7. Rinnakkaisohjelmointi

7. Rinnakkasiohjelmointi (ääni, ilme ja liike)

Nyt on hallussa äänen, liikkeen ja ilmeen luominen. Lisäksi osataan käyttää silmukkaa. Robotin voi myös ohjelmoida toteuttamaan näitä asioita samanaikaisesti, eikä pelkästään toistamaan peräkkäin.

Tehtävä 1.a) Ohjelmoi robotti tuottamaan ääntä ja ilmeitä silmukassa yhtäaikaa.

1. Luodaan äänisilmukka. Lisää keltainen silmukkalohko ERILLEEN Play-napista. Valitse kaksi sound-lohkoa ja vaikka kaksi eri ääntä, jota haluat käyttää. Lisää väliin ja LOPPUUN Wait-komento.
2. Luodaan ilmesilmukka. Lisää toinen keltainen silmukkalohko ERILLEEN Play-napista. Valitse kaksi Display-lohkoa ja niille eri ilmeet.
3. Napauta Play-napissa olevaa pientä harmaata nystyrää, kunnes teksti "Wire from here" ilmestyy. Yhdistä molemmat lohkot Play-nappiin.

Tehtävä 1.b) Lisätään äänen ja ohjelmoinnin lisäksi mukaan liike.

1. Luodaan liikesilmukka. Lisää keltainen silmukkalohko erilleen Play-napista. Valitse Move Steering-lohko. Aseta Rotations kohta arvoon 5. Lisää sen perään vihreä Move tank-lohko, ja laita Power-kohtien arvot 0 ja 50. Aseta Rotations kohta esim. arvoon 2.5.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä