Kurssin aikataulu

Koodauskurssien aikataulut

27.3.2023

Tutustutaan ohjelmointiin yleisesti. Tutustutaan graafiseen ohjelmointiin sekä koodataan reitti Moanalle. 

3.4. 
Tutustutaan Scratch-sivuihin ja koodataan tarina opettajan antamin ohjein.

17.4.
Opetellaan Scratchillä peleihin sopivia toimintoja ja tehdään opettajan ohjeiden mukainen peli. 

Oppilas päättää, haluaako tehdä "päätuotoksenaan" pelin vai tarinan. Aloitetaan se.

24.4
.
Oppilas koodaa Scratchillä päätuotostaan, peliä tai tarinaa. Opettaja opettaa yhteisesti kaikenlaisia kiinnostavia yksityskohtia.

8.5. 

Oppilas koodaa Scratchillä päätuotostaan, peliä tai tarinaa. 

15.5.
Koodataan robotteja.

22.5. 
Koodataan omat tuotokset loppuun. Esitellään niitä muulle ryhmälle ja korjataan mahdollisia puutteita.

29.5.
Loppujuhlat. Nyyttärit, valmiiden tuotosten esittelyä koulun muille, paikalle ehtineille opettajille tai oppilaille.