Digitaalinen värkkääminen - tekemällä oppiminen

eCraft2Learn on EU:ssa toteutettu kansainvälinen projekti, jossa asiantuntijoita oli mukana useista yliopistosta ympäri Eurooppaa. Projektin tehtävänä oli tutkia, suunnitella ja toteuttaa oppimisympäristö, jonka avulla pystytään tekemään tietokoneohjattuja esineitä ja projektitöitä. Projektia johti ja koordinoi Itä-Suomen yliopistolta tietojenkäsittelylaitokselta tohtori Calkin Suero-Montero.

Projektin lähtökohtana os STEAM -opetus, eli yhdistetään tiede, teknologia, rakentaminen, taide ja matematiikka. Projektissa on luotu oma nettipohjainen oppimisympäristö tekemisen avuksi, joka tukee niin formaalia kuin informaalia oppimista. Toisaalta taustalla on vahva Maker -kulttuuri pohja.

Ecraft2Learn -opiskeluprojektit sopivat mihin tahansa oppiaineeseen! Kohderyhmänä soveltuu parhaiten yläkouluikäisille ja vanhemmille.



Tarvitset:

- Tietokone internet yhteydellä, Chrome selain
- Arduino Uno , usb-johto, elektronisia komponentteja
- Askartelutarvikkeita, kierrätysmateriaalia
- Seikkailu- ja leikkimieltä



Lisätietoa eCraft2learnista: 
https://project.ecraft2learn.eu

https://www.uef.fi/fi/web/edtech/ecraft2learn-h2020

eCraft2Learn YouTube kanava: https://www.youtube.com/channel/UCwbD52gv0F9N7l2sQ6jFmBw

free web counter

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä