Eiffel, Latinalaiskortteli, Jardin de Luxembourg, Pantheon, Musée d'Orsay sekä yhteinen illallinen

Maittavan aamupalan jälkeen kuljimme metrolla Eiffelin tornille. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun näimme tornin läheltä päivällä. Torni ei ollut avautunut vielä siihen aikaan päivästä, joten ihmisiäkään ei ollut vielä kauhean paljon. Saimme hyvät paikat jonoista, eikä meidän täytynyt jonottaa kauan avautumisen jälkeen.
Tornin päältä oli upeat näkymät kaupunkiin, ja sieltä näkikin melkein kaikki tärkeät paikat. Tornissa oli myös tuliaiskauppa, josta sai halutessaan ostaa matkamuistoja.
Tullessamme alas jouduimme jonottamaan hisseihin pääsyä, sillä väkeä oli alkanut ilmestyä tornille. Onneksi olimme lähteneet tarpeeksi aikaisin matkaan, sillä muuten olisimme joutuneet jonottamaan huomattavasti kauemmin torniin pääsyä.

Suurin osa meistä meni Eiffel-tornin huipulle. Tornia ylös pääsi joko portaita pitkin tai hissillä. Tietenkin portaat piti valita, joka oli tosi hieno kokemus. Huipulle matkatessa matkan varrella on eri korkeuksilla näköalatasanteita ja siellä oli myös kauppa. Huipulle asti ei päässyt portaita pitkin, vaan piti mennä hissillä. Hissistä avautui kauniit maisemat, kun matkasi huipulle, josta avautui vielä paremmat maisemat.

Tämän jälkeen matkasimmme Pariisin latinalaiskortteleihin. Siellä oli paljon erilaisia kauppoja ja ravintoloita. Saimme noin puoli tuntia aikaa kierrellä kortteleissa ja etsiä itsellemme jotain syötävää. Me sovimme tapaamispaikaksemme portin Jardin de Luxembourgin edustalla.
Jardin de Luxembourg eli Luxemburgin puisto oli itsessään erittäin kaunis. Se erosi muista Pariisin nähtävyyksistä, siten, että siellä kävi paljon myös turistien lisäksi myös Pariisilaisia.
Puiston keskellä oli suuri suihkulähde, jossa pystyi uittamaan veneitä, joita siellä oli jo valmiiksi. Muualla puistossa kasvoi paljon erilaisia puita ja siellä pystyi ratsastamaan poneilla. Siellä oli myös nurmialue, johon pystyi mennä halutessaan piknikille.

Puumaja

Puistossa kiertelyn jälkeen saimme muutaman tuntia aikaa kierrellä Pariisissa, jonka jälkeen meidän piti tavata Hotellilla klo. 19.00. Jotkut meistä menivät katsomaan Panthéonia, joka on suuri, kirkoksi suunniteltu rakennus. Jotkut taas kävivät Musée d'Orsayssa, joka on museo, jossa voi nähdä mm. Van Goghin tärkeimpiä teoksia.

Palattuamme hotellille menimme yhdessä syömään läheiseen ravintolaan. Ruoka oli maukasta ja palvelu hyvää. Täällä saimme myös takaisin Louvressa tekemämme kokeet, jokainen suoriutui mallikkaasti. Pidimme ravintolassa hauskaa ja juttelimme iloisesti.

Kun olimme syöneet kävimme vielä läheisellä kanaallilla. Se oli kaunis illalla ja siellä oli paljon ihmisiä, joskin suurin osa kännissä. Kävelimme sieltä takaisin hotellille ja menimme omiin huoneisiimme nauttimaan illasta.