Tiedote Vapaan sivistystyön päivistä 2024 ja työpajakutsu

Vapaan sivistystyön päivät on valtakunnallinen alan toimijat yhteen kokoava tapahtuma, joka järjestetään kerran vuodessa. Elokuussa järjestettävä tapahtuma kokoaa toimijat pohtimaan vapaan sivistystyön ajankohtaisia kysymyksiä Sivistyksen juhlavuoden hengessä. Tapahtuman teema, “Vapaan sivistystyön monimuotoisuus yhteiskunnallisena voimavarana”, kohtauttaa mennyttä, nykyistä ja tulevaa. Luvassa on monipuolista ohjelmaa luentojen, työpajojen ja keskusteluiden merkeissä. Tule mukaan jakamaan kokemuksiasi, hakemaan työhösi uusia ideoita ja rakentamaan yhdessä vapaan sivistystyön tulevaisuutta!

Teema: Vapaan sivistystyön monimuotoisuus yhteiskunnallisena voimavarana

Ajankohta ja paikka: 29.–30.8.2024. Päätapahtumapaikkana toimii Helsingin aikuisopisto (Runeberginkatu 22–24, Helsinki).

Järjestäjät: Päivien järjestelyistä vastaavat Aktiivi-Instituutti, aluehallintovirastot, Opintokeskukset ry sekä Vapaa Sivistystyö ry.

Työpajakutsu: Kutsumme vapaan sivistystyön toimijoita pitämään työpajoja. Työpaja voi liittyä päivien teemaan tai muilla tavoin vapaan sivistystyön aiheisiin ja toimintaan. Sisällöltään työpaja saa mielellään olla keskusteleva, liikuttava tai luova.

Työpajaehdotuksen tulee sisältää

• Työpajan nimi
  • Lyhyt työpajan kuvaus (max. 250 sanaa)
  • Tieto siitä, millä kielillä työpajaan voi osallistua (suomi, ruotsi, englanti, muu)
  • Työpajan vastuuhenkilöiden nimet ja organisaatiot.
  • (Mahdolliset toiveet järjestäjille.)

Jätä työpajaehdotus 31.3.24 mennessä täyttämällä lomake osoitteessa https://forms.office.com/e/CXv28RPPgA

Ilmoitamme työpajan hyväksymisestä 15.4.24 mennessä. Työpajojen määrä on rajattu.

Ilmoittautuminen Vapaan sivistystyön päiville avataan toukokuussa.

Hyvää Sivistyksen teemavuotta ja tervetuloa mukaan Vapaan sivistystyön päiville 2024!

Tiedotetta saa jakaa vapaasti eteenpäin.

(Kuva: Aktiivi-instituutti, Helsingin aikuisopisto)

Kirjaudu sisään lisätäksesi tähän kommentin