieno 3D-ympäristö ja hyvä pelattavuus innostavat jatkamaan kertolaskujen harjoittelua. Pelin perusversio on ilmainen ja ladattavissa pelin nettisivulta.
10monkeys
10monkeys -matematiikkaohjelmassa lapsi voi harjoitella matematiikan perustaitoja ja soveltamisia hauskassa pelillisessä ympäristössä. 10monkeys on suunniteltu alakouluihin sekä harjoitteluun kotona. 10monkeys on suunniteltu yhteistyössä suomalaisten alakoulujen ja yliopistojen kanssa. Opetussisällön on suunnitellut kokenut oppimateriaalien suunnittelija Lisen Häggblom.
Ilmaisversiossa on yli 100 erilaista tehtävätyyppiä seitsemästä eri aihealueesta: numeroiden ymmärtäminen, yhteen- ja vähennyslasku, sanalliset ja rahatehtävät, jako- ja kertolasku.
Summaa hulluna
Summaa, kerro tai vähennä ruudukossa olevilla luvuilla. Laske niin monta laskua kuin ehdit kahden minuutin aikana. Nopeus ja nokkeluus on valttia!
MatikkaLinkin takaa löytyy runsaasti pelejä, joissa harjoitellaan hahmottamista, lukujonoja alueelta 0-10 alueelle 0-100, luku- ja määräharjoituksia, yhteen- ja vähennyslaskupelejä, kerto-, jako- ja prosenttilaskupelejä.
Matikkanarkki
Testaa matikkataitojasi! Kehity mestariksi. Taistele konetta vastaan laskennassa.(Mathemaddicts)
Pelin ohje: Valitse matikka operaatori (yhteen-, vähennys-, kerto- tai jakolaslut). Vastaa laskuihin oikein niin saat pisteitä. Mitä nopeammin vastaat niin enemmän saat pisteitä.
Lukusuora
Siirrä murtoluvut, desimaalit ja prosentit oikeille kohdille lukusuoralla.
Kung Fu kulmat
Taltuta vihollinen laskemalla oikea kulma.
Jn- Matematiikan opetusohjelmia
Power Pointilla ja Excelillä toteutettuja pelillisiä harjoituksia 5-6. luokan desimaali-, prosentti- ja geometrian jaksoihin. Täältä löytyy myös kertotaulupelejä.
Matikkamaan pelimatto
Pelimatolta löytyy kaksinpelejä, muistipelejä ja matopelejä. Kaksinpelejä voi pelata yksittäisellä työasemalla yksin tai kaksin. Aiheita: Vetomitat, Massat, Ajat, Etuliitteet, Prosentit, Kokonaisluvut, Jaollisuus, Potenssit, Termit ja Yhtälöt.
Muistipelejä voi pelata yksittäisellä työasemalla tai interaktiivisella esitystaululla. Aiheet: Kertotaulut 2-9 , Pyöristäminen ja Desimaaliluvut, Murtoluvut, Negatiiviset luvut, Neliöt, Pituuden yksiköt, Pinta-alan yksiköt, Tilavuuden yksiköt, Vetomitat, Kulmat ja Tasokuviot.
Lisäksi sivustolla on puuhamatto (puuhaa ilmaisohjelmien ja toimisto-ohjelmien parissa), muovimatto (yhdistää muoviset toiminnalliset välineet sekä interaktiiviset tutkimustehtävät), fakiirimatto (haastaa perinteisillä ja ajankohtaisilla ongelmatehtävillä) ja punaisen maton tavoitteena on muodostaa kuva matematiikan historiasta ja sen merkkihenkilöistä.
Tarjan Matikkamaa
Tämän linkin takaa löytyy ainakin seuraavat 5.-6.-luokkalaisille sopivat tehtävät:
7. Kertolaskuja Ohjelman aluksi valitaan kertolaskutehtävien tekijöiden suuruusluokka. Oppilaan tehtävänä on tehdä mahdollisimman monta kertolaskua ennen kuin taivas putoaa. Lopuksi ohjelma näyttää vaikeusasteen ja saavutetun tuloksen.
8. Desimaalinen pyöristys Tehtävänä on pyöristää annettu desimaaliluku vaadittuun tarkkuuteen. Työskentelyaika päättyy, kun taustamaisema on muuttunut!
9. Desimaalien kertolasku Tehtävänä on laskea mahdollisimman monta desimaalilukujen kertolaskua ennekuin loora putoaa alas. Laskun tuloksen voi syöttää hiirellä tai kirjoittaa näppäimistöllä.
10. Päässälaskuja kokonaisluvuilla Peruslaskutoimitukset kokonaisluvuilla päässälaskuna Tehtävänä on laskea ohjelman arpomat päässälaskutehtävät. Aluksi valitaan harjoitustehtävätyypit.
Perunakellarin matematiikan tehtävät
Yläkouluun sopivat pelit
tässä Jeopardy -tyyppisessä pelissä.
Kaavat kootusti ja harjoituspelejä
Pääsee pelaamaan vieraana.
Tilavuustehtäviä
Arcademic skill builder
Academics + Arcade = Fun Learning!
Boost student engagement with our free multiplayer educational games, math games, language arts games, and much more.
Siellä on moninpelejä ja yksinpelejä, sivusto lajittelee pelit haluttaessa luokka-asteittain tai aihepiireittäin.Kerro hulluna
Kerro, summaa tai vähennä ruudukossa olevilla luvuilla. Laske niin monta laskua kuin ehdit kahden minuutin aikana. Nopeus ja nokkeluus on valttia!
Geogebra
Ohjelmaa geometrian oppimisen ja opettamisen avuksi. Monentasoisia tehtäviä, jotka sopivat alakoulusta lukioon.
Factortris
Pinta-aloja, kertotaulua ja tetristä yhdistettynä.
Manga High
Hyvä englanninkielinen peleihin perustuva matematiikan opetusohjelma, jossa on 17 erilaista eri luokka-asteille sopivaa peliä. Pelit edistävät matemaattisten taitojen lisäksi oivaltamista ja ne vaikeutuvat tasolta toiselle edetessä. Pelaaminen on ilmaista, mutta palvelun käyttö vaatii opettajan ja koulun rekisteröimistä. Rekisteröidyttyään opettajalle on tarjolla valmiita tuntisuunnitelmia peleihin (englanniksi) sekä mahdollisuus seurata opiskelijan edistymistä peleissä (Prodigy-opetus). Jotkut peleistä sopii jo alakouluikäisille, mutta peleissä riittää haastetta yläkoululaisillekin.
Sumdog
Tässä amerikkalaisessa ohjelmassa on 17 peliä, joista kussakin voi valita yli 100 laskutoimituksesta, joita harjoitellaan. Pelaaja valitsee vastustajan joko samaan aikaan pelaavista on-line-pelaajista tai pelaa tietokoneen hahmoa vastaan.Tehtävät vaikeutuvat pelaajan edetessä, joten peli sopii kaiken ikäisille ja -tasoisille laskijoille. Pelaaja saa peleistä palkinnoksi kolikoita, joilla hän voi hankkia pelihahmolleen uusia varusteita shopista.
Ohjeet on englanniksi, mutta pelaaminen ei vaadi kielitaitoa. Peli vaatii sisäänkirjautumisen (pelinimi ja salasana). Pelaaminen on ilmaista, mutta jos opettaja haluaa ryhmästä koosteen, mitkä asiat oppilailla sujuvat hyvin, mitkä tarvitsevat tukea, muuttuu palvelu maksulliseksi. Pelejä joka makuun mm. Junk Pile - Jätepino, Endangered - Pelasta eläimiä häkistä, Jet-Ski Rescue - Aja vene omaan satamaan, Dress Down - Pukemiskilpailu, Pop Tune - Sävelyskisa, jossa vastaukset muodostaa melodioita, Submarine - Kalasta sukellusveneessä jne.
Matikkamaan puuhamatto
Lukioon sopivat pelit
Geogebra
Ohjelmaa geometrian oppimisen ja opettamisen avuksi. Monentasoisia tehtäviä, jotka sopivat alakoulusta lukioon.
Manga High
Hyvä englanninkielinen peleihin perustuva matematiikan opetusohjelma, jossa on 17 erilaista eri luokka-asteille sopivaa peliä. Pelit edistävät matemaattisten taitojen lisäksi oivaltamista ja ne vaikeutuvat tasolta toiselle edetessä. Pelaaminen on ilmaista, mutta palvelun käyttö vaatii opettajan ja koulun rekisteröimistä. Rekisteröidyttyään opettajalle on tarjolla valmiita tuntisuunnitelmia peleihin (englanniksi) sekä mahdollisuus seurata opiskelijan edistymistä peleissä (Prodigy-opetus). Jotkut peleistä sopii jo alakouluikäisille, mutta peleissä riittää haastetta lukiolaisillekin.
Ohjelmaa geometrian oppimisen ja opettamisen avuksi. Monentasoisia tehtäviä, jotka sopivat alakoulusta lukioon.
Manga High
Hyvä englanninkielinen peleihin perustuva matematiikan opetusohjelma, jossa on 17 erilaista eri luokka-asteille sopivaa peliä. Pelit edistävät matemaattisten taitojen lisäksi oivaltamista ja ne vaikeutuvat tasolta toiselle edetessä. Pelaaminen on ilmaista, mutta palvelun käyttö vaatii opettajan ja koulun rekisteröimistä. Rekisteröidyttyään opettajalle on tarjolla valmiita tuntisuunnitelmia peleihin (englanniksi) sekä mahdollisuus seurata opiskelijan edistymistä peleissä (Prodigy-opetus). Jotkut peleistä sopii jo alakouluikäisille, mutta peleissä riittää haastetta lukiolaisillekin.