Toukokuu

Teksti

Torstai 30.5
Nam! 🧁 Tänään suuntasimme K-marketille jätskiostoksille. Suurin osa nautiskeli mansikkatuutin ja kyllä ne maistuivat. Nuken pöytien ääressä käytiin herkuttelemassa ja sitten paluumatkalla hiemän leikittiin päiväkodin viereisellä kentällä sekä viherpihalla.🤗

Keskiviikko 29.5.
Tänään Töppösten 3 vuotiaat saivat osallistua yhdessä Vauhtivarpaiden pienempien kanssa Tarjan pitämään muskariin. Laululaukusta löytyi tuttuja ja vähä vieraampiakin lauluja, joita yhdessä lauleltiin. Saimme esittää Vautivarpaille Pikkujänö nukkuu ja vastaavasti Vauhtivarpaan esitti meille Vanha kissa nukkuu laululeikin. Olipa kiva yhteinen lauluhetki! 😊

Touhutöppsten pienet saivat maalailla sormiväreillä. Ihanaa värien leikkiä ja hyvää silmä-käsi -koordinaatiota, tarkkaavaisuudesta puhumattakaan. 😊

Tiistai 28.5

Aamu-ulkoilun aikaan Töppösryhmän vanhimmat lähtivät Merirosvopuistoon yhdessä Vauhtivarpaiden ryhmän nuorimpien kanssa. Samalla tutustuttiin hieman tulevan syksyn ryhmäkavereihin. Touhutöppösryhmän nuorimmat jäivät päiväkodin pihalle leikkimään.

Maanantai 27.5

Aamulla vanhimmat Töppöset harjoittelivat kynäotetta pöytäpuuhien merkeissä. Kynällä seurattiin kulkuneuvojen ja eläinten matkareittiä. Toisessa tehtävässä tietyllä värillä väritettiin rivistä ohjeen mukainen kuva esim.ensimmäinen auto punaisella, viimeinen banaani keltaisella.
Ennen ruokaa lauleltiin ja leikittiin mm.laatikkoukko-laululeikkiä.Lapsista on hirmuisen kivaa putkahtaa laulun lopussa ulos laatikosta,kun lauletaan "esiin nyt sieltä jo käy."

Perjantai 24.5

Matkasimme Merirosvopuistoon reippaasti kävellen. Monenlaista pörisevää laitetta nähtiin matkan varrella mopoista ruohonleikkureihin.🚘
Puistoon otimme hiekkaleluja mukaan ja tietenkin janoon mukana olivat vesipullot.
Kivaa oli keinua,kiipeillä ja laskea liukumäkeä.☀️
Reissun jälkeen päikkäreillä ei tarvinnut unen tuloa kenenkään kauaa odotella.🤗
Mukavaa viikonloppua!💚

Torstai 23.5.
Aamulla aloteltiin perhosaskarteluja. Homma jatkuu vielä tuntosarvien liimauksella. Mukavaa leikkiä yhdessä viileissä sisätiloissa.Ulkona aurinko on iltapäivällä niin kuumaa,että hieman lyhensimme ulkona oloa.Aamupäivällä oltiin ulkona pari tuntia.

Keskiviikko 22.5

Meillä oli niin onnistunut ja iloinen keväinen ilta päiväkodilla. Aurinkoinen sää kruunasi iltapahtuman.☀️Kiitos ihanille esiintyjille ja kaikille mukana olleille.💚

Maanantai 20.5

Tänään harjoittelimme saksilla leikkaamista viivaa pitkin. Tarkkaa silmän ja käden yhteistyötä.
Pikku jänö nukkuu -lauluun laitettiin päähineet päähän harjoituksen ajaksi.
Hienosti onnistui!

Perjantai 17.5

Aamulla muovailtiin pehmeillä muovailuvahoilla. Vahaa on kiva muovailla käsin ja kaulimella sekä muottien kanssa tehdä kuvioita. Ulkoiluissa on saanut huomata, miten aurinko on tällä viikolla tuonut vauhdilla kesän ja luonto on alkanut ihanasti vihertämään.🌱🌱🌱🌱
Lämmintä viikonloppua jokaiseen kotiin!☀️

Torstai 16.5
Kevättapahtuman esitystä harjoiteltiin koko päiväkodin väen voimin aamu-ulkoilun aikana. Kauniisti lauleltiin aurinkoisessa säässä.🎶☀️

Keskiviikko 15.5
Essut päälle ja pensselit käteen.Tällä varustuksella syntyi vihreää ruohikkoa paperille meidän pikkuhuoneen seinää varten. Aiemmin maalatun sinisen taivaan alareunassa on nyt nurmikko odottamassa kesäisiä askartelujamme.
Tänään on nautittu myös ulkona ihanan lämpimästä auringonpaisteesta.☀️

Tiistai 14.5
Matkasimme aamu-ulkoilussa Merirosvopuistoon.Siellä riitti kivaa puuhailua ja vettäkin otettiin mukaan,kun lämpö helli meitä.Matkalla näimme myös joutsenia.Hyvin jaksettiin kävellä ja haaveilimme menevämme myös rannalle joku päivä retkelle.
Luimme myös kirjoja päivän aikana ja kaikki kuuntelivat hetken ennen Merirosvopuistoon lähtöä kirjan lukua.

Maanantai 13.5
Halinallessa harjoittelimme värejä ja lukumääriä. Lattialla oli kolme kynää, kolme lentokonetta, kolme legoa ja kolme magneettiaa 🙂Aikuinen pyysi lasta ottamaan esim kaksi legoa, oranssin ja keltaisen ja laittamaan pussiin. Sehän sujui tuosta vaan👏 Harjoittelimme myös kuuntelemaan vihjeistä mikä kissa ja tarina kuului yhteen sekä kertomaan kuvasta mitä siinä tapahtuu😃

Keskiviikko 8.5
Pääsimme mukaan Eläimellistä-orkesterin konserttiin Kuurnan lavalle.Menevän musiikin tahtiin tanssittiin kukin omalla tyylillään ja aurinko helli konserttiyleisöä lämmöllään☀️.Kiitos kulttuuritoimelle mukavan konserttielämyksen järjestämisestä.🤗

Tiistai 7.5
Aamulla harjoittelimme salissa kevättapahtuman esitystä toisten ryhmien kanssa ja hienosti sujui.
Ulkoilussa suuntasimme keväiseen metsään. Eräs töppöslapsi sanoikin lähtöä valmistellessamme kuinka hän tykkää metsästä.🤗Kiva oli juosta,kiipeillä ja leikkiä mielikuvituksen mukanaan tuomien ideoiden mukaan. Hieno huomata, miten taidot ovat kehittyneet ja syksystä ryhmän lapset kasvaneet. Niin taitavia kävelijöitä ja kiipeilijöitä heistä on tullut. Ihana keväinen metsä vielä ilman yhtään hyttystä.🍀🌱

Maanantai 6.5
Reippaan aamu-ulkoilun jälkeen kokoonnuttiin pienelle lauluhetkelle kotileikkitilaan🎶.Pienet kädet kutoivat hämähäkin verkkoa ristiin rastiin laulun mukana. Hämähäkki🕷 kiipesi myös langalleen, muurahainen🐜 kuljetti kortta ja heinäsirkka🦗 soitteli viuluaan. Sovimme,että huomenna löhdetään tutkimaan oikeaan metsään, ovatko muurahaiset jo liikkeellä.🌲

Perjantai 3.5

Aamu-ulkoilussa monenlaista leikkiä hiekän kanssa. Kaivamista,kuormaamista ja kakkujen tekoa. Kävimme myös viherpihan puolella leikkimökissä leikkimässä ja vähän köysillä temppuilemassa. Herkullista käpysoppaa valmistui useampi annos. Kivaa oli juoksennella kevyissä kengissä pitkän talven jälkeen.