Ja taas mennään!

Tekijä: Sanni Jokela

Aamulla sattui ja tapahtui.. Herätys oli meillä kello 7.20, AINOASTAAN! Eli me ei pistetty ollenkaan toista herätystä ja voitte vaan arvata mitä seuraavaksi tapahtui.. Me nukuttiin POMMIIN! Aamupalalle olisi pitänyt lähteä klo 8.10 ja, kun meitä ei näkynyt alhaalla opettajat yritti soittaa meille, että ollaanko me hereillä. Koska kumpikaan ei vastannut ne tuli koputtamaan meidän ovelle. Heräsimme siihen koputukseen ja menimme avaamaan. Piia ja Niina: ”Voi ei! Nukuitteko te pommiin? Sanni ja Neela: ”APUA!!” Piia ja Niina: ” Joo.., mutta ei mitään hätää. Pukekaa reippaasti vaatteet ja tulkaa sitten.

Aamupalaksi meillä oli taas aikalailla samoja ruokia kuin ennen, mutta sen voi kyllä joka ruuan tai aamupalan jälkeen sanoa, että ”oli hyvää”. Aamupalan jälkeen lähdimme bussilla kohti Villa Montescaa. Villalla meitä odotti mies, joka kertoi Villan historiasta, asukkaista ja rakennuksesta. Lopuksi meillä oli vähän vapaa-aikaa, jonka aikana sai ottaa kuvia rakennuksesta sekä kierrellä ja katsella sitä. Kiersimme Neelan kanssa pihan ja sisärakennuksen lävitse, jonka jälkeen lähdimme takaisin bussille ja sieltä Monte Santa Maria-nimiseen kouluun.

Koulussa meitä odotti pieniä lapsia vastassa, jotka esittivät meille tervetuliaislaulun sekä myös kertoivat heidän koulun historiasta. Tämän jälkeen saimme ottaa kuvia koulusta ja jakaa karkkia, jos semmoista oli.

Karkin jakamisen jälkeen saimme välipalaa. Välipalaksi meille tarjoiltiin rypsiöljyleipää, hedelmiä ja vettä. Välipalan jälkeen menimme kuvaamataidontunnille. Saimme tehdä kalenterin, johon piirsimme ja väritimme sellaisia asioita, jotka tuovat iloa elämään. Kuvaamataidontunnin jälkeen söimme lounaan koululla. Lounaaksi meillä oli pastaa, lihaa, mandariiniä ja leipää. ”HYVVÄÄ OLI”.

Lounaan jälkeen oli pieni tauko, jonka jälkeen menimme taas piirtämään ja värittämään asioita, jotka tekee sinut onnelliseksi Italiassa. Tunti kesti noin kaksi tuntia. Sen jälkeen menimme taas pienelle tauolle, jonka yhteydessä saimme myös vähän jälkiruokaa. Saimme popkornia ja Perunalastu-sipsejä. Jälkiruoan jälkeen menimme hetkeksi ulos ja saimme tehdä mitä halusimme. Koululla jouduimme odottamaan hetken aikaa ennenkuin lähdimme kiertelemään pieneen lähellä olevaan kaupunkiin vuoristossa.

Lähdimme katselemaan ja kiertelemään pikku kaupunkiin. Kävimme sielä kirkossa ja kävelimme vanhoja raunioita ja rakennuksia läpi. Kaupunki oli aivan ihana ja kaunis ja siksi otimme taas jälleen kerran paljon kuvia. Kävimme myös vanhassa museossa, jossa sitten vierähti ainakin kaksi tuntia, koska meille oli varattu ruokailu vasta 19.30 ja siitä eteenpäin, joten piti vähän odottaa sielä museolla, että voimme lähteä sinne ravintolaan.

Lopulta lähdimme käpsyttelemään ravintolaan päin, joka oli semmoisessa isossa linnassa sekä ihan museon vieressä. Söimme sielä alkupalaksi patonkia erilaisilla täytteillä sekä lihaa ja kasviksia. Pääruoaksi söimme kalahernekeittoa sekä lihaa ja kasviksia. En hirveesti piitannut siitä keitosta, mutta söin silti siitä suurimman osan. Liha ja kasvikset olivat hyviä, jonka takia söin kaiken. Jälkiruoaksi saimme esimerkiksi brownikakkua, perunalastu-sipsejä, popkornia sekä joitain suklaa ja hunajakeksejä. Lopuksi lauloimme kaikki maat jonkun oman maan perinteisen laulun. Me lauloimme tietenkin Porsaita äidin olomme kaikki😁.

Laulutuokion jälkeen lähdimme kävelemään kaikki yhdessä bussin luo, joka vei meidät takaisin viimeiselle yölle hotelliin. Nukuin hetken aikaa bussissa, kunnes olimmekin jo takaisin hotellilla. Hotellilla pakkasimme kaikki matkalaukut valmiiksi aamua varten ja menimme nukkumaan. ÖITÄ!😴

Ps. Taas laitan vähän kuvia alas näköaloista mitä näimme!🥰

-Sanni

Kommentit

Kirjaudu sisään lisätäksesi tähän kommentin