Euroscola 2023 - ensimmäinen yritys

Euroscolassa Strasbourgissa 2023

Mikä on Euroscola?

Euroscola on nuorten kokous, johon kutsutaan koululaisryhmiä eri puolilta Euroopan unionia. Euroscola-päivät järjestetään Euroopan parlamentin tiloissa Strasbourgissa.

Lappajärven lukiolaisten ensimmäinen yritys kohti Euroscolaa

Lappajärven geolukion opiskelijat kutsuttiin kokoukseen keväällä 2023. Matkalle lähdimme 15.2. ja tarkoitus oli tulla neljän päivän kuluttua takaisin. Reissumme meni kuitenkin hieman eritavalla kuin olimme suunnitelleet.

Matka lähti liikkeelle Kauhavan juna-asemalta ja junamatka sujui iloisissa tunnelmissa. Hieman sen jälkeen, kun saavuimme lentokentälle saimme tietää, että kaikki Lufthansan lennot Saksaan on peruttu atk-vian vuoksi. Päivä vierähti lentokentällä asiaa selvitellen, mutta korvaavia lentoja emme saaneet. Majoituimme Holiday Inn -hotelliin ja siirsimme junan paluuliput seuraavalle päivälle. Yö hotellissa sujui hyvin ja aamulla saimme nauttia hyvästä aamupalsta ja tämän jälkeen vietimme päivän Helsingissä pettymystä sulatellen. Illalla palasimme takaisin Kauhavalle ja paluumatkan kruunasi matka lemmikkieläinvaunussa, koska muu juna oli aivan täysi :D Muitakin pikku kommelluksia minipyrähdyksellä ehti sattumaan, mutta ne jääköön hauskoiksi muistoiksi matkassa olleiden tiedoksi.

- Piia

Uusi yritys - kohti Euroscolaa!