Menoa ja meininkiä!

Tekijä: Sanni Jokela

Tänä aamuna heräsimme taas samoihin aikoihin kuin ennen eli noin 7.15. Yö meni ihan hyvin, koska en herännyt kertaakaan. Nukuin hyvin, mutta menin vähän liian myöhään nukkumaan. Menimme noin puolelta öin. Kävin taas aamulla suihkussa, puin vaatteet päälle ja lähdimme sitten aamupalalle. Aamupala oli tällä kertaa vähän pienempi kuin eilen ja maanantaina, mutta söin silti aika paljon siellä. Aamupalan jälkeen lähdimme käymään hotellihuoneessa hakemassa tavarat ja sitten lähdimmekin jo alakertaan odottamaan koululle lähtöä.

Tänään menimme taas sinne San Filippo kouluun. Ohjelmassa meillä oli tänään urheilua sisätiloissa, musiikkiaktiviteetti ja kaupunkikierros Perugiassa. Kävelimme koululle tänään, koska sinne on niin lyhyt matka ja saa samalla vähän raitista ilmaa.

Liikuntatunnilla leikimme semmoista värileikkiä, marakassimetsästystä ja lopuksi pyöritimme hulavanteita. PS! Kaikki nämä leikit tehtiin englanniksi. Liikuntatunnin jälkeen kävimme syömässä välipalaa ja sen jälkeen menimme opettajien luokse, jonka jälkeen lähdimme kaikki yhdessä Città di Castellon paikalliseen kirjastoon.

Siellä me tutustuimme ja kiersimme kirjaston läpi. Otimme aika paljon kuvia😅. Niitä lisää alhaalla! Lähdimme kirjastosta kierroksen loputtua, jonka jälkeen meillä oli vähän luppuaikaa, joten päätimme käydä paikallisessa marketissa ostamassa tarvittavat tavarat. Kaupassa ei voinut olla kauhean kauaa, koska meitä odotti lounas San Filippo koululla. Käpsyttelimme kaupasta koululle ja söimme lounaan siellä. Tänään oli ruokana juustopastaa, kuivattua kinkkua, salaattia, pinaattia ja leipää. Ruoka oli ihan hyvää, mutta edelliset ruoat ovat olleet parempia. Söin silti hyvin, koska mulla oli nälkä.

Lähdimme lounaan jälkeen kaupunkikierrokselle Perugiaan, johon meni ajaa noin yksi tunti. Siellä kävimme kirkossa, museossa, vanhassa raunioluolassa, turisti- ja suklaakaupassa. Näimme myös vanhan suihkulähteen keskellä kaupunkia, kansainvälisen yliopiston ja myös karusellin keskellä kaupunkia😯. Suklaakaupasta ostin tuliaisia ja itselle aika paljon kaikkea. ”Sekosin, kun näin sen. Juoksin HETI sisälle ja rupesin lappaamaan itsetekemää suklaata käsiini.” Noin tunnin ostoshetken jälkeen lähdimme kiertelemään vielä viimeiset nähtävyydet, kunnes oli aika lähteä bussin luo. Bussi tuli hakemaan meitä samasta paikkaa mihin se meidät jättikin, joten reitti oli tuttu emmekä eksyneet.

Lähdimme bussilla kohti Città di Castelloa, kävimme hotellilla vaihtamassa vaatteet ja vähän lepäämässä, jonka jälkeen lähdimme yhdessä koko erasmusporukan kanssa tipical dinnerille. Ravintola, jossa söimme oli nimeltään Al Campanile.

Alkupala: leipiä, jossa oli erilaisia täytteitä. ”Rehtori-Pasimme tykkäsi myös niin paljon, että söi myös mun ja Neelankin lautasilta alkupaloja ennenkuin ne kerättiin pois🤓.”

Pääruoka: kermaistajauhelihapastaa, pastabolognesea sekä ranskalaisia ja uuniperunoita. Oli kyllä tosi HYVVÄÄ!!

Jälkiruoka: tiikerikakkua ja leipäkakkua rypsiöljyn kera. Ruokajuomana oli kaikissa aterioissa vettä, limsaa tai viiniä aikuisille.

Lähdimme ravintolasta noin kello 22. Käpsyttelimme sieltä hotellille isäkarhun ja supermamojen kanssa. (Eli siis Niinan, Piian ja Pasin kanssa😂.) Kun pääsimme hotellille pakkasimme vähän tavaroita, luimme matkablogeja ja menimme sitten nukkumaan.

-Sanni

Kommentit

Kirjaudu sisään lisätäksesi tähän kommentin