Matkapäiväkirja

Tarquinia 16.-22.5.

16.5.2017 Tiistaina

Heräsimme aamulla n. klo 6.00. Lähdimme kohti Helsinki-Vantaan lentoasemaa Joutsan matkahuollosta klo 7.45. Vaihdoimme linja-autoa Keravalla klo 10.35 , ja lentokentälle saavuimme noin yhdentoista aikoihin. Odotimme lentokonetta klo 12.50 asti, ja kone nousi 12.55.
Saavuimme Rooman lentokentälle klo 15.15 paikallista aikaa, ja jouduimme odottamaan muiden maiden matkalaisia noin 2,5 tuntia. kun kaikki olivat sapuneet, lähdimme bussilla kohti Tarquiniaa noin klo 19.30. Matka kesti noin tunnin. Yövyimme matkan Tuscia Tirrenica -nimisessä "leirikylässä" pienessä mökissä, tytöt omassa ja pojat omassa mökissään. Söimme illallisen klo 21.00 ja sen syötyämme menimme nukkumaan.

17.5.2017 Keskiviikkona

Heräsimme seitsemän aikoihin. Menimme aamiaiselle klo 7.30, ja sen jälkeen lähdimme bussilla kohti paikallista koulua klo 8.20. Ensimmäisenä paikalliset oppilaat lauloivat meille tervetuliaislaulun. Sen jälkeen menimme kuoroharjoituksiin, joissa harjoittelimme Tirtomba-laulua. Kuoroharjoitusten jälkeen lähdimme instrumentipajaan, jossa rakensimme rytmisoittimia. Instrumenttipajaan kuului myös Vanhojen soitinten näyttely, johon oli rakennettu kaikkea luisista pilleistä puisiin torviin.