Toimintakertomus 2021-2022

Toimintakertomus kaudelta 2021-2022

Oppilaskunnan hallitukseen äänestettiin lukuvuodelle 2021-2022 1.-2. lk: Manu Viinikainen ja Liisa Ruismäki, 3.-4.lk: Aku Heroja jaJoona Kulju (syyslukukausi) ja Veeti Lehto (kevätlukukausi) ja 5.-6.lk: Mimosa Günbeyi ja Iivari Yli-Kuha.

Toimitakaudella pidettiin yhteensä 13 kokousta. Kokoukset pidettiin aina tarpeen mukaan (toiminnan suunnittelu ja järjestely.) Oppilaskunnan hallitus piti ensimmäisen kokouksen 9.9.2022. Kokouksessa valittiin hallituksen puheenjohtajaksi Joona Kulju (syksy), kevätlukukauden puheenjohtana toimi Iivari Yli-Kuha, sihteerinä oppilaskunnassa on ollut koko kauden Mimosa Günbeyi.

Oppilaskunta kyseli ensin koulumme oppilailta ideoita toiminnoista, joita Ylijoen koulun oppilaat haluaisivat järjestettävän.

Ensimmäinen oppilaskunnanhallituksen järjestämä toimitapäivä oli 15.10.2021. Toiminnat valikoituivat koko koulun oppilaiden toiveiden pohjalta. Oppilaskunnan hallitus valitsi kuusi aktiviteettiä toimintapäivään, joista jokaisessa luokassa äänestettiin kolme jatkoon. Toimitapäivänä leikimme vinkkiä, pimeä piilosta ja viirin ryöstöä. Toimintapäivä oli pistetyöskentely-tyyppinen, jossa jokainen luokka oli vuorollaan yhdellä pisteellä.

20.12.2022 oppilaskunnan hallitus järjesti tikkarijahdin luokittain koulun sisätiloissa. Pääpalkintona oli enkelisuklaapussi ja lohdutuspalkintona jokaiselle oli tikkarit.

Ystävänpäivän toimintahetki pidettiin perjantaina 11.2.2022. Toimintapäivä toteutettiin pistetyöskentely tyyppisesti luokittain. Ohjelmassa oli levyraati (oppilaskunnanhallituksen jäsenten valitsemat kappaleet), ystävänpäiväkortti-askartelu ja kehusydämet, joihin kirjoitettiin mukavia asioita ystävien selkään.) Oppilaskunnan hallituksen jäsenet ideoivat toiminnat toimintapäivälle.

Vappujuhlat pidettin perjantaina 29.9. Vappujuhlien ohjelma:
-Naamiaiset: Jokaisesta luokasta valittiin voittaja (äänestettiin luokassa paras asu), paras asu palkittiin (karkkipussi). Jokainen pukeutuja myös palkittiin (tikkari)
- Pelasimme viirin ryöstöä koko koulun voimin (1.+5.-6.lk vs. 2.-4.lk.)
- Jalkapalloa pelattiin koko koulun voimin 1+5.-6.lk yht. 20 vs. 2.-4.lk 22 oppilasta, tuomarina toimi Marko.

Vappujuhlat toteutettiin myös oppilaskunnan hallituksen suunnittelemien toiveiden ja toimintojen mukaisesti.

Viimeisellä viikolla pelasimme pesäpallo-ottelun, jossa pelasivat 5.-6.lk vs. kaikki pienemmät halukkaat pelaajat :)