4. luokka torstai 26.3.

Kuvataide ja käsityö: Suunnittele ja tee pelihahmo johonkin kuvitteelliseen peliin tai elokuvaan. Aloita ideoimalla sopivaa hahmoa. Mikä tai kuka hän on, missä asuu, mitä tekee ja niin edelleen. Tee suunnitelma paperille. Suunnitellessasi mieti myös, miten toteutat hahmon. Voit käyttää kotoa löytyviä rakentelumateriaaleja, kuten legoja tai kierrätysmateriaaleja: paperia, pahvia, erilaisia muoveja kuten jogurtti- tai mehupulloja, puuta, luonnonmateriaaleja ja kaikkea mitä keksit. Jos mahdollista, voit hakea myös koululta valmiita tarvikepusseja. Käytä rakentaessasi mielikuvitustasi ja hassuttele! 

Huomaa, että tähän käytetään tänään sekä kuviksen että käsityön tunnit, yhteensä 4 oppituntia, joten tämä on aika iso työ. Kun hahmo on valmis, kirjaudu lopuksi peda.netiin ja ota kuva suunnitelmastasi ja valmiista hahmosta. Kirjoita otsikoksi hahmon nimi ja päivämäärä. Kirjoita myös oma arviosi, miten työ onnistui. Vastaa seuraaviin kysymyksiin:

Miten suunnitelmasi onnistui? Jouduitko tekemään paljon muutoksia suunnitelmiin?

Mikä asia onnistui hyvin? Minkä olisi voinut tehdä paremmin?

Äidinkieli: Tee oppikirjan sivun 108-109 tiivistelmätehtävä aukeaman oikean laidan ohjeiden mukaan. Lue huolellisesti kaikki ohjeet ja tee tarkasti niiden mukaan, muuten ei onnistu! Kuvaa työsi kasvunkansion äidinkieli-osioon. Muista päivämäärä!

Matematiikka: Tee valitsemasi yksi moniste täältä taas vihkoon tai erilliselle paperille. Lisää kuva tänne etätehtävien matematiikka-kansioon. Muista päivämäärä!

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä