Matkapäiväkirja

Blogi

Tiistai 15.3

Tänään aloitimme päivän pitämällä ensimmäisen oppitunnin. Aluksi jännitti tosi paljon, mutta ihan hyvin se sitten meni. Oppilaat olivat tosi innoissaan suomalaisesta pesäpallosta. Sitten mentiin katsomaan katalonialaisten oppituntia. Siinä kerrottiin joku tarina ja sen jälkeen askartelimme lohikäärmeet.
Sitten lähdimme opiskelemaan roomalaisia numeroita ja muinaisen Rooman maantietoa. Se oli tosi kivaa, mutta välillä vähän tylsääkin.
Sitten lähdimme ravintolaan. Söimme siellä erilaisia pastoja. Ne olivat tosi hyviä.
Ravintolan jälkeen menimme kaupunginjohtajaa tapaamaan. Meidän piti sanoa mikrofoniin vuorotellen nimemme ja sen mistä maasta tulimme. Sen jälkeen menimme katselemaan maalauksia. Siellä oli yksi tosi hauska Mikki-Hiiri maalaus :D
Silloin olikin jo aika lähteä hotellille ja perheisiin. Perheessä pelasimme, söimme ja menimme nukkumaan.

Perjantai 18.3

Tänään lähdimme kivikautiseen puistoon. Sieltä piti löytää erilaisia paikkoja kartan avulla. Me löydettiin kaikki paikat ja sitten opas kertoi niistä. Esimerkiksi hän kertoi paikasta, jossa ennen tehtiin tärkeitä päätöksiä ja jostain vanhasta talosta.
Sen jälkeen kävelimme vuorelle, hienolle näköalapaikalle. Sitten menimme Algheroon. Ensin söimme siellä erilaisia pitsoja ja suklaakakkua. Syönnin jälkeen kävimme karkkikaupassa, jossa oli tosi paljon erilaisia karkkeja ja matkamuistomyymälöissä. Kauppojen jälkeen ostimme jäätelöt ja kiertelimme sataman lähellä. Sitten ajelimme taas linkalla hotellille ja sieltä "koteihin".

Sunnuntai 20.3

Sunnuntaina lähdimme aamulla aamupalan jälkeen Hilton-hotellista kaupunkiin päin ja ajoimme siellä raitiovaunulla ja metrolla. Sen jälkeen mentiin Kamppiin, josta lähettiin OnniBussilla Pielavettä kohti. Matkalla me istuttiin ihan etupenkeissä, joitten turvavyöt ei meinanneet mennä kiinni. Kuopiossa Luukan isä vei meidät sitten pitkän viikon jälkeen takaisin Pielavedelle.

Torstai 17.3

Torstaina kun heräsin, söin aamupalan ja lähdimme kouluun. Se koulu minne menimme, oli vähän huonokuntoisempi kun edellinen. Siellä ei ollut vessoissa lukkoja ja parissa vessassa oveakaan. Sitten pidimme toisen pesistunnin, jossa pelasimme ja yksi opettaja kaatuikin. Välipalana oli samanlaisia leipiä ja keksejä kuin muinakin päivinä. Illalla koululla oli illallinen, jossa oli sipsiä, kokista, kakkua... kaikkea Italialaisia herkkuja. Sen jälkeen mentiin perheisiin ja nukkumaan

19. 3. Lauantai

Tekijä: Luuka Kurki
Kissa herätti minut tulemalla viereen. Lähdin aamupalalle, koska haistoin pekonin. Aamupalan jälkeen pakkasin repun ja matkalaukun ja vein ne alakertaan. Me katsoimme sitten hetken elokuvaa ja lähdimme hotellille. Kun olimme hyvästelleet perheemme, lähdimme kohti lentokenttää. Lentokentällä menimme viemään laukut, mutta ennen sitä otimme Taaven kanssa kahvit ja Kaisla otti kaakaon.
Kun menimme turvatarkastukseen, meitä otti vastaan kiltti mies, joka ei oikein edes välittänyt, että meillä oli vähän nesteitä mukana. Lentokoneessa meidän (minun ja Taaven) vieressä istui Espanjalainen Sergi. Sergi oli mukava ja me juttelimme hänelle aina välillä jotain. Roomassa meidän (Suomen, Espanjan ja Kreikan) piti erota. Eli he lähtivät omiin maihinsa.
Sitten me menimme syömään, koska meillä oli nälkä. Me kaikki söimme pizzaa. Se oli hyvää, mutta minä en jaksanut sitä kokonaan. Menimme sen jälkeen portille ja lentokoneeseen.
Viimeiselle lennolle meidän piti mennä heti, koska se lähti niin nopeasti sen toisen laskeutumisen jälkeen. Kun olimme Helsingissä ottamassa laukkuja, niin kukaan muu ei saanut meistä laukkua kun minä. Mervi jäi selvittelemään sitä asiaa ja sillä välin me muut menimme hotellille nukkumaan.