Koodausvalinnainen (5-6 lk) lv. 2018-19

Koodausvalinnainen lv. 2018-19

13.8.2018
- tutustuttiin toisiimme
- salasanat kuntoon
- kirjauduttiin koneille ja tutustuttiin Scratch-sovellukseen
- ensimmäiset koodaukset alulle

20.8.2018
- moni rekisteröityi Scratchiin
- edellistä kertaa vaativampia koodauksia
- opittiin mm. hahmon kulkusuunnan kääntäminen, toiseen suuntaan kulkeminen

27.8.2018
- osa alkaa animoida iMotion-sovelluksella

3.9.2018
- koodaus ja animointi jatkui. Sovimme jokaiselle tavoitteen, jota hän lähtee tavoittelemaan.

10.9.2018
Työn tohinaa. Koodaajat koodaavat, animoijat animoivat.

Täältä apua koodaajille: http://koodiaapinen.fi/


17.9.
Koodaaminen ja animointi jatkuivat molemmat. Seuraavalla viikolla oli tulossa iltisläisiä kylään, joten tänään piti saada asioita ainakin melko valmiiksi.

24.9.
Aloitimme ottamalla laitteet esille. Animaattorit etsivät iPadeilta omat tuotoksensa ja koodaajaat tekivät saman tietokoneilla. Ensimmäinen ryhmä iltapäiväkerholaisia tuli paikalle kello 13. Näytimme ensin animaatiot ihan vaan dokumenttikameran alla. Sen jälkeen pienet pelasivat eri tietokoneilla valinnaiskurssilaisten tekemiä pelejä. Kello 13.30 tuli toinen ryhmä.

1.10.
Alussa päivitettiin tilanne siitä, mitä itsekukin alkaa nyt tehdä ja todettiin, että kokoontumiskertoja on jäljellä 11. Pari animaatioita tehnyttä oppilasta siirtyi koodaamaan virtuaalilemmikkejä. Osa koodareista jatkoi vanhan pelin muokkaamista, osa aloitti uutta. Kolme oppilasta alkoi suunnitella uutta, kunnianhimoisempaa animaatiota ja teki käsikirjoituksia OneDrivessä. 


8.10.

22.10.

29.10.

5.11.

12.11.

19.11.

26.11.

3.12.

10.12.

17.12. pikkujoulut/nyyttärit