Tavoitteet ja toimintaideat
Tavoitteet ja toimintaideat
Tavoitteet on esitetty taulukossa laa.
Toimintaideat on esitetty vuosiluokkaistettuna omilla sivuillaan sivun vasemmassa laidassa.
1. - 2. |
3. - 4. |
5. - 6. |
7. - 9. |
|
Tavoitteet |
Harjoitellaan ohjeiden antamista ja niiden noudattamista ja oppii niiden yhteyden ohjelmointiin Tutustutaan ohjelmoinnin perusasioihin kuten ohjeiden antaminen, syy-seuraussuhteet |
Saadaan aikaan positiivisia kokemuksia ohjelmointiin liittyen Tutustutaan ohjelmoinnin läsnäoloon arkielämässä Kehitetään ohjelmointiin liittyviä ajattelutaitoja: vertailu, luokittelu Syvennetään taitojaan yksityiskohtaisten ohjeiden antamisessa Tutustutaan ohjelmoinnin perusteisiin graafisessa ohjelmointiympäristössä |
Saadaan aikaan positiivisia kokemuksia ohjelmointiin liittyen Tarkastellaan ohjelmoinnin läsnäoloa ympäristössä, esimerkiksi robotiikassa ja teollisuudessa Kehitetään ohjelmointiin liittyviä ajattelutaitoja: ongelmanratkaisu, luovuus Tutustutaan ohjelmoinnin perusrakenteisiin (silmukka, if – then – else) sekä loogisiin operaatioihin (ei, ja, tai). Osataan tehdä ohjeen mukaan ohjelmia graafisessa ohjelmointiympäristössä |
Saadaan aikaan positiivisia kokemuksia ohjelmointiin liittyen. Harjoitellaan ohjelmoinnin perusrakenteiden käyttöä: muuttuja, ehtolause ja toistolause. Nivelletään ohjelmointia osaksi oppiaineiden opetusta. Osataan tehdä ohjelmia graafisessa tai tekstipohjaisessa ohjelmaympäristössä. |