Tavoitteisiin liittyvät keskeiset sisältöalueet

Tavoitteisiin liittyvät keskeiset sisältöalueet

Teknologiakasvatuksessa tuloksena on ympäröivän teknologisen maailman ymmärtäminen ja oppiminen vaikuttamaan siihen. Teknologian oppiminen on ongelmaratkaisun oppimista. Kurssin aikana tutustutaan ohjelmoinnin alkeisiin ja käytännön sovelluksiin.

S1 Teknologia ympärillämme. Oppilas tutustuu nykyteknologiaan, sen kehittymiseen ja käyttömahdollisuuksiin. Oppilas oppii käyttämään teknologiaa vastuullisesti. Teknologia-alan yritysvierailu sisältyy kurssiin.

S2 Ohjelmointi. Tutustutaan visuaaliseen ohjelmointiin ja erilaisiin ohjelmointikieliin.

S3 Robotiikka. Tutustutaan ohjelmoinnin sovelluksiin ja niiden hyödyntämiseen. Käytetään apuna esimerkiksi Lego Robotteja.

S4 3D-mallinnus. Tutustutaan 3D-mallintamiseen ja 3D-tulostamiseen. Suunnitellaan ja toteutetaan oma tuote 3D-tulostimella.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä