Hyviä tapoja opiskella

  1. Varaa aikaa opiskelulle. Merkitse kalenteriin opiskeluaika. 
  2. Mitä pitää opiskella? Selvitä oppikirjasta, mitä sinun pitää opiskella.
  3. Katso kirjan tai kurssin sisällysluettelo. Tee lista asioista, jotka täytyy ostata. Voit muuttaa sisällysluettelon kysymyksiksi (Katso kuva alla). Kun olet opiskellut koko kurssin asiat, vastaa kysymyksiin.
  4. Ennen lukemista selaa kirjan kappale läpi. Katso kuvat. Lue pienet otsikot.
  5. Lue kappale.
  6. Lukemisen jälkeen laita kirja kiinni. Ota paperia ja kynä. Kirjoita niin paljon kappaleen asioita paperille kuin muistat. Avaa kirja. Katso kappaleesta, mitä asioita muistit. Lisää paperille ne asiat, joita et muistanut. 
  7. Tee kirjan tehtävät.
  8. Kahden tai kolmen päivän kuluttua ota paperi, jolle kirjoitit kappaleen asiat. Lue ne läpi. Kertaa kerran viikossa asiat, jotka olet kirjoittanut paperille. 
  9. Muistele kappaleen asioita ja kerro ne ääneen omalla kielläsi. Voit ajatella, että olet opettaja ja opetat asian toiselle.
  10. Vastaa kysymyksiin, jotka teit alussa sisällysluettelosta. 

Videolla esitellään kolme tehokasta tapaa oppia asioita. Katso 14:00 minuutista eteenpäin. Videolla puhutaan englantia. 
TEHOKKAAT OPISKELUTAVAT 14:00 min eteenpäin