Leirikoulu Loutrakissa 2-9.9.2017

perjantai - Blue lake

Viimeinen päivä alkoi auringon paisteella Niinkuin muinakin päivinä. Pakkauduimme bussiin ja suuntasimme kohti Osios Patapioksen luostaria. Luostarissa kävimme katsomassa pyhäinjäännöksiä ja hienoa kirkkoa.

Luostarilta matkasimme Heraionin museoalueelle. Siellä oli mahdollisuus hyppiä mereen kalliolta. Mäessä mies varoitti meitä meduusoista, ja näimmekin niitä rannassa. Hyppykohdassa meduusoja ei pahemmin ollut ja rohkeimmat uskaltautuivatkin hyppäämään. Rannassa olevat meduusat vältettiin sillä, että kiivettiin takaisin kalliolle hyppypaikasta suoraan. Muutamia pistoja kuitenkin sattui.
Hyppelyiden jälkeen bussi vei meidät blue lakelle. Siellä oli mahdollisuus syödä ja uida.
Illallla kaupungissa oli markknat ja meillä oli sen verran vapaa-aikaa, että kiersimme siellä.

torstai - kanavaristeily

Aamu valkeni tyynenä ja kauniina. Juuri sopivasti, sillä tänään vuorossa oli kanavaristeily Korintin kanavan läpi.
Matkasimme bussilla satamaan, jossa jouduimme odottamaan laivaa jonkin aikaa. Sitten pääsimme laivaan ja näimme ison rahtilaivan tulevan kanavan läpi.
Oma laivamme pääsi tämän jälkeen matkaan. Laivassa oli kaksi kerrosta. Toisessa kerroksessa oli tiski, josta oppilaat ostivat coca-colaa.
Risteilyn jälkeen oli aikaa uida ja rentoutua. Illalla mentiin syömään. Ruoan jälkeen menimme katsomaan kulkuetta.

keskiviikko-retki Ateenaan

Tänään ohjelmassa oli retki Ateenaan. Bussi starttasi matkaan hotellilta yhdeksän aikaan.
Suurkaupungin vilinään saavuimme noin tuntia myöhemmin. Siellä menimme ensimmäisenä katsomaan olympiastadionia. Täällä saimme ensikosketuksen muihin turisteihin, busseja oli jonossa koko tienvarren verran.
Seuraava pysäkki olikin sitten Akropolis-kukkula. Siellä katsoimme temppeleitä ja rakennelmia ja sen jälkeen olikin aika siirtyä Syntagma-aukiolle ja syömään.
syömisen jälkeen sai käydä shoppailemassa tai lähteä kansallismuseoon.
Neljän aikaan katsoimme parlamenttitalon vahdinvaihdon ja siitä lähdimme ajamaan takaisin kohti Loutrakia.

Tiistai - Antiikin korintti

JAamulla lähdimme bussilla Kohti antiikin korinttia. Siellä kiersimme katsomassa raunioita. Tämän jälkeen kiersimme museon. Ilma oli kuuma, mutta onneksi paikalla oli muutama puu, jonka varjoon pääsimme hetkeksi viilentymään. Museoalueella oli myös erityisen hieno juoma-automaatti, joka tarjosi monelle oppilaalle hienoja elämyksiä.

Täältä matka jatkui Korintin kaupunkiin, jossa suuntasimme kaikki omille teille, kuka shoppailemaan kauppoihin, toiset syömään burgeriravintolaan ja jotkut tyytyivät vain katselemaan kaupunkia.

sitten palasimme taksilla hotellille. Loppupäivä menikin rannalla lekoillessa.

maanantai - nunnaluostari

Nunnaluostarille lähdettiin kävelemään yhdeksältä aamulla. Aurinko lämmitti matkalaisia mutta onneksi pieni tuulenvire helpotti oloa. Kiipesimme polkua noin 2 tuntia, sitten kuin jonkin jumalan ihmeen avulla pääsimme perille luostarille.

Luostarilla ihailimme paikkoja ja osa kävi syömässä marmeladia ja juomassa vettä. Sitten lähdimme kävelemään rinnettä alaspäin.

päästyämme takaisin kaupunkiin oppilas saivat mennä lounaalle itsenäisesti ja palata hotellille. Sitten mentiin uimaan. Aallot olivat onneksi vähän tyyntyneet eilisestä ja vesi vilvoitti mukavasti kävelystä rasittuneita jalkoja.