Jessen ja Aatun matkablogi

Italiasta pois 23.11.2019😐

Tekijä: Aatu Pasto

Tänään heräsin aikaisin uudelta ja toiselta hotellilta se oli todella hyvä ja siellä oli hyvä aamupala. Aamupalalla söin ja join leipää jonka päällä oli nutellaa sitten otin appelsiinin viipaleita, juustoa, lihaa, jotain omena hommelia ja vettä.

Sen jälkeen menimme käymään viellä huoneissa ja sitten kun tulimme laukkujen kanssa alas siellä oli meidän kuski, joka vei meidät lentokentälle. Siellä me kävimme jossain kaupassa, jossa sai käydä vain ne, jotka menevät lentokoneella jonnekin.

Sen jälkeen aikuiset kävivät kahvilla ja me istuimme ja puhuimme. Kun aikuiset olivat valmiina lähtöön me menimme bussilla lentokoneeseen. Nyt olen lentokoneessa kirjoittamassa tätä juttua.

Italian matka oli mukava ja näin paljon kaikenlaista. Pizza ja jäätelö olivat todella hyviä ja italialaiset olivat mukavia. Sain myös muutaman kaverin. Ne kaverit olivat italialaisia ja espanjalaisia.

Siellä oli myös todella halpaa joissain kaupoissa ja sitten oli myös todella kallista.

Todella halpaa oli Pepsi Maxsi ja karkit. Ne olivat hyviä.

Siinä oli Aatu Paston matkablogi joten heippa🥳😃

Italiassa 22.11.2019

Tekijä: Aatu Pasto

Tänään kävimme koululla viellä viimeisen kerran.

Lähdimme sieltä koulusta klo 10.30 kävelemään hotellille ja hotellilla otimme laukut ja lähdimme Roomaan päin. Olimme Roomassa noin klo 13.30 veimme laukut ja lähdimme katsomaan Colosseumia, Espanjalaisia portaita ja

Fonttana di drevi en tiedä onko oikein kirjoitettu mutta noin se meni suunnilleen. Oli todella mukava nähdä ne ne olivat isompia ja hienonpia kuin kuvissa ja kun kävi koskemassa Colosseumin seinää se oli todella lämmin ja Fonttana di drevi oli todella hieno varsinkin illalla kun siellä oli valot veden alla.

Kävimme myös syömässä pizzaa ja jäätelöä se pizzeria oli hyvä koska siellä oli mukava tarjoilija ja pizzaa olivat hyviä.

Heitin myös väärinpäin kolikon Fonttana di dreviin. Se oli siis suihkulähde ja jos heitit sinne väärinpäin kolikon niin tulet uudestaan Roomaan.

Päivällä oli myös lämmintä ja ei satanut paitsi illalla kun lähdimme Roomasta. Hotelli missä olimme oli hieno ja hyvän näköinen sisältä.

Italiassa 20.11.2019

Tekijä: Aatu Pasto

Nykyään minun ja Jessen huoneessa saa nukuttua hyvi koska siellä ei enää ole kuuma eikä kylmä vaan sopiva.

Tänään menemme samalle koululle missä olimme maanantaina siellä meillä on tänään musiikki ja liikunta juttuja ja muusta en tiedä mitä meillä on. Siellä koulussa on paljon koristeita tai oppilaiden tekemiä koulu töitä siellä on myös mukavia ihmisiä. Se koulu on kyllä omituinen koska se on ulkoa vankilan näköinen omasta mielestä mutta sisältä se on normaalin koulun näköinen.

Liikka tunti oli outo siellä me leikittiin outoja leikkejä esim jotain marakassi kuulo juttua siinä opettaja soitti marakassia ja kun se oli lähellä niin piti suojata maha jaloilla jos et kerennyt niin hävisit sitten me myös oltiin sellaista että oli viisi tyyppiä jotka yritti yhdessä laskea hulavanteen alas ja jokainen ihminen tiimissä sai käyttää vain yhtä sormea eikä saanu tiputtaa hulavannetta.

Nyt olemme kirjastossa joka on todella iso ja katot ovat koristeelliset ja matoille ei saa mennä ilman muovi suojia jotka pitää laittaa kenkien päälle.

Tämä on myös ollut joskus koulu ja täällä on yksi huone joka on ollut liikuntasali ja se oli aika pieni.

Olemme reissun aikana käyneet neljä kertaa yhdessä kaupassa jossa on paljon halpoja juttuja esim 1,5 litran pepsi maxsi on 1,39 euroa ja on kaikkea muutakin tänään myös paistoi yhdessä vaiheessa aurinko joten oli todella lämmin ja kyllä se paistaa edelleen ja on paistanut Jonain muinakin päivinä mutta on ollut pilvistä.

Kävimme tänään Berugiassa ja siellä kiertelimme kauppoja ja erillaisia rakennuksia ja siellä satoi yhdessä vaiheessakin ja ostin sieltä jotain kivaa.

Italiassa 21.11.2019

Tekijä: Aatu Pasto

Tänään heräsin aikaisin ja annoin Jessennukkua ja makasin sängyllä ja käytin kännykkää kun Jesse heräsi me teimme mitä tarvitsi ja otimme kaiken mitä tarvitsi niin mukaan.

Sen jälkeen lähdimme Monte Santa Maria Tiberinan koululle päin sitä ennen kävimme Villa Montescassa se oli iso talo ja siellä me kierreltiin ja katseltiin minkä lainen se on.

Sen jälkeen menimme museoon siellä me oltiin kauan koska ruoka paikat eivät olleet auki. Koska siinä odottamisesta meni kauvan menin piirtämään ja muut kirjoitti blogeja tai teki jotain muuta menin sinne toiseen huoneeseen piirtämään ja onneksi meninkin koska siellä minä tapasin taiteilijan joka piti minulle oppi tunnin siitä että kuinka piirtää ihminen. Sain myös pitää sen piirustuksen jonka se teki siinä🤩.

Kun menimme syömään niin siellä oli todella kova melu ja ruoki lenteli välillä. Siellä kuitenkin oli hyvää ruokaa varsinkin yksi juusto. Siellä oli leipiä, lihaa, juustoa, keittoa, sipsiä, popcornia ja jotain kakun paloja😋.

Sitten iltapalalla me laulettiin ja me suomalaiset laulettiin porsaita äidin oomme kaikki😂.

Kun me lähdimme hotellille saimme muistoksi Italialaista oliiviöljyä Italiassa oliiviöljyä oli paljon leipien päällä ja se oli hyvää.

Italiassa. (Jesse)

Tekijä: Jesse Jokinen

Tänään klo 10.00 lähdimme koululta Aatun, Neelan, Sannin, Pasin, Piian ja Ninnin kanssa bussilla Italiaa kohti. Matkalla Italiaan, pysähdyimme syömään ABC:lle. ABC:ltä jatkoimme matkaa Helsinki-Vantaan lentokentälle. Lentokentällä käytiin ruumiin tarkastuksessa, lähetettiin matkalaukut kohti lentokoneen ruumaa, käytiin syömässä ja mentiin lentokoneeseen. Lentokoneessa olemme Aatun kanssa piirretty, pelattu ristinollaa ja puhelin-pelejä, syöty, juteltu.

Maanantai.

Tänään olemme käyneet koulussa, nähtävyysretkellä ja kaupassa. Olen chillannut Aatun kanssa hotellissa. Tänään (Italian aikaan siis) klo 19.30 meillä on illallinen samalla koululla missä kävimme aiemmin päivällä.

Tiistai.

Olemme käyneet uudessa koulussa, missä sain paljon uusia kavereita. Koulussa oli hyvää ruokaa ja koulu oli melko pieni. Kun koulu loppui, menimme Cooppiin (Italialaiseen erittäin halpaan kauppaan). Coopista tulimme hotelliin takaisin. Kävimme syömässä pizzeriassa. Pizzan jälkeen otimme myös jäätelöä. Jäätelö oli tosi hyvän makuista.

Keskiviikko.

Tänään olemme menossa koululle, missä vierailimme jo maanantaina.

Torstai.

Tänään kävimme ”pilvi-koulussa” eli siis koulussa mikä oli tosi korkealla vuoristossa ja kyllä ihan joidenkin pilvien yläpuolella.

Olimme koululla klo 11.00. Koulu oli tosi pieni. Koulu loppui noin klo 17.00. Koululta lähdimme kaupungintalolle. Kaupungintalolla olimme vähän aikaa, kunnes lähdimme paikalliselle museolle.

Perjantai.

Tänään kävimme vielä viimeisen kerran San Filippon koululla. Saimme sieltä todistukset. Koululta lähdimme taksilla Roomaan. Matkalla hotellille näin keltaisen Lamborghinin ja se jos mikä oli siistiä. Kun pääsimme hotellille, veimme matkalaukut ja tyhjäsimme repuista turhaa tavaraa pois. Hotellin respa luuli meitä perheeksi😂😂 kunnes kerroimme heille ettemme ole. Sen jälkeen lähdimme kahtelemaan nähtävyyksiä.

Roomassa oli tosi paljon katutaiteilijoita ja kaupustelijoita. Näin Colosseumin. Se oli paljon isompi miltä kuvissa näytti. Colosseumilta lähdimme ”kermakakulle”. En oikein itsekkään tiedä mikä rakennus se oikein on. Siitä sitten kävimme pizzalla. Syömisen jälkeen menimme Fontana Di Dreville eli isolle suihkulähteelle. Sinne piti heittää kolikko takaperin jos halusi joskus tulla takaisin Roomaan. (Joku vanha uskomus). Heitin sinne kymmenensenttisen. Lähteestä matka jatkui Espanjalaisille portaille. Ne oli tosi isot. 135 porrasta. Kävelimme portaiden päähän ja siellä oli tosi hyvät näkymät. Matkalla takaisin junalle näin Porschen. Se oli musta ja erittäin hienon näköinen.

Lauantai.

Heräsimme klo 7.07. Söimme aamupalan. Söin kroisantin, 2 nutellavoileipää ja join vettä. Pakkasimme tavarat ja lähdimme taksilla kohti lentokenttää. Lennon piti lähteä klo 11.05 mutta se oli vähän myöhässä ja lähtikin vasta klo 11.22.

No, olet päässyt matkablogini loppuun. Kiva kun luit ja toivottavasti oli kiinnostavaa lukemista.

Moikkelis koikkelis ja hirmeli hooi!