Tehtävät 2
Tehtävät 2
Näissä tehtävissä jatketaan perusominaisuuksien harjoittelua ja tutustutaan silmukkaan - eli toistoon. Jokaisessa tehtävässä sinun tulee lisätä jotakin omaa - esimerkiksi jokin toinen liike, toinen hahmo tai muuta. Saat keksiä itse. Ohjelmointi on luovuutta. Tehtävien tarkoitus on tutustuttaa ohjelmointiympäristöön ja antaa valmiuksia toteuttaa itseään.
Tee alla olevat tehtävät järjestyksessä. Niiden avulla tutustutaan perustoimintoihin.
1.
Tehtävä: Lisää pallolle eri asuja kopioimalla pallo ja värittämällä asut.
Ohje: Ulkonäön muokkaaminen
Tehtävään 1 - ulkonäön muokkaamista
2.
Tehtävä keltainen pallo: Ohjelmoi pallo seuraamaan hiirtä.
Ohje: Ohjaaminen
Tehtävään 2 - ohjaaminen
3.
Ohje: Toimintojen yhdistäminen
Tehtävään 3 - toimintojen yhdistäminen
4.
Ohje: Koordinaatiston hyödyntäminen
Tehtävään 4 - koordinaatisto
5.
Tee peli kaverillesi jossa
- tehtävänä on kuljettaa jokin läpi radan
- radan reunaan osuessa tapahtuu jotain
- radan läpi päästessä tapahtuu jotain
Tarvitset
Hahmon, jota liikutellaan
Taustan, johon piirrät radan.
Toiminnot:
*kosketus seinään
*liikkuminen
*loppuun pääseminen
( Katso apaua Tehtävistä 1)