Toimintakertomus 2023-2024

Lukuvuodesta 23-24

Henkilöstö ja opetus ja opetusjärjestelyt
Henkilöstö on ammattitaitoista. Yhteistyö henkilökunnan kesken on joustavaa ja toimii hienosti.
1.2. luokan opettaja vaihtui kevätlukukaudeksi.Anne Seppänen siirtyi 5.-6. luokkaan ja Heidi Hyvönen jatkoi 1.-2. luokan kanssa kevään 2024, työskentely sujui rauhallisesti ja opiskelurutiinit omaksuttiin hienosti.
3.-4. luokan kanssa toimi Eveliina Seppälä. Syyslukukaudella harjoiteltiinmm. robotiikkaa ja syys- sekä kevätlukukaudella näppistaituri ja Office 365 olivat käytössä. Kuudennen luokan koneiden yhteiskäyttö ja kuntoon saatu netti motivoivat työskentelyyn
5.-6. luokan opettajana oli kevätlukukauden Anne Seppänen Heidin siirryttyä 1.-2. luokkaan.Hyvistuntien ja muun ryhmäytymistyöskentelyn johdosta opiskelu ja yhdessä toimiminen sujuivat mallikkaasti kevätlukukauden.

Oppimisen ja kasvun tuki
Koulumme sai erityisopetusresurssia edellisiä vuosia enemmän, tämän vuoksi saimme jaettua tasaisesti tuen oppilaille erityisopettajan tunteja ja tukiopetustunteja. Yhteistyö toimi erinomaisesti.
Oppilashuoltoryhmä kokoontui lukuvuoden aikana neljä kertaa. Viimeisellä kerralla arvioitiin koulumme oppilashuollon toimivuutta. Toimivuus todettiin hyväksi. Koulupsykologi ja koulukurtaattori olivat läsnä useammin koulun arjessa ja näin myös enemmän oppilaiden tukena.

Kodin ja koulun yhteistyö sekä muu yhteistyö
Kodin ja koulun yhteistyö jatkui entisten vuosien tapaan hyvänä. Vanhempainyhdistys tuki koulumme retkiä taloudellisesti ja lisäksi järjesti oppilaille vapaa-ajalle tilaisuuksia.
Kodin ja koulunpäivä syyslukukaudella oli onnistunut. Monialaisella viikolla saimme huoltajia koululle kertomaan Artjärvestä ja lisäksi teimme vierailuja Artjärven eri yrittäjien toimipisteisiin.
Koulumme sai myös koulumummun, Tarja työskenteli 1.-2. luokan kanssa eri projekteissa.
Yhteistyö 1.-2- luokan ja eskareiden kanssa oli tiivistä ja antoisaa.

Kerhot ja iltapäivätoiminta
Kerhot olivat tänä lukuvuonna liikunnallisia.Toisessa kerhossa oli futsalia ja toinen oli kaikenlaiseen liikuntaan keskittyvä kerho.
Iltapäivätoiminnassa oman koulun järjestämänä oli viimeinen vuosi.

Arviointi ja kehittäminen
Tehtyjen kyselyjen tuloksissa positiivista, että oppilaat kokivat yhteistyön opettajien kanssa hyväksi,keskustelun avoimeksi ja helpoksi. Vanhemmat auttavat ja ovat kiinnostuneita heidän koulunkäynnistään.
Kaikki eivät kokeneet kouluinnostusta.
Koulun omiksi kehittämiskohteisksi olimme laittaneet robotiikan ja kuudennneluokan tietokoneiden käyttöön oton. Kummassakaan emme onnistuneet hyvin. Robotiikkaa pidettiin syyslukukaudella 3.-4. luokassa jakso ja 1.-2. luokan työskenteli beebottien kanssa. Tietokoneet saimme melko myöhään ja koulun netti saatiin vasta syyslukukauden päätteeksi kuntoon joten kaikkea emme ehtineet mitä olimme toivoneet.

Kaiken kaikkiaan lukuvuosi oli hyvä. Rehtori oli päivittäin koululla, joten yheinen työskentely oli toimivaa. Koulun yhteisöllisyyttä parannettiin erilaisten yhteisten teemapäivien ja toimintojen myötä. Oppilaskunnan hallitus järjesti omaa yhteistä tekemistä. Hyvistuntien teemat siirtyivät myös koko koulun yhteiseen toimintaan.
Opiskeltiin ja opittiin.

Toimintakertomus 23-24