Opintopistekurssi ja Koski-tietokanta
Voit saada opintopistekurssilta opintopisteitä.
Opintopiste tarkoittaa,
kuinka monta tuntia
sinä olet opiskellut kurssilla ja kotona.
Yksi opintopiste on 27 tuntia opiskelua.
Opettaja arvioi,
miten hyvin sinä osaat kurssin asiat.
Kurssin lopuksi sinä voit saada kurssista arvosanan
tai merkinnän hyväksytty / hylätty.
Opintopistekurssilta voit saada myös todistuksen.
Voit näyttää todistuksen
esimerkiksi työpaikalla ja toisessa oppilaitoksessa.
Todistuksessa näkyy,
mitä sinä osaat.
Opisto vie tiedon kurssista myös Koski-tietokantaan.
Sinun pitää antaa opistolle lupa,
että sinun tietosi voidaan viedä Koskeen.
Koskessa sinun opintosuorituksesi ovat tallessa.
Sinun pitää todistaa henkilöllisyytesi opettajalle
ja allekirjoittaa suostumuslomake.
Opettaja antaa sinulle lomakkeen ja selittää,
mitä siinä lukee.
Opisto siirtää kurssitiedot Koskeen vain,
jos olet saanut kurssista arvosanan tai hyväksytty-merkinnän.
Jos sinun kurssisuorituksesi on hylätty,
opisto ei siirrä tietoa Koskeen.
Opiston siirtää Koskeen seuraavat tiedot:
- Kurssin nimi ja laajuus,
eli kuinka monta opintopistettä kurssista voi saada.
- Koulutuksen päättymispäivä,
eli milloin kurssi päättyy.
- Osaamisen arviointi,
eli miten hyvin osaat kurssin asiat.
Lisäksi opisto tallentaa sinusta seuraavat tiedot:
- nimi
- oppijanumero
- henkilötunnus
(tai pelkkä oppijanumero,
jos sinulla ei ole suomalaista henkilötunnusta)
- kansalaisuus
- sukupuoli
- äidinkieli
- yhteystiedot
Voit kysyä lisää opintopistekurssista täältä:
(YHTEYSTIEDOT)