Kesä 2022

Viikko 34

Tällä viikolla olemme saaneet nauttia viimeisestä kesäviikosta ja ihanista säistä. Ensi viikolla alkaakin jo Syyskuu.. 🍃🍂

Sisäleikeissä tällä viikolla olemme rakentaneet majan sekä tehneet magneettipalikoita. Lisäksi painoimme jalanjäljet ensi viikon askartelua varten. Olemme myös opetelleet värejä ja laululeikkejä Värilaulun avulla.

Ulkoleikeissä olemme potkupyöräilleet paljon. Saimme lainaan naapurilta pienen potkupyörän myös hoitolapsille mopojen lisäksi.. 👍🏻

Teimme myös tutkimus-retken metsään. Mukana oli erilaisia työkaluja ja suurennuslaseja, joilla pystyimme tutkimaan tarkasti luontoa. Yhden bussi-retken teimme Heponiementien leikkikentälle ja Perjantaina näimme muita perhepäivähoitajia Langinkosken metsässä. 😊

Viikko 33

Tällä viikolla olemme nauttineet ihanan kesäisistä ilmoista. ☀️

Maanantaina olimme Ennin ryhmän kanssa leikkikentällä, samoin Keskiviikkona jolloin maalasimme jättimäistä yhteisteosta. 🖌🎨

Tiistaina kävimme bussilla moikkaamassa Suea ja Maria hoitolapsineen Suen pihalla. Torstaina teimme omalla porukalla retken metsään, jossa maistelimme mustikoita.

Yhtenä iltapäivänä naapuri toi pihalle jättikupla-tarvikkeet, jolloin pääsimme kokeilemaan jättikuplien tekoa ja hajottamista.. 😂

Perjantaina lähdimme bussilla Ennin ryhmän kanssa kaupunkiin ja vierailimme kirjastossa. Sen lisäksi haimme jäätelöt viikonlopun alun kunniaksi. Mukava viikko kaikenkaikkiaan.. ☺️

Viikko 32

Tällä viikolla olemme käyneet eri leikkipuistoissa Ennin porukan kanssa ja ilman, Väksyn kentällä tapamassa Suvin ja Tuijan porukkaa sekä metsäretkellä poikien mummon kanssa.. Metsässä tietenkin söimme mustikoita ja kyllä muutama punainen puolukkakin löytyi.. 🫐

Tiistaina palasi yksi lapsi lomalta ja Keskiviikkona aloitti uusi ryhmäläinen ryhmässämme, joten en ole mitään suurempaa ohjelmaa vielä järjestänyt. Enemmän vapaata leikkiä ja tutustumista sekä lähialueen paikkoja. Tosin pienempien nukkuessa, isommat ovat tehneet enemmän ohjattua toimintaa..

Sisäleikeissä tällä viikolla olemme tehneet palapelejä sekä nippeleitä. Isommat lapset ovat tehneet myös puuhakirjoja, hama-helmiä, pannukakkua sekä piirtäneet..

Viikko 31

Takaisin lomalta sorvin ääreen. 🤗 Tällä viikolla olikin vain 1 lapsi hoidossa ja muut vielä lomailemassa.. 😊

Kävimme viikon aikana mummon luona kyläilemässä (sekä syömässä), sekä Jokipuisto-Karhula-retkellä Mian kanssa. Ilmat suosivat molempina päivinä! ☀️Lisäksi tällä viikolla on tehty mustikanpoiminta-retki metsään sekä paljon maalattu latuliiduilla. 🖍

Sisäleikeissä on tehty mm temppurata, mustikka-maalauksia sekä tutkittu kirjastoauton kassista saatua sik-sak-autokirjaa.. 🚗

Viikko 23

Tällä viikolla olemmekin tehneet taas paljon retkiä.

Maanantai ja Tiistai olimme koti-nurkilla ja osallistuimme myös Aittakorven seurakunta-talon pihalla ulkoperhekerhoon. Lapset maalasivat aivan ihanan taulun yhteistyössä pihalla. Kokeilimme myös noppa-jumppaa.

Keskiviikkona lähdimme Ennin porukan kanssa junalla Kouvolaan liikennepuistoon. Retki meni oikein sujuvasti ja pääsimme tutustumaan liikennemerkkeihin ja -valoihin ihan kokeilemalla.

Perjantaina vierailimme Karhulan puolella perhepäivähoitaja Suen pihalla. Myös Ennin ryhmä oli mukana ja grillasimme ruoat pihalla. Sue myös veti meille tasapainoilu-jumpan. Todella mukava viikko kaikenkaikkiaan.