10.6.2016 Bye bye Jyväskylä!

Bye bye Jyväskylä!

Naputtelemme ensimmäistä tekstiämme Vantaalta. Majoitumme Bonus Inn -hotellissa, sillä Lufthansan lentomme Frankfurtin kautta Maltalle lähtee aamulla klo 6.50. Taitaa jäädä aamupalat syömättä...

Reissuun lähtö oli täynnä hässäkkää: Päivi lähetteli paniikinomaisia "mitä otat mukaan?" -viestejä pitkin viikkoa Johannalle, kun taas Johanna vastaili lunkisti takaisin "en mää vielä tiiä" -tyyppisin sanankääntein. Ja niinhän siinä kävi, että Johannan rento asenne meinasi koitua kohtaloksi: pakkaamiseen jäi aikaa ruhtinaalliset puoli tuntia. Vielä ei ole varmaa, ovatko kaikki tavarat edes mukana. Päivin puhelinkin hävisi, mutta onneksi se löytyi jo kotipihassa ja omasta takataskusta.

Matkaan lähdimme omalla autolla klo 15.40. Tarkoitus oli lähteä jo hieman aikaisemmin, mutta Johannan suorittamissa pakkaamistouhuissa meni pari minuuttia pidempään. Tarkoituksenamme oli ehtiä lentokentälle ennen klo 19:ää, sillä halusimme tehdä lähtöselvityksen ja luovuttaa laukut jo edellisenä iltana. Tämä helpottaisi kummasti aamusäätöä.

Kentällä olimme hyvissä ajoin eli klo 18.15.

Lähtöselvitys tehtiin Helsinki-Vantaan terminaalissa T1. Samasta terminaalista lentomme lähtee sitten aamulla. T1 eli entinen kotimaan terminaali on meille molemmille vähän vieraampi ja karumpi tuttavuus, mutta eiköhän tuo kuitenkin ihan hyvin meille kelpaa.

Lähtöselvitys piti tehdä automaateilla. Automaatit toimivat englannin kielellä, mutta hyvinhän me selvisimme ensimmäisestä haasteesta.

Johanna näpytteli automaattia varsin ammattimaisin ottein. Jostain syystä matkalaukkutarrat eivät kuitenkaan koskaan putkahtaneet ulos automaatista. Onneksi tarrat sai sitten tiskiltä.

Nyt siis makoilemme hotellin pehmeillä sängyillä ja katsomme jalkapalloa. Kohta saattaa vähän huikoa, joten pian suuntammekin hotellin ravintolaan iltapalalle. Aamulla on aikainen herätys, joten energiaa tarvitaan.

And same in english!

After very busy and crazy week our journey finally started! We left from Jyväskylä about 4 pm and we had a plan to get to the airport before 7 pm that we can leave our baggage there. Johanna drove fast and we made it. Now we are in hotel watching football and waiting for our trip to start early in tomorrow morning.