Lontoon opintoretki 5.-9.12.2018

Lontoon opintoretki

Saavuimme keskiviikkona puolenpäivän aikoihin Lontooseen ja olin iloinen sekä innoissani, väsyneen sijasta, vaikka olin herännyt ennen viittä. Ensimmäinen päivä kului Lontooseen totuttelemiseen sekä British Museum -museossa käymiseen. Kävimme myös syömässä lontoolaisessa ruokakaupassa. Ensivaikutelma Lontoosta oli lumoava.

Torstaina kävimme kiertokävelylle tutkimassa Lontoon must-nähtävyydet (esim. Buckinghamin palatsi, London Eye, Thames, Hyde Park) ja ne olivat vaikuttavia! Pidin myös esitelmän Tower of Londonista. Menimme illalla vielä Oxford Streetille toisen opiskelijan kanssa. Lähdettyämme hotellille lähes eksyimme matkalla sinne, sillä emme olleet bussinkäytön ammattilaisia, mutta löysimme turvallisesti perille.

Perjantaina vuorossa oli Freud -museo josta tykkäsin todella paljon ja lounaan jälkeen National History Museum, joka olisi tarvinnut kokonaisen päivän, jos olisi halunnut tutkia kaiken. Museo oli mielenkiintoinen ja sai halun päästä uudestaan Lontooseen vain kasvamaan, jotta pääsee tutkimaan sen kokonaan. Illalla menimme pienemmällä porukalla katsomaan Oopperan Kummituksen enkä todellakaan kadu menemästä, se oli ehdottomasti näkemisen arvoinen! Plussana tietenkin myös se, että paikkana oli Lontoo. Ennen oopperaa vietin aikaa Lontoon kaduilla kahden oopperaan tulevan opiskelijan kanssa ja kävelimme esimerkiksi China Townin läpi.

Lauantaina pidimme yhteisen retkipäivän, jossa kiersimme Lontoossa. Kävimme esimerkiksi Camden Marketilla ja pidin paikasta, vaikka ihmisiä sieltä löytyi paljon. Lähdimme samaisen opiskelijan kanssa, jonka seurassa vietin suurimman osan ajasta heti keskiviikosta asti ja menimme vielä Oxford Streetille, jonka jälkeen suuntasimme kauppaan ja hotelille pakkaamaan. Illalla pelasimme muutaman reissulla olleen opiskelijan kanssa korttia ja mukavaa oli!

Reissu oli ehdottomasti hintansa arvoinen ja Lontoo näkemisen arvoinen! Lähtisin uudestaan, epäilyksettä.