3. Ensimmäiset ohjelmoinnit

Ohjelmoinnin aloitus

Ensimmäisenä ohjelmointitehtävänä on hyvä harjoitella näytön kuvioiden ohjelmointia. Tähän tarvitset siis pelkän keskusyksikön. Tällöin mitään robotin putoamisia yms. ei pääse tapahtumaan niin helposti.

Tehtävä:

Ohjelmoidaan näytölle silmät, jotka vaihtavat asentoa.
Kuvesimerkki löytyy oikealta --->

1. Tarkista, että robottisi on yhteydessä Bluetoothilla iPadiin. Avaa Lego Education- sovellus ja valitse "New program".
2. Valitse alhaalla olevista kuvakkeista "Display" ja raahaa se aivan kiinni Keltaiseen isoon Play-nappiin.
3. Uuden vihreän palkin oikeassa yläkulmassa lukee "MINDSTORMS". Sieltä voit vaihtaa kohdan "Eyes".
4. Valitse haluamasi silmät.
5. Tämän jälkeen valitse alavalikosta keltainen alasivu ja raahaa sieltä tiimalasin (WAIT) kuva edellisen vihreän palkin jatkeeksi. Tiimalasin aikakohtaan voit laittaa haluamasi sekuntimäärän, jonka näyttö näyttää valitsemiasi silmiä. Tähän voi esimerkiksi laittaa 3s.
6. Nyt kun haluamme vaihtaa silmien asentoa, raahataan uusi vihreä "Display"-palkki ja liitetään se keltaisen "Wait"-palkin perään.
7. Toimi täysin samalla tavalla kuin edellisellä kerralla, mutta valitse erilaiset silmät tällä kertaa.
8. Lisää toisen vihreän "Display"-palkin perään vielä keltainen tiimalasi "Wait" ja haluamasi sekuntimäärä.
9. Paina Play-nappia iPadin näytöltä. Kun ohjelma on latautunut keskusyksikköön, se päästää äänimerkin.