Tutkintoon valmentava koulutus (TUVA)

Tutkintoon valmentava koulutus (TUVA)

Tutkintoon valmentavasta koulutuksesta käytetään lyhennettä TUVA.
TUVA-koulutuksessa opiskelija voi oppia taitoja, joita hän tarvitsee lukiokoulutuksessa tai ammatillisessa koulutuksessa
Koulutus kestää enintään yhden (1) vuoden.
Opiskelija voi opiskella TUVA-koulutuksessa myös lyhyemmän ajan.

Kenelle tarkoitettu?
Koulutus on tarkoitettu peruskoulun päättäneille nuorille. 
Aikuiset saavat myös osallistua koulutukseen.
Koulutukseen voivat osallistua henkilöt, jotka eivät ole suorittaneet toisen asteen tutukintoa.
Toisen asteen tutkintoja ovat ylioppilastutkinto ja ammattikoulututkinto.
Koulutukseen ei voi osallistua ilman suomen tai ruotsin kielen taitoa.
Vähäinen suomen tai ruotsin kielen taito riittää.
Suomen tai ruotsin kielen taitotaso tulisi olla vähintään A2.2.

Koulutuksen sisältöAmmatteja: poliisi, rakentaja ja lääkäri
Koulutuksessa kehitetään opiskelutaitoja.
Koulutuksessa harjoitellaan työelämätaitoja.
Koulutuksessa vahvistetaan suomen/ruotsin kielen taitoa. 
Koulutuksessa vahvistetaan tietoteknisiä taitoja.
Opiskelija valitsee kaksi valinnaista koulutuksen osaa.


 

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä