Arkisto

Hiihto Törmävaaran laavulle ma 22.3.

Lähtöpaikka 1 (matka Törmävaaran laavulle n. 5 km): Kuksan pihalta. Kävele nelostien yli ja hiihdä peltoalueen yli vinosti oikealle mottorikelkkauria pitkin (katso kartat alta). Moottorikelkkaurat yhtyvät oikealla metsänreunassa. Hiihdä metsässä kelkkauraa n. 150 m, jolloin kelkkaura yhtyy Törmävaaraan menevään latuun. Lähde hiihtämään latua vasemmalle.

Lähtöpaikka 2 (matka Törmävaaran laavulle n. 4 km): Hastinpolun päästä lähtee latu kohti Törmävaaraa. Lähde hiihtämään latua pitkin.

Reitti: Reitillä on siis vain latu, ei luisteluhiihtoon soveltuvaa leveää paanaa, sillä latu on ajettu moottorikelkan perässä vedettävällä laitteella. Silti luistellakin voi ainakin leveimmissä kohdissa. Ladulta ei voi periaatteessa eksyä, kun hiihtää vaan latua pitkin eteenpäin. Kun tulet leveälle sähkölinjalle, olet jo melkein perille. Tässä kohdassa älä lähde hiihtämään leveää latu-uraa (jossa on myös latukoneella tehty luistelubaana) oikealle Törmävaaran suuntaan, vaan hiihdä suoraan eteen- ja ylöspäin vielä n. 300 m ja tulet laavulle. HUOM! Leveä latu-ura vie Törmävaaran hiihtokeskukseen.