Lukutaitokoulutus

Lukutaitokoulutus

Kansanopistoissa on lukutaitokoulutusta.
Lukutaitoa tarvitaan kirjoittamiseen ja lukemiseen.
Lukutaitokoulutus kestää yhden (1) vuoden. 

Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Koulutus on tarkoitettu maahanmuuttajille.
Koulutus on tarkoitettu lukutaidottomille.Lukutaidoton tarkoittaa että ei osaa lukea.
Lukutaitokoulutukseen voi osallistua, vaikka osaisi vähän lukea. 
Lukutaitokoulutuksessa opetellaan Suomea tai Ruotsin kieltä. 
Lukutaitokoulutuksessa opetellaan latinalaisia aakkosia. 

Koulutuksen tavoite?
Lukutaitokoulutuksen tavoite on kotoutuminen. 
Kotoutuminen tarkoittaa kuulumista osaksi yhteiskuntaa.
Kotoutuminen on arkista vuorovaikutusta.

Lukutaitokoulutuksen tarkoituksena on oppia lukemaan paremmin.
Lukutaitokoulutuksen tarkoituksena on oppia suomalaista kulttuuria. 
Lukutaitokoulutuksen tarkoituksena on oppia suomalaisia sääntöjä.
Lukutaitokoulutus kehittää aktiivisuutta. 

Koulutuksen hinta?
Lukutaitokoulutus on maksuton JOS sinulla on kotoutumisaikaa jäljellä.

opiskella
maahanmuuttaja