Byebye Citta di Castello, hello Rome!

Tekijä: Niina Kujanen

Kävimme aamulla vielä San Filippon koululla jossa saimme osallistumistodistukset sekä näimme vielä oppilaiden lauluesityksiä. Isäntäkoulumme oli ystävällisesti vielä pakannut meille reissueväät mukaan, sillä klo 11 lähdimme tutun taksikuskin kyydissä Citta di Castellosta kohti Roomaa. Matka oli taas pitkä mutta tällä kertaa oli kuitenkin valoisaa ja aika kului paremmin upeita maisemia ihaillessa. Roomaan päästyämme taksi vei meidät hotellille, jätimme laukut sinne ja sama taksi vei meidät vielä lentokentälle josta otimme junan kohti Rooman keskustaa.

Sinne päästyämme etsimme ensitöiksemme Colosseumin. Sanni osoittautui loistavaksi suunnistajaksi :) Colosseum oli kerrassaan upea näky ja ihailimme sitä jonkin aikaa ennenkuin lähdimme etsimään kuuluisaa Fontana di Trevin suihkulähdettä. Pysähdyimme tämän tästä ottamaan kuvia ja ihailemaan roomalaista elämää. Turisteja riitti myös marraskuussa tungokseen asti, ja mietimmekin millaista Roomassa mahtaa olla varsinaisena turistikautena. Matkalla alkoi nälkä kurnia ja pysähdyimme syömään herkullista italialaista pizzaa. Ravintolan napolilainen kokki kävi meitä tervehtimässä, eli tuon aidompaa italialaista ruokaa ei voi saada :) Vatsat täynnä jaksoimme taas jatkaa matkaa suihkulähteelle. Hämärtyvässä illassa se oli myös komea näky, ja oppilaat kävivät heittämässä perinteen mukaan kolikot lähteeseen. Sieltä jatkoimme matkaa vielä espanjalaisille portaille, ja sieltä lähdimme takaisin Terminin asemaa ja junalla takaisin hotellille.

Hotellimme Roomassa oli kerrassaan ihastuttava, ja illalla taas uni maittoi.

-Piia ja Niina

Kommentit

Kirjaudu sisään lisätäksesi tähän kommentin