Muut maahanmuuttajakoulutukset

Maahanmuuttajakoulutus kuuroille

Kenelle koulutus on tarkoitettu?Kuvaus ei-kuulevasta henkilöstä
Koulutus on tarkoitettu kuuroille ja huonokuuloisille maahanmuuttajille.
Kuurous tarkoittaa, ettei kuule ääniä.
Kuurot käyttävät viittomakieltä kommunikoimiseen.
Viittomakieli on käsien ja kehon avulla puhuttua kieltä. 

Koulutuksen kesto?
Koulutuksen kesto on 1 - 4 vuotta.
Koulutuksen kesto riippuu opiskelijan lähtötasosta. 
Koulutusta järjestetään yhteensä 38 viikkoa lukuvuodessa.

Koulutuksen sisältö?
Koulutuksen tavoitteena on edistää kotoutumista.
Koulutuksen tavoitteena on parantaa valmiuksia jatko-opintoihin. 
Opintoihin sisältää suomalaista viittomakieltä, suomea toisena tai vieraana kielenä, tietotekniikkaa, yhteiskunta- ja työelämätaitoja.
Opiskelijalle annetaan tietoa oikeuksistaan saada erilaisia viittomakielisiä palveluita.
Palveluihin kuuluu esimerkiksi viittomakielen tulkkauspalvelut.

Lisätietoa maahanmuuttajakoulutuksesta kuuroille saat täältä.

Kristittynä Suomessa -linja maahanmuuttajille

Mikä koulutus? Rukoileva henkilö
Koulutus on tarkoitettu maahanmuuttajille. 
Koulutus on tarkoitettu kristityille maahanmuuttajille.
Kristitty tarkoittaa kristinuskoa.
Koulutuksen opetuskielenä on suomi ja englanti.
Koulutus on maksullinen.

Koulutuksen idea?
Koulutuksessa opetellaan suomen kieltä, kulttuuria ja historiaa, tietoteknisiä taitoja, yhteiskuntatietoa, työelämäntaitoja ja yrittäjäkasvatusta.
Koulutuksessa tutustutaan Raamattuun ja suomalaiseen tapaan elää kristittynä.
Raamattu on kristinuskon pyhä kirja.
Koulutus antaa valmiuksia ammattiopintoihin ja työelämään. 
Opintoihin kuuluu työelämänjakso.

Kauan kestää?
Koulutus kestää yhden (1) lukuvuoden.
Opiskelua on 26 tuntia viikossa.
Koulutuksessa suomen kielen opiskeluun käytetään 18 tuntia viikossa. 

Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Koulutus on tarkoitettu kaikille kiinnostuneille.
Erityisesti koulutuksessa opiskelu sopii maahanmuuttajille. 
Koulutus sopii henkilölle, joka on asunut Suomessa 1-2 vuotta. 
Koulutuksesta hyötyy eniten henkilö, jolla on suomen kielen alkeet hallussa. 
Koulutukseen osallistujan kannattaa osatata edes vähän suomea.

Koulutukseen on mahdollista saada tukea Kelalta.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä