Kahdeksas kerta - Scratch ja koodaustunti 2
1. Täällä on tänään...
- Katsotaan, keitä on paikalla
2. Miten vaihdat salasanan kotikoneella?
- portal.office.com kautta
- Asetukset -> Vaihda salasana
3. Scratch-tunnusten luominen
- Keksi ja kirjoita paperille käyttäjätunnus.
- Keksi ja kirjoita paperille salasana (ei saa sisältää nimeäsi).
- Tunnusten luomiseen tarvitaan vielä ikäsi ja sähköpostiosoitteesi (käytämme tässä koulun sähköpostiosoitetta).
4. Mene Ideat-osioon
- Lisää vaihtoehtoja saat kohdasta "Näytä kaikki oppaat"
- Valitse yksi tutoriaali, esimerkiksi tarina, jahtaamispeli, animaatio, pingpong-peli...
- Vaihda koodien kieli suomeksi kohdasta Settings -> Language
- Ohjevideoiden kielen saat vaihdettua kohdasta CC.
5. Kun aktiivisesta työajasta on käytetty puolet, on taukojumpan aika.
- taukojumppa
6. Remiksaus
- Scratch-yhteisön parhaita puolia on se, että muiden töitä voi remiksata.
- Nyt tehtävänäsi on etsiä jonkun muun tekemä peli tai muu luomus.
- Valitse remiksaa ja kokeile, miten voit muokata peliä eteenpäin.
7. Loppukevennys
Seuraava 5-6 valinnainen perjantaina 22.3. klo 12.30-14.00 148-luokassa.
Silloin ihmettelemme yhdessä lego Mindstorms- robotteja.
- Katsotaan, keitä on paikalla
2. Miten vaihdat salasanan kotikoneella?
- portal.office.com kautta
- Asetukset -> Vaihda salasana
3. Scratch-tunnusten luominen
- Keksi ja kirjoita paperille käyttäjätunnus.
- Keksi ja kirjoita paperille salasana (ei saa sisältää nimeäsi).
- Tunnusten luomiseen tarvitaan vielä ikäsi ja sähköpostiosoitteesi (käytämme tässä koulun sähköpostiosoitetta).
4. Mene Ideat-osioon
- Lisää vaihtoehtoja saat kohdasta "Näytä kaikki oppaat"
- Valitse yksi tutoriaali, esimerkiksi tarina, jahtaamispeli, animaatio, pingpong-peli...
- Vaihda koodien kieli suomeksi kohdasta Settings -> Language
- Ohjevideoiden kielen saat vaihdettua kohdasta CC.
5. Kun aktiivisesta työajasta on käytetty puolet, on taukojumpan aika.
- taukojumppa
6. Remiksaus
- Scratch-yhteisön parhaita puolia on se, että muiden töitä voi remiksata.
- Nyt tehtävänäsi on etsiä jonkun muun tekemä peli tai muu luomus.
- Valitse remiksaa ja kokeile, miten voit muokata peliä eteenpäin.
7. Loppukevennys
Seuraava 5-6 valinnainen perjantaina 22.3. klo 12.30-14.00 148-luokassa.
Silloin ihmettelemme yhdessä lego Mindstorms- robotteja.