KESÄ 2023

12.6-16.6.2023

Tällä viikolla vietetään yhden lapsen viimeistä hoitoviikkoa perhepäivähoidossa. Olemme menneet Tällä ryhmällä jo kolme kautta. On ollut ihanaa kulkea matkaa näiden pienten ihmistaimien kanssa 🥰

Maanantaina Ennin lapsi lähti uimakouluun ja me muut lähdimme lasten toiveesta metsään Langinkoskelle.

Koskella huomattiin pyöränraato. Sitä Mietittiin miten se on joutunut joen pohjaan ja miten se on nostettu sieltä pois

Lapset huomasivat toisella puolella jokea, että siellä oli puistojumppa. Me osallistuimme siihen joen toiselta puolen lasten aloitteesta

Kepit ja kävyt piti tietysti saada heittää sillalta jokeen. Sitten niitä seurattiin niin pitkään kun ne virran mukana näkyi

Sisällä Käytiin vain syömässä, vähän lepäämässä sekä rakentamassa leegoja

Jumppa noppa oli myös käytössä. Nopassa on jokaisella sivulla jokin liike. Siitä lapset tykkää. Sitä voivat lapset keskenään pelata ja jumpata.

Tiistaina reippailimme prismalle hakemaan herneen siemeniä. Koska kesä, otimme matkaan myös mehujäät

Matkalla Ennille poikettiin rantatieltä ja kävimme Tattarisaaressa. Havainnointiin että vesi oli aika alhaalla kun kivet oli ihan näkyvissä

Tänään tutustuttiin viskari-laatikkoon. Siellä olikin kiinnostavia juttuja

Iltapäivällä laitettiin kasvatuslaatikoihin hernettä, tomaattia, kurkkua, minttua ja oreganoa

Keskiviikkona tehtiin bussiretki kaupunkiin. Tavattiin isossapuistossa Sue ja Mirka. Kiipeiltiin, tehtiin hiekkakakkuja, keinuttiin sekä laskettiin apinakiikkua. Kivaa tekemistä isommalla porukalla.

Palloilijat ⚽️

Tällä viikolla ulkona ollaan bongailtu "Kääriä- asioita": vihreän auton nähdessään kaikki huutaa "kääriä-auto", vihreän roskiksen nähdessään lapset huutaa "kääriä-roskis"

Voi nämä bussiretkeilijät. Ihania retkiä Olemme tehneet ympäri Kotkaa 🥰

Tällä viikolla ei paljon Sisällä olla viihdytty kun on ollut niin ihanan kesäistä. Sisällä ollaan rakennettu leegoja sekä leikitty kotileikkiä

"Meil on samanlaiset takit"

Iltapäivällä leikittiin pihalla kotileikkiä. Siellä tehtiin seepranliha keittoa ja veljet muutti Lappeenrantaan. Ihania höpöttäjiä nämä meidän ryhmän lapset. Hyvin rikasta leikkiä 😉

Torstaina läksijäisviikkoa viettävän lapsen aloitteesta lähdettiin koulun kentälle pelaamaan jalkapalloa ⚽️☀️

Iltapäivällä oli kivat leikit pihalla

Perjantaina oli haikea päivä. Yhden lapsen viimeinen hoitopäivä meillä.

Aamulla syötiin kesä-aamupala ja kippistettiin kesälomalle

Leikittiin vähän pidempään tänään Sisällä kun meillä oli kesäjuhlat mummilassa Lounas aikaan

Mummilassa leikittiin ulkona ja herkuteltiin hamppareilla ja mummin tekemillä letuilla ja jäätelöllä

Tultiin hellettä pakoon sisälle. Lapset olivat nuutuneita, joten Pikku lepo oli paikallaan. Risto Räppääjä ja polkupyörä varas: "Elämä ei ole hassumpaa, kun voi kesäloman aloittaa"

Haikea viikko. Paljon muistelua ja jutusteluhetkiä yhteisestä ajasta Tällä porukalla 🥰 Syksyllä jatketaan vähän eriporukalla. Nyt on aika lähteä kesälaitumille. Hyvää kesää ☀️

5.6-9.6.2023

Maanantaina ulkoiltiin Mirkan porukan kanssa metsässä.

Metsään mentäessä otettiin juoksukilpailut ja pituushyppyä koulun kentällä lasten pyynnöstä

Sisällä tehtiin hienoja leego rakennelmia ja väriteltiin värityskuvia

Tiistaina tehtiin retki Bussilla Katariinanniemeen. Siellä oli lapsille tarkoitettu liiku tarapahtuma. Leikittiin muumileiksalla ja tehtiin liikuntajuttuja sekä syötiin lounasta. Ihana liikunnallinen päivä.

Leikittiin myös fuksinpuiston leiksalla

Keskiviikkona tehtiin retki Kouvolan liikuntapuistoon Mirkan porukan kanssa. Aamulla mentiin Bussilla Kouvolaan ja iltapäivällä junalla Kotkaan.

Sää oli mukavan aurinkoinen.

Meillä oli reippaita apulaisia mukana

Liikuntapuistossa oli vaikka minkälaisia poltettavia menopelejä

Välillä Käytiin leikkipuistossa leikkimässä ja syömässä eväitä

Junamatka oli jännittävä. Matkalla näkyi heppoja ja lehmiä

Torstaina kävimme retkellä Sapokassa ja Kynäpuistossa hoitolasten kanssa kun Ennin oma lapsi oli uimakoulussa.

Ennen uimakoulua ehdittiin leikkiä Fuksinpuistossa

Sapokassa oli aivan ihana kukkaloisto

Löydettiin uusia reittejä Sapokan puistossa

Kynäpuistossa oli kivat leikit. Kiipeiltiin, pyörittiin karusellissa ja keinuttiin

Matikkaa leikkipuistossa. Keltaiset 4 + punaiset 2 on 6.

Perjantaina Ennillä oli TYHY-päivä.