Harjoitus 1. Ilmeilyä

Ilmeilyä

Hyvä aloitusharjoitus LegoEV3 ohjelmoinnin opetteluun on ohjelmoida aluksi robotin näyttöön vaihtuva ilme. 
  • Hyvä rauhallinen aloitustehtävä: kaikki voivat harjoituksen ajan istua paikoillaan ja tutustua toimintoihin, kuunnella ja kysyä. Robotti ja oppilaat eivät vielä lähde säntäilemään pitkin luokkaa.
  • Tarvitset kahta ohjelmointilohkoa: Display ja Wait.

  • Display lohkolla määrittelet tulostettavan kuvan. Klikkaamalla "Mindstorms" tekstiä saat auki esim. valikon "Eyes".


  • Wait lohkolla määrittelet kuinka pitkään teksti näkyy näytöllä.
  • Laittamalla useamman Display ja Wait lohkon peräkkäin saat robotin vaihtamaan ilmettään.


Tehtävän suoritus videona:

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä