Ohje Scratch Jr.-sovellukseen

1. Työn tallentaminen ja pääsy kotivalikkoon
2. Näyttämö, jossa hahmot esiintyvät. Halutessasi poistaa valmiin hahmon, paina hahmoa kunnes siihen tulee näkyviin rasti.
3. Pääsy kokonäyttötilaan
4. Koordinaattiruudukko päälle/pois
5. Taustan valitseminen tai luominen näyttämölle. Voit valita valmiin taustan, ottaa kuvan kameralla tai piirtää taustan itse.
6. Otsikkojen ja tekstin kirjoittaminen
7. Hahmojen palauttaminen takaisin niiden aloitusasemiin. Halutessasi asettaa hahmolle uuden aloitusaseman, raahaa hahmo haluamaasi paikkaan.
8. Vihreä lippu aloittaa ohjelman kaikilla niillä hahmoilla, joille se on laitettu aloituskäskyksi.
9. Tarinan sivut. Jokaisella sivulla voi olla erilainen tausta ja hahmot. Sivujen järjestystä voi vaihtaa raahaamalla niitä haluttuun kohtaan. Sivuja voi poistaa painamalla poistettavaa sivua, kunnes näkyviin tulee rasti.
10. Työn nimen muuttaminen ja työn jakaminen. Työn voi jakaa sähköpostin kautta. Vastaanottajalla pitää olla laitteellaan Scratch Jr.-sovellus nähdäkseen jaettu työ.



11. Peruutusnäppäin viimeisimmän toiminnon perumiseen
12. Hahmon käskyt
13. Ohjelmointialue
14. Käskyvalikko. Raahaa tarvitsemasi käskyt ohjelmointialueelle.
15. Käskytyypit; aloituskäskyt (keltainen), liikkeet (sininen), ulkonäkö (violetti), äänet (vihreä), ohjaus (oranssi) ja lopetus (punainen)
16. Hahmot. Hahmoja voi lisätä +-merkistä. Hahmon ulkonäköä pääsee muokkaamaan hahmon kohdalla olevasta siveltimen kuvasta.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä