Kurssin aikataulu ja sisällöt

Koodauskurssien aikataulut

8.1.2024

1. kokoontuminen: Tutustutaan ohjelmointiin yleisesti. Tutustutaan graafiseen ohjelmointiin sekä koodataan reitti Moanalle. 

15.1.
2. kokoontuminen: Tutustutaan Scratch-sivuihin ja koodataan tarina opettajan antamin ohjein.

22.1.
3. kokoontuminen: Opetellaan Scratchillä peleihin sopivia toimintoja ja tehdään opettajan ohjeiden mukainen peli. 

Oppilas päättää, haluaako tehdä "päätuotoksenaan" pelin vai tarinan. Aloitetaan se.

29.1.

4. kokoontuminen: Oppilas koodaa Scratchillä päätuotostaan, peliä tai tarinaa. Opettaja opettaa yhteisesti kaikenlaisia kiinnostavia yksityskohtia.

5.2.
5. kokoontuminen: Tutustutaan Python-ohjelmointikieleen Codecombat-ympäristössä.

12.2.
6. kokoontuminen: Oppilas koodaa Scratchillä päätuotostaan, peliä tai tarinaa. 

26.2.
7. kokoontuminen: Koodataan omat tuotoksia. Esitellään niitä muulle ryhmälle ja korjataan mahdollisia puutteita. Jos aikaa on, voi lisätä uusia tasoja tai kokeilla jotain uusia toimintoja.

4.3.
8. kokoontuminen: Koodataan robotteja.

11.3.
9. kokoontuminen: Koodataan omat tuotokset ihan loppuun. Katsotaan tai kokeillaan muiden tuotoksia. Tällä kerralla täytyy tulla valmista!

18.3.
10. kokoontuminen: Loppujuhlat. Valmiiden tuotosten esittelyä koulun muille, paikalle ehtineille opettajille tai oppilaille.



Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä