Make Your Escape! Pedagogisten pakopelien suunnittelu ja laatiminen, osa 2

Osallistuminen ei edellytä osallistumista koulutuksen ensimmäiseen osioon, mutta se toki olisi suotavaa. Kuten osio 1, tämäkin järjestetään, jos osallistujia on vähintään neljä. Mahdollisesta perumisesta ilmoitetaan sähköpostitse. Ilmoittautumisen deadline on pe 5.2. Klo 16.

Tässä toisessa osiossa pakopelin suunnitteluprosessi etenee pulmatehtävien suunnitteluun, lavasteisiin ja muuhun käytännön tekemiseen, ja päätyy lopulta testipelien ja setup -listan kautta valmiiksi. Esimerkkinä käydään läpi Joensuun Taidemuseoon 2019 tehtyä, yläkoululaisille suunnattua, pedagogista pakopeliä: Lyseon henki.

Pulmatehtävien ja lavasteiden laadinnassa näkökulma on erittäin vahvasti makerhenkinen ja kaikki pyritään toteuttamaan minimaalisella budjetilla itse askarrellen. Pulmatehtäviin esitellään myös STEAM -henkeä (Science, Technology, Engineering, Arts and Math), mutta pelin voi toteuttaa myös ilman mitään elektronisia gadgetteja.

Ilmoittautuminen

Sinun pitää olla kirjautuneena Peda.netiin ilmoittautuaksesi.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä