Veckobrev vecka 23

Hej

Sommaren kommer med stormsteg och nu har vi redan juni här! Trots att skolorna tar sommarlov fortsätter vår vardag här ganska långt som vanligt. Vi har sagt hejdå till Nina för sommaren och välkomnat Milla i gruppen. 

Under veckan har vi igen hunnit med mycket. På måndagen var Neea Olli här och höll en fotisstund på fotbollplanen, vilket alla tyckte var roligt. Tisdagens utedag gick fint, tiden går jättefort ute i skogen! Vi hade olika lekar och uppgifter, hann med lite fri lek i lekparken och slutligen åt vi lunch vid grillkotan. Utedasset var för många en ny och spännande grej :)
På onsdagen var vi ute på sista Knattebuss turen. Barnen har för varje gång varit lika ivriga att åka i den! Nu har vi trampat Tessjö city runt ganska många gånger =) 

På fredagen fick vi besök av Sandra och hennes lilla bebis, tänk att alla Lyckisar varit så små nångång..

Vecka 23 program:

Måndag: Promenad, start kl. 9.

Tisdag: Pyssel/bordsspel. Vi är ute i grupp 1 & 2. Anni i gruppen.

Onsdag: Pyssel, ute i grupp 1 & 2.

Torsdag: Personalens teammöten, alla ut till kl. 8.30

Fredag: Vi går till lekparken, start kl. 9


Otto har semester från från tisdag-fredag. Mirjam Hirvikallio vikarierar på tisdag, Isa onsdag-fredag.
Viivi Pesu som skall sommarjobba här i två veckor: tidpunkten skjuts fram lite och hon kommer att vara här mellan 17-30.6.

Hälsar: Otto, Elin, Milla och Bettina.