Årsmöte 25.10.2022 kl 18:00

Virkby Samskolas Vänner r.f. (”Vännerna”) är den lokala Hem och Skola- föreningen för Källhagens skola och Virkby gymnasium.

Vännernas årsmöte hålls tisdagen den 25 oktober 2022 kl. 18.00 i Källhagens skolas matsal.

På mötet behandlas stadgeenliga årsmötesärenden. ☕️ med dopp serveras. Nya och gamla medlemmar 💖-ligt välkomna. Personer intresserade av att vara med i styrelsen välkomnas särskilt. Alla idéer är välkomna!

Videosamtalslänk: https://meet.google.com/tao-afhd-myv

Samtidigt vill vi påminna er alla om hur viktigt och enkelt det är att understöda föreningen genom att betala medlemsavgiften 15eur till kontot FI72 4006 2640 0073 00 ITELFIHH eller Mobilepay 0503701308.

Plock ur Virkby Samskolas Vänner r.f:s verksamhet 2021-2022:

Vännerna har under året poängterat elevernas hälsa och aktivt jobbat under mottot ”trivsel och välmående i skolorna”. Evenemang ordnades aktivt för att stöda skolornas trivsel och för en förbättrad skolmiljö. Under de senaste åren har Vännerna skaffat en hel del motionsfrämjande utrustning till skolan, b la bänkar och bord samt bidrag för korgbollsställningar och ordnat teater på skolan. På våren utdelades ca 800 euro som stipendier samt bidrag för resor och utfärder i Finland och utomlands. Som förälder kan du: Delta i det vi ordnar, betala medlemsavgiften 15eur, pengarna går direkt till verksamhet eller material för eleverna och tipsa oss om vad vi kunde göra och hur vi kunde samla in pengar.